Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bli med på VERDENSREKORD

Startet av MrGekko, fredag 15. mai 2015, klokken 15:30

« forrige - neste »

Cobos

Morsomt i den artikkelen... Mattekunnskaper er ikke journalistens sterkeste side. Det viser seg at når en Model S kjører i 100km/t så viser speedometeret enten 0 eller 200km/t (akkurat hvilken er litt uklart.). Se om dere finner feilen :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

dundun

Han er ikke dårlig i matte, han er dårlig i norsk.

Uansett, det er utrolig greit å vite at speedometeret er kontinuerlig kalibrert - det er jo også det eneste rette i en bil som har muligheten til det. Skal jeg gjette tipper jeg Teslaen benytter helt ordinær måling av fart, men med en faktor som kalibreres jevnlig mot GPS. Det er også den rette løsningen.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

jkirkebo

Sitat fra: SKH på søndag 19. april 2015, klokken 10:17
Sitat fra: solarmax på søndag 19. april 2015, klokken 10:01
Vet ikke hvor nøyaktig Teslas speedometer er. Noen som har testet?

Jeg er blitt fortalt Tesla speedometere kalibrerer seg selv med hjelp av GPS'en og dermed er dønn nøyaktig. Hvet dog ikke om dette er verifisert...?

En liten margin har de nok lagt inn, mitt viser konsekvent 1km/t for fort.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Larser

Nå har ikke jeg tesla, men har ikke bestemt at det skal vise for mye?

Muffinman

#34
Tja, mitt speedometer viser 1-2 km/t for mye med nye R2 19" vinterdekk. Når de er utslitt viser det konsekvent 2km/t for mye. Med 21" sommerhjul på viser det ganske så konsekvent nøyaktig.

Jeg mistenker at speedometeret ikke kalibreres mot f.eks. gps siden visningen endres med hjuldiameter (21" hjulene er ørlite større).

Car-El

Ja, forskjellen er at omkrets på 19" er 214,4cm og på 21" så er omkretsen 215cm. En differanse på hele 0,6 (6millimeter!) cm.

Men som ho Anne sang. Av og til e 1millimeter nok.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA