Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.

Startet av nofuelno, fredag 15. mai 2015, klokken 22:04

« forrige - neste »

nofuelno

Vi har noen få igjen av disse som vi selger ut for 3.990,-  ( førpris: 5.990,- )
http://www.nofuel.no/Produkt/justerbar-6-10-16a-portabel-ladeledning#product

Kan hektes rett på vegg med skruer. Leveres med 16A CEE plugg for å følge det siste regelverket.

Anbefales ikke til utebruk.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

#1
Sitat fra: nofuelno på torsdag 16. april 2015, klokken 23:58
Vi har noen få igjen av disse som vi selger ut for 3.990,-  ( førpris: 5.990,- )

Anbefales ikke til utebruk.

Knallpris i forhold til deres tidligere pris, men vi har solgt disse i lang tid for 4390.- så besparelsen er beskjedne 300 kr....

Ellers lurer jeg på hvorfor dere ikke anbefaler folk å bruke disse ute? Det er jo nettop det de er bygget for?

Ellers går jeg ut fra at dette er med gammel software slik at ladestyrken må justeres opp fra 6A for hver gang en lader?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Bildet over illustrerer godt det jeg vil frem til.
Skjøtekabelen fra CEE han / CEE hun liker dårlig å bli utsatt for det våte element.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

#3
Underlig problemstilling. Henger overgangen riktig vei vil vann renne forbi akkurat som på takplater, og brukes ladekabelen uten overgang slik den er bygget for er vel denne kabelen en av markedets mest egnede for utendørsbruk.

Schuko tilkoblingen 20 cm lengre oppe har samme, om ikke større utfordring, og dermed kan advarselen din brukes mot all Mode 1 og Mode 2 lading og i spesielt mot originale kabler med Schuko støpsel. :o
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 17. april 2015, klokken 22:44
Ellers går jeg ut fra at dette er med gammel software slik at ladestyrken må justeres opp fra 6A for hver gang en lader?
Så dette er endret på nyere versjoner?? Går det an å få oppgradert SW ??

Jeg syns det er forbasket irriterende at default er 6A. Jeg har kladden hengende fast på veggen inni garasjen og ledningen ut under porten (tyverisikret ;)). Men da må jeg altså åpne garasjeporten før jeg plugger inn de gangene jeg ønsker å lade på 16A (=nesten hver gang).

PS: men rent bortsett fra det så er jeg veldig fornøyd med den !!
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

#5
Software kan oppgraderes, men da må kladden til Holland. Den vil da huske innstillt ladestyrke så lenge den er tilkoblet strømnett.

En liten forbedring selv om jeg har pushet Ratio til å endre software slik at kladden husket innstillt ladestyrke til den endres.  Dessverre ville dette da det ville ikke vært i.h.h.t. regelverk i Holland, og Ratio nekter.

Her må du rett og slett kalkulere hva som svarer seg: Selge din og kjøpe ny oppgradert, eller sende den til Holland for oppgradering. I ditt tilfelle ville en oppgradert kabel helt klart gikk bedre brukeropplevelse, mens for folk som likevel plugger ut mellom hvert bruk betyr en slik oppgradring mindre da den uansett går til 6A når den mister strømtilførselen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA