Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk/rekkevidde ZOE R240

Startet av HelectriC, mandag 18. mai 2015, klokken 10:26

« forrige - neste »

Cookie Monster

Ikke så lett å skaffe nok model s og en slik leaf eller miev hadde vært helt ubrukelig for mange. Jeg hadde ikke kommet meg på jobb en gang. miev kan vel knapt kalles en bil :P
2015 P85D

Balrog

Sitat fra: Cobos på onsdag 17. februar 2016, klokken 09:09
Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke har avtale om billige elbiler. Jeg kan fint kjøre en MiEV eller Leaf i en uke, men orker ikke en bensin/diesel bil. De burde jo ikke være veldig dyre i leie heller. Som Osloborger i nærheten av en T-banestasjon er jeg fundamentalistisk nok til at jeg pleier å si elbil som lånebil eller så klarer jeg meg uten bil. Som oftest har de da klart å rote fram en Model S. Men en gang var jeg uten. Det er uansett helt greit tenker jeg.

Cobos

+1 på denne, godt innspill som jeg håper du også melder inn til Tesla. For mange av oss i byområdene vil en alternativ elbil være langt mer praktisk lånebil, billigere for Tesla og langt mer miljøvennlig. For noen kan rekkevidde bli et problem, de får heller ta til takke med en fossilbil. Uansett hva man kjører blir det en kjip opplevelse mens man venter på sin TMS.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

nortrahof

Jeg fikk bilen "klargjort på nytt" etter å ha vist bilen etter en kuldeperiode. Da var det skjolder på plasten i interiøret - Slik skulle den ikke se ut, sa de i Kristiansand!
I tillegg hadde de behandlet skinnsetene og gummimattene og vasket bilen utvendig, slik at bilen faktisk så bedre ut enn ny!

Fikk også skiftet en vindusspylerdyse samtidig. Dette var en "ny type" dyse som hadde for liten spredevinkel.

Veldig bra - og bedre enn det jeg er vandt med på andre "premium-merker"!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

FU73

Forsåvidt flott at de vasker bilen ved service. men hvordan blir den vasket. er det i børstemaskin? er litt skeptisk til å få striper i lakken når jeg kommer dit at jeg skal ha inn min til service :-\
2016 Model S 70D

mj

Ikke børstevask i Kr.Sand. Avfetting, spyling og håndvask hvis jeg forstod det rett. Og så spør de nå ved innlevering om du ønsker bilen vasket.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

FU73

Det høres jo helt supert ut  :D  regner med at de opererer på samme måte hos andre servicesentre også.
2016 Model S 70D

Bjoris

Har ikke annet en godord å komme med fra min erfaring med Både Kokstad og Minde i Bergen. Låne Tesla hver gang, lang ventetid, men har ikke vært noe kritisk heller, gjennomgang av sakene gikk fort da alt var sendt inn på forhånd og notert ned ordrett i servicepapirene, tok vel ca 10 min fra jeg kom til jeg var på vei hjem i låneTesla
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

o.b.lix

På Minde fikk jeg låne en Model S 60, på Kokstad en ny Volvo V40 fra sixt bilutleie. Volvoen var i utgangspunktet en kjempebil, men var veldig glad da jeg fikk min tilbake.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cra

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 18. februar 2016, klokken 01:09
På Minde fikk jeg låne en Model S 60, på Kokstad en ny Volvo V40 fra sixt bilutleie. Volvoen var i utgangspunktet en kjempebil, men var veldig glad da jeg fikk min tilbake.

Har også fått noen småbiler far bl.a. Volvo når jeg har "lånt bort" Teslaen til servicesenteret i Ålesund (som forøvrig er en gjeng som virkelig henger i selen for å yte best mulig service etter min erfaring). Ikke noe problem; jeg får beskjed om å ikke fylle på noe bensin/diesel, og de tar evt. ekstrautgifter jeg måtte få pga at jeg ikke kjører elektrisk. For min del gjelder det stort sett bare ferge hvis de har bilen over natta.

Enig i at det måtte være supert med noen små elbiler som lånebil, samtidig som det er en veldig ok påminnelse om hvor deilig Teslaen er å kjøre når man har kjørt dieselbil med sleiv (manuelt gear) en dag eller to.  ;D  Tanken er kanskje at siden ingenting elektrisk har rekkevidde i nærheten av en Tesla så blir det for knapt med f.eks. iMiev som loaner?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Goku

Jeg har også fått ekstra service med tanke på vask hos Tesla Stavanger. Nyvasket og pen, kanskje også polert eller vokset. Lakken var ihvertfall litt glattere enn tidligere. Kjempefornøyd med servicen, på tross av lang ventetid.
Grå s85d

Cobos

Ja jeg sier ikke at de BARE skal ha MiEV til låns, men for bykunder burde det være et alternativ som kanskje også er billigere enn bensinbil for Tesla.

Nå har jeg også funnet ut hvordan få service time på trivielle ting innen uka. Det er bare å reise 1500km sørover ned til Europa :) Måtte bytte 12V batteri og har fått booket meg en time i Antwerpen hvor jeg skal være noen dager fra service centeret på Skøyen. Sitter nå her på gratis Wifi og venter på at bilen blir ferdig :) Det er faktisk en reell fordel med at alle servicesentere er eid av Tesla selv. Dette burde potensielt være billigere for Tesla siden lønningene her er litt lavere enn i Norge.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

mogu

I dag tidlig ringte Tesla:

-Hei, vi ser at du har service i slutten av måneden, vi ser nå at det vil bli veldig mange leveranser i slutten av måneden og lurer derfor på om det hadde passet for deg å levere inn bilen din i dag?

-Ja, det fungerer bra for meg, når må jeg være der?

-innen kl. 16.

-beklager det rekker jeg ikke.

-vel, kan vi komme og hente den?

Og slik ble det til at en person fra Tesla satte seg i bilen for å kjøre fra Drammen til Kongsberg for å hente bilen min og levere leiebil til meg.

Bilen skal på vanlig service og har et par reklamasjonspunkter i tillegg. Tesla ville gjerne sende den til Brumunddal, for de hadde "ingenting" å gjøre om dagen :)

So far, so good!
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

HelectriC

Sitat fra: mogu på mandag 07. mars 2016, klokken 20:29

-Hei, vi ser at du har service i slutten av måneden, vi ser nå at det vil bli veldig mange leveranser i slutten av måneden og lurer derfor på om det hadde passet for deg å levere inn bilen din i dag?

-innen kl. 16.

Og slik ble det til at en person fra Tesla satte seg i bilen for å kjøre fra Drammen til Kongsberg for å hente bilen min og levere leiebil til meg.

Bilen skal på vanlig service og har et par reklamasjonspunkter i tillegg. Tesla ville gjerne sende den til Brumunddal, for de hadde "ingenting" å gjøre om dagen :)

So far, so good!

Flott! Bare det å få lånebil ved service. Hvor mange andre har det? Jeg har alltid fått betale for bil når mine andre biler har vart på service.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hgs

-innen kl. 16.

So far, so good!

I dag tidlig var jeg på vei til jobb.

Plutselig blinket en rød lampe med "P" på den lille skjermen. Etter ytterligere noen minutter kom varseltrekanten opp med følgende melding: "Parking brake needs service (car may be free rolling)".

Stoppa, fikk satt bilen i park til tross for feilmedinga.  Restarta skjerm, og meldinga forsvant.

Kjørte videre, men etter et par minutter dukka meldinga opp igjen. Denne gangen gikk det ikke å sette bilen i park, så jeg ringte roadside assistance. Etter noen minutters dialog fikk jeg beskjed om at noen fra Rud skulle kontakte meg, og at jeg kunne levere bilen der. Da jeg spurte om noen kunne hente den på kontoret i Sandvika virket det ikke som noen hadde tid til det. Noe av poenget med Rangeravtalen var jo nettopp å skulle slippe å bruke arbeidstiden på å kjøre til verksted selv, men det står sikkert noe med liten skrift i avtalen som jeg ikke har lest...

Og ingen fra Rud ringte i løpet av dagen heller. Stort sett er vi fornøyd med servicen til Tesla, men ikke i dag. Forskjell på folk  :P.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Sjøhyene

-innen kl. 16.

So far, so good!

Ikke ulikt det som var min situasjon. Service pluss par andre ting og Drammen er busy så sender bilen vekk. Tar maks 3-4 dager.
Det er nå 3,5 uke siden jeg leverte bilen og kjører fortsatt rundt i diesel purka fra avis. Anbefaler deg å ta all info  som har  med tidsbruk å gjøre med en stor neve salt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA