Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 85D Test med Gtech måler. 0-100

Startet av Sprucemoose, mandag 18. mai 2015, klokken 12:29

« forrige - neste »

Sprucemoose

Fikk min nye S85D denne uka, og jeg har kjørt ca 700km. Den har oppført seg eksemplarisk, og jeg er storfornøyd så langt! Oppdaget derimot i dag at en av gummilistene på soltaket har blitt ødelagt :o.

Det ser ut som metallbeslaget som går i sporet mellom gummilistene (de som ligger flush med taket) har hengt seg fast i en av listene og revet den opp ved åpning av takluka. Disse listene har vel ingen stor tetningsfunksjon (antar bare det siden listene ikke ligger helt tett an mot hverandre i utgangspunktet), men de unngår vel at en del støv og skitt kommer ned i taklukemekanismen. Eller er dette en feil som egentlig bør utbedres asap mhp lekkasjer?
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Foleson

Det høres ut som det samme som skjedde med min bil. Skjedde i april og Tesla fikset det (hos Riis bilglass) når bilen var inne for andre jobber i desember. Neppe noen hast men snakk med Tesla om det.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

plvr

Akkurat det samme hos meg, forårsaket heldigvis og sikkert som forventet ingen lekkasje
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Sprucemoose

Takk for svar. Snakket med Tesla Drammen i dag, og de skal la Drammen karosseri se på det. Spurte om Riis bilglass kunne ordne dette lokalt, men en slik ordning hadde de ikke hørt om. Litt usikker på dama som tok telefonen hos Tesla, så jeg dobbeltsjekket med Tesla i Stavanger mtp lekkasjerisiko. Det er den ytre lista som er ødelagt, og da mente han at det ikke skulle ha noe å si for lekkasjerisiko. Får se hvordan det blir når jeg vasker bilen neste gang.

Da er det bare å vente på tilbakemelding fra Drammen karosseri. I samme slengen kan de få lov å fikse dugg i venstre baklys også  :o.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

plvr

Jeg tok min til tesla i dag og de sendte meg videre til Riis som fikser det på onsdag. Kjent feil, man må bytte hele plastkarmen langs siden av taket fordi gummien henger fast i den. Slik jeg forstod det kunne det evt få luken til å henge seg opp men ikke forårsake lekkasje. Jobben tar under en time men bilen må stå en halv dag for tørking.
Model ≡ reservert 010416

Sprucemoose

Sitat fra: plvr på mandag 20. april 2015, klokken 13:36
Jeg tok min til tesla i dag og de sendte meg videre til Riis som fikser det på onsdag. Kjent feil, man må bytte hele plastkarmen langs siden av taket fordi gummien henger fast i den. Slik jeg forstod det kunne det evt få luken til å henge seg opp men ikke forårsake lekkasje. Jobben tar under en time men bilen må stå en halv dag for tørking.

Hvilken avdeling av Riis Bilglass var det som gjorde jobben for deg? Om det kan gjøres på en av de lokale stedene her på Sørlandet med velsignelse fra Tesla hadde det jo vært veldig greit. Spesielt når tørking medfører at mye av dagen går med.

plvr

Bergen. Riis bilglass ligger nærmest vegg i vegg.
Model ≡ reservert 010416

Sprucemoose

Da kan det vel tenkes at Tesla Bergen har en eller annen avtale lokalt med Riis. Ringte til både Arendal og Grimstad, som er mine nærmeste avdelinger, og de kjente ikke til noen avtale i alle fall. Virket heller ikke som de hadde nevneverdig erfaring med bilen. Jeg får høre med Drammen karosseri når de tar kontakt en gang.

plvr

Jepp, lykke til. Det der må jo ordne seg. Kan gi en lyd når jobben er utført her.
Model ≡ reservert 010416

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA