Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjører splitter ny E-Klasse loaner...odg!

Startet av Ohm, torsdag 14. mai 2015, klokken 15:36

« forrige - neste »

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

mihkku

Mange av de nye som ikke finnes. F.eks nye Radio 1, men det er bare å laste ned logoene fra hjemmesiden eller bruke litt Google :)

elektro

Takk for tips! Mangler foreløpig bil, men sjekket filen for Norge og det ligger 123 filer der, også Radio_1_Norwegen.png, men ved nærmere ettersyn det er nok den gamle logoen ja.. Rød, ikke lilla.  ;) Filen er sist oppdatert 16.12.2013 ser det ut som. Finner ingen mailadresse til de som vedlikeholder filene, ellers kunne man jo gitt de et tips.

Er det ingen logoer installert ved levering? I så fall burde Møller gjøre dette til en del av klargjøringen, det gir jo en mye bedre opplevelse. Jeg hører i alle fall alltid på radio i bilen. Ved nærmere ettertanke var det ingen logoer i demobilen jeg testet..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

HelectriC

Sitat fra: elektro på torsdag 16. april 2015, klokken 09:52
Takk for tips! Mangler foreløpig bil, men sjekket filen for Norge og det ligger 123 filer der, også Radio_1_Norwegen.png, men ved nærmere ettersyn det er nok den gamle logoen ja.. Rød, ikke lilla.  ;) Filen er sist oppdatert 16.12.2013 ser det ut som. Finner ingen mailadresse til de som vedlikeholder filene, ellers kunne man jo gitt de et tips.

Er det ingen logoer installert ved levering? I så fall burde Møller gjøre dette til en del av klargjøringen, det gir jo en mye bedre opplevelse. Jeg hører i alle fall alltid på radio i bilen. Ved nærmere ettertanke var det ingen logoer i demobilen jeg testet..

det er ingen der ved levering nei, men går noen rykter om at neste årsmodell skal ha automatisk oppdatering via sim i bilen.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

elektro

Håper nesten alle rykter om neste årsmodell er usanne, nå som jeg har fått produksjonsuke 19.  :-\

Kommer spesielt til å bli misunnelig hvis det kommer varme i rattet, men at det kommer nytt MMI med støtte for Apple Carplay osv. er vel ganske sikkert? Da har de sikkert gjort noe med logoene også.. Det er jo ganske oldschool å legge de inn manuelt. Dog bedre enn min Mazda 6 2014 modell som ikke har DAB engang.  :o

Hvordan fungerer egentlig navigasjonsbiten i Discovery Pro? Jeg synes som regel alt annet enn Google Maps fungerer elendig, så jeg ender nesten alltid opp med å bruke telefonen for å få live trafikkinfo og oppdaterte kart. Er det noen form for "intelligens" ved for eksempel kø?

Og er GPS'en koblet opp mot ACC sånn at bilen kan beholde mest mulig fart inn i bakker osv? Mener å ha hørt at nyere trailere / lastebiler fungerer sånn. Måtte jo vært en stor fordel for elbiler. Også når det gjelder å forutse forbruk til en gitt destinasjon og om man i det hele tatt kommer frem.

(Hvis man setter opp en rute til fots i Google maps vil man se at den beregner lenger tid den ene veien enn den andre, hvis det er oppoverbakke.)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Cydonia

DAB-kanaler kan sende bilder sammen med sendingen (Multimedia Object Transfer), som egnede mottakere kan vise. NRK sender bilder med logo i DAB-kanalene. Men bilmottakere pleier kanskje ikke å støtte dette. (?)

Sitat fra: Ohm på torsdag 16. april 2015, klokken 00:04
Her er en link hvor man finner logoer til radiostasjonene. Det går an å legge det inn via SD kort.

Hyundai KONA electric 2018

nilskt

Joda, det vises bilder som bare rakker'n på min spiller!
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

runemart

Radioen i min bil viser grafikk for programmene (iallfall på P4), men lagrer ikke stasjonslogoer automatisk. Har brukt USB for å kopiere inn logoer fra volkswagen.no, men bildene har mange forskjellige størrelsesformater og jeg synes ikke det ble så veldig pent. Lite luft inni logoene, hvite bakgrunner og grå knapper. Så ganske uprofft ut... :/

Noen som har eksperimentert og funnet hva som er optimal bildestørrelse, padding osv?

EDIT: fant på andre forum at 200 x 120 px PNG med transparent bakgrunn skal funke fint. Testing etterhvert :)

mihkku

Har 200x120 med transparent bakgrunn lagret som PNG :)

runemart

200x120 på transparent bakgrunn ble fint hos meg også :)
400x240 fungerte også, men greide ikke å se noen kvalitetsforskjell. Kanskje mulig av hensyn til fremtidige skjermer med høyere oppløsning..?

raggi

Hvordan får dere tak i disse logoene med transparent bakgrunn ?

Anderskrok

Funker det like godt med usb til denne typen filoverføring eller har de klart å legge dette kun mot SD-kort?

runemart

Jeg lastet ned noen logoer fra http://www.nrk.no/retningslinjer/design/nrk-nedlastbare-originaler-1.6634042 og gjorde litt manuell bildebehandling. Mulig at denslags bruk ikke er formelt godkjent av NRK, men jeg krysser fingrene for at det faller innenfor fair use. Brukte USB minnepinne til overføring, og det funka fint. Men jeg la merke til at hvis jeg hadde POI-basen med ladestasjoner og fotobokser på samme minnepinne, ville den ikke lese filene. Så ut som om den gikk i en slags spesiell "modus" da den oppdaget POI-filene. Så én ting om gangen er lurt :)

oto

Noen som vet om man på tilsvarende vis kan oppdatere bilens database med albumcover, så man slipper de noe dølle "sjanger-bildene" i åttitalls-stil som ledsager musikk bilen ikke kjenner? Dukker typisk opp for ny eller nordisk musikk. :-)
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

nilskt

Hvis du spiller av filer (flac eller mp3) ligger disse lagret som en tag på hver enkelt fil. Anbefaler http://www.mp3tag.de/en/ for redigering av disse.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA