Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av spigney, lørdag 16. mai 2015, klokken 17:04

« forrige - neste »

spigney

-Nysgjerrig på elbil, men nå ble ny S500 4matic
-Har reservasjon på ny E-golf
-Har bestilt ny E-golf (bestilt 27.12.2016)

LineIMiev

Mildt sagt-drittsekkkjøring som fortjner å miste førerkortet!

Øyvind.h

Sitat fra: spigney på fredag 17. april 2015, klokken 11:38
Idiotisk kjøring!http://touch.moss-avis.no/Filmet_hasardi_s_forbikj_ring_p__E6-5-67-67847.html

Hva i helvete tenkte han med?

Eller, jeg tipper jeg forstår. Han kom durende i venstre felt. Lastebilen la seg ut for å kjøre forbi, og han ble forbanna fordi han følte lastebilen kunne ventet. Derfor dro han forbi på veiskuldra og illustrerte et poeng ved å bråbremse foran lastebilen.

Åpenbart en som ikke skulle hatt lappen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Thomas Parsli

Idiotisk av begge to!
Skulle gjerne sett et par minutter video før forbikjøringen, som skjer i 90km/t på en vei hvor fartsgrensen er 100km/t (eller har den blitt 110km/t?)...


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 17. april 2015, klokken 12:31
Idiotisk av begge to!
Skulle gjerne sett et par minutter video før forbikjøringen, som skjer i 90km/t på en vei hvor fartsgrensen er 100km/t (eller har den blitt 110km/t?)...


Thomas
Har kjørt mye langjøring på motorveier hvor lastebiler florerer. Iblant må man bare innfinne seg med at de vil passere i venstrefeltet de også. Det kan ta litt tid, men slik er det bare.

Å frese forbi på veiskuldra og deretter bremse i venstre felt er et klart tegn på at man aldri burde ferdes i trafikken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Wow, det var elendig kjøring. Vanskelig å se noen logikk i det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sele

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 17. april 2015, klokken 12:31
Idiotisk av begge to!
Skulle gjerne sett et par minutter video før forbikjøringen, som skjer i 90km/t på en vei hvor fartsgrensen er 100km/t (eller har den blitt 110km/t?)...


Thomas

Må faktisk si meg enig med deg. Han som filmer dette ligger i en fil beregnet for forbikjøring. Skal du ligge i dette feltet så skal du kjøre forbi og legge deg over til høyre fil.
Tipper han som kjørte idiot har vært bak denne som filmer i noen kilometer før det kokte over for han.

cra

Sitat fra: Sele på fredag 17. april 2015, klokken 14:33
Han som filmer dette ligger i en fil beregnet for forbikjøring.

Han som filmer det kjører da forbi en annen lastebil, på lovlig vis? Greit nok; det går ikke like kjapt som om man kjører Tesla, men det forsvarer ikke oppførselen til Teslasjåføren!

Hadde han bare blåst forbi og vært ferdig med det hadde han kanskje kunne "sluppet unna" med det. Men å bråbremse foran en lastebil på det viset der?? J*vla idiot!  :o >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ferry

Sitat fra: Sele på fredag 17. april 2015, klokken 14:33
Tipper han som kjørte idiot har vært bak denne som filmer i noen kilometer før det kokte over for han.

Det samme tenkte jeg. Oppførselen til personen i Teslaen kan på ingen måte forsvares, men den kan kanskje forklares. Så vi burde absolutt ha sett hva som skjedde på forhånd. Juridisk sett er saken grei, men moralsk sett er jeg ikke like sikker. Å ligge i venstrefeltet og pine èn km/t raskere enn høyrefeltet er bare tull. Ligg bak eller kjør forbi. Ett av to. Uansett vet vi for lite til å kunne mene noe særlig her.

Sele

Sitat fra: cra på fredag 17. april 2015, klokken 14:42
Sitat fra: Sele på fredag 17. april 2015, klokken 14:33
Han som filmer dette ligger i en fil beregnet for forbikjøring.

Han som filmer det kjører da forbi en annen lastebil, på lovlig vis? Greit nok; det går ikke like kjapt som om man kjører Tesla, men det forsvarer ikke oppførselen til Teslasjåføren!

Hadde han bare blåst forbi og vært ferdig med det hadde han kanskje kunne "sluppet unna" med det. Men å bråbremse foran en lastebil på det viset der?? J*vla idiot!  :o >:(
Jeg er enig med deg og forsvarer ikke hans handlinger jeg prøvde bare og forklare handlingen hans..

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. april 2015, klokken 12:40
Å frese forbi på veiskuldra og deretter bremse i venstre felt er et klart tegn på at man aldri burde ferdes i trafikken.

Jeg er ikke uenig, men tror det er en grunn til at videoen begynner der den gjør...
Det fremgår av videoen at Teslaen er sint -veldig sint- og jeg lurer på hvorfor.

Hvis han som filmer har kastet seg ut foran Teslaen er det faktisk interessant i denne sammenhengen.
Håper Teslaen også har dashcam og at vi får se den.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Gliderman

Er veldig forundre over at noen prøver å forklare og rettferdiggjøre denne oppførselen. Uansett hva som har skjedd før er dette en potensielt meget farlig handling og føreren av den hvite bilen har ingen ting ute i trafikken å gjøre. Har du så dårlig evne til å kontrollere ditt eget sinne (om vedkommende er sint), trenger du hjelp.
Det å bevisst sette andres liv i fare kan aldri forsvares eller rettferdiggjøres.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Powerflux

Slike ting kunne vært ungått hvis det hadde vært forbud mot lastebiler i venstre felt.

Med uttalelser som dette fra han som i utgangspunktet startet det hele så bør absolutt et slikt forbud innføres.

- Det tok ikke mer enn et par minutter for meg å kjøre forbi lastebilen i høyre felt, og jeg blir oppgitt over sånn kjøring, sier Selenius.
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Mippen

Tesla eieren kjører som en idiot og helt ulovlig. Det er ikke noe som unskylder det han gjør. Vi vet ikke hvordan lastebilen har kjørt før dette klippet, men vi vet ikke hvordan Teslaen har kjørt før klippet heller. Vi kan derfor ikke felle en dom over noe vi ikke vet. Det som er helt sikkert er at det der er helt uakseptabel kjøring i trafikken og langt på vei grunn til å miste lappen. Om den som filmer har kjørt/ikke har kjørt som en idiot før han filmet dette har ikke noe å si da man uansett ikke kan rettferdiggjøre den kjøringen der.
Fremtiden er elektrisk.

grorudklovnen

#14
Det er interessant å se luringer i trafikken "straffe" andre for et eller annet, mens de selv bryter en rekke trafikklover og skaper farlige situasjoner.

Jeg har prøver selv noen ganger å se på hva type mennesker er det som skaper farlige situasjoner i trafikken her i oslo-området. Som regel avslører en visuell inspeksjon menn mellom 30 og 40 år, men også noen gærninger opp mot 60. Kun en gang så jeg en hijab-dame klikke og gå løs med nevene sine på en etnisk norsk varebilsjåfør (i 30 årene) nede i sentrum. Hvorfor er det slik mon tro?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA