Hovedmeny

Nissan Connect?

Startet av Jan-Børre Olsen, mandag 20. april 2015, klokken 10:22

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Hei,

Fikk epost fra Nissan vedrørende Nissan Connect appen med mye selvskryt og alt det der. Tenkte jeg kunne prøve det og lastet ned android appen i en fei som ved første øyekast ser veldig mye mer gjennomført enn Carwings appen. Fikk ikke logget meg inn siden pålogging der er forskjellig fra pålogging på Carwings. Trodde et svakt øyeblikk at Nissan Connect var en forbedret løsning av Carwings men det tror jeg ikke nå lengre. Ga litt opp men kom på at kanskje den "nye" bilen jeg venter på har Nissan Connect. Etter mye knot fram og tilbake for å opprette Nissan Connect konto(er visst ikke gratis heller så den bør være bra) fant jeg ikke min nye bil i listen(Qashqaien) men Leafen sto faktisk i listen.
Har liksom ikke helt fått taket på hva Nissan Connect er for noe heller.
Noen som har forsket på dette?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

akseln

Fikk også denne mailen og trodde faktisk at dette gjaldt meg/min Leaf. Hvorfor skulle de ellers sende meg en mail om denne nye funksjonaliteten? 

Etter å ha brukt en del tid på å lese, registrere meg, søke osv. så ser det ikke ut til at dette ikke gjelder min bil uten at jeg faktisk har funnet dette dokumentert.  Hvorfor står det ikke hvilke biler og årsmodeller dette gjelder for slik at vi slipper å bruke unødvendig tid på dette? Blir egentlig  bare skuffet og provosert. Tror de at vi skal løpe rundt og kjøpe en ny bil bare fordi vi ikke kan få Nissan Connect i den gamle?

TorC

Godt mulig jeg har misforstått, men Nissan Connect har ingenting med Carwings å gjøre. Det er kun kommunikasjon via blåtann, og man kan ikke sjekke batteristatus eller sette på varme eller noe annet.

For meg fremstår det som møl. Jeg har ikke bruk for Facebook i bilen. Alt det andre Nissan Connect kan gjøre kan gjøres allerede. Streame musikk via telefonen, ringe, få inn veimeldinger osv osv.

"With the NissanConnect Mobile app, drivers can stay connected even when on the road. This app works with the vehicle display to bring new levels of driving related information and entertainment to the vehicle by customizing popular apps to the Nissan vehicle environment.

Drivers can select and configure their favorite supported apps from the "Manage My Apps" tab found within the NissanConnect Mobile App. Nissan designed each supported app to work seamlessly with vehicle display. In addition to the intuitive touch screen controls, Nissan has utilized voice recognition and text-to-speech technologies for hands free and eyes on the road connectivity.

Download this complimentary app to experience the future of vehicle connectivity today. Look for more supported apps coming soon.

System compatibility requirements - What you will need to use this app and service in your Nissan:
• A compatible and equipped Nissan vehicle registered and located within supported countries
• A compatible smartphone with a data plan
• An active NissanConnect subscription"
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Jan-Børre Olsen

Prøvde meg igjen for å finne ut mer og har vel kommet fram til at hvis man har carwings fra før av, er det vanskelig å få NC til å funke. Blir bare kødd med registering så jeg løste det med å bruke en annen epost adresse for NC og ja, det er håpløst lite konkret info om NC som hvilken biles som støttes, hva den kan osv. Søker man på nettet så virker det som om alle omtaler navigasjonsystemet og touchskjermen som Nissan Connect. Helt elendig info om dette rett og slett.
Så til det mer posistive. Det NC ser ut til å kunne gjøre er å feks integrere FB, værmeldinger, veimeldinger og mye annet rart. Til dette bruker den visstnok telefonen og moduler installert i appen. Streaming av musikk har ikke noe særlig med NC å gjøre. Har fortsatt ikke fått bilen så får ikke prøvd noe men når jeg registerer bilen med VIN nummer går det helt fint men Qashqai finnes ikke i listen over biler som man kan velge. Leaf derimot er der sammen med Note, Juke m.fl.
Om det har noe reell nytte aner jeg ikke. NC fungerer kun med BT eller kabel på iPhone og har ingenting med carwings og telemetriløsningen der å gjøre.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

knnygar

Fekk også denne eposten, og irriterte meg også over at der ikkje stod kva bil det gjaldt :-(
Carwings er eit sorgens kapittel, så hadde eit lite håp om ei oppgradering av denne....

Er stort sett veldig misfornøgd med kundeservicen til Nissan etter kjøpet, einaste eg har fått er tilbod om å kjøpe ny bil.
Men kvifor skal eg kjøpe ny bil når eg nettopp har kjøpt ny bil, er den så dårleg den eg kjøpte?
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Bjoris

Ser en kan finne ut mye om Nissan Connect på youtube.com sidene til Nissan:

https://www.youtube.com/channel/UCxGaOrr2MAXKNQUKqOWp89A

Ser jo ikke så halvgalt ut dette?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA