Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: hjemmelading - S85D & fremtidig eUP

Startet av elektrolux, onsdag 13. mai 2015, klokken 09:42

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HåkonE

P85D kjører kvarmila på 11,6 med standard-dekk. I dette klippet kjører den på nesten 12 av en eller annen grunn (treg start?).

Dodge'n kjører på dragdekk. Det har veldig mye å si, spesielt for en RWD med så mye hk.

Krishell

Sjekk hva som skjedde med Dodgen etterpå også. Når de skulle prøve igjen :) mellomakselen gikk av

Enigami

#3
Her er Model S P85D "verdens raskeste elbilsedan" mot Porsche Panamera Turbo S med bensinturboV8 og bare 562hk, altså hele 138hk forskjell.

Hvilken tipper du vinner?


Tuxedo

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 19. mai 2015, klokken 20:59
Her er Model S P85D "verdens raskeste elbilsedan" mot Porsche Panamera Turbo S med bensinturboV8.
Har du noen pris på den derre Turbo S, da?  Under en million, så skal jeg vurdere å kjøpe (NOT   8))
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:09
Har du noen pris på den derre Turbo S, da?  Under en million, så skal jeg vurdere å kjøpe (NOT   8))

Alle andre steder i verden så er det lik pris på disse to.. :P

cirys1

Sitat fra: Haknys på onsdag 15. april 2015, klokken 07:59
P85D kjører kvarmila på 11,6 med standard-dekk. I dette klippet kjører den på nesten 12 av en eller annen grunn (treg start?).

Dodge'n kjører på dragdekk. Det har veldig mye å si, spesielt for en RWD med så mye hk.

11,93 er vell ikke såå langt unna 11,6??

Hva ville du ha valgt visst du skulle kjøre drag AWD eller dragdekk??

thilo

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:15Alle andre steder i verden så er det lik pris på disse to.. :P

Dette hjelper nok lite når du skal kjøre/registrere her  ;)

Btw: i alle lignende tester vant en P85D (i hvert fall 0-60mph), kanskje litt forsinket på starten eller for lav SoC?
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Muffinman

SitatAlle andre steder i verden så er det lik pris på disse to
Men vi er ikke alle andre steder i verden, så det betyr ingenting for oss ;) Dessuten er Panamera schtøgg og har kjønnsløs motorlyd. Da er det bedre at det er stille, ihvertfall på hverdager. Når det først skal bråkes kan man gjøre det ordentlig. 572 Hemi for eksempel. På søndag.

Lokführer

Skikkelig pinlig for Tesla, å tape mot et selskap som begynte å lage sportsbiler i 1930 årene og som i dag lager noen av de aller ypperste sportsbiler som finnes. Skikkelig pinlig.



Ironimodus av..
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

cirys1

Sitat fra: thilo på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:21

Dette hjelper nok lite når du skal kjøre/registrere her  ;)

Btw: i alle lignende tester vant en P85D (i hvert fall 0-60mph), kanskje litt forsinket på starten eller for lav SoC?

Det hjelper ikke vist man skal kjøpe her, men det gir Tesla mye mer konkuransse i utlandet.
Og det er vell ikke til og stikke under en stol at det er derfor Norge er en Tesla nasjon, det er mye bil for pengene, hadde bilen prismessig vært og sammenlignet med andre biler i samme klasse hadde ikke Tesla solg så mye i Norge heller.

Det med SOC burde det være et mellomtall på, blir helt tullete og annonsere en bil med så heftige tall som varer i en halv time før det dabber av. Er så lei av og høre om lite SOC, selv klarer jeg ikke og si at bilen min gjør 0-100 på 4.4 sek for forutsetningen er at den er fulladet, riktige dekk, temperatur, føre etc.

Enigami

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:09
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 19. mai 2015, klokken 20:59
Her er Model S P85D "verdens raskeste elbilsedan" mot Porsche Panamera Turbo S med bensinturboV8.
Har du noen pris på den derre Turbo S, da?  Under en million, så skal jeg vurdere å kjøpe (NOT   8))

I Norge er det avgiftslette på Model S så da må man velge en Panamera Turbo som nyere brukt, her er en til under en mill, garantert like feilfri som En ny Tesla (løp og kjøp!):
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=57219036&engine_effect_from=400&year_from=2010&sort=2&model=1.801.2000121&make=0.801&ref=fas

Den mangler riktignok 62hk. Jeg har prøvekjørt en slik og også P85D, jeg lover at du ikke vil merke noe aksellerasjonssvikt ved å gå for Panameraen :)

I andre land er prisen på disse bilene ca like.

Tuxedo

#12
@cirys1: Jeg pleier ikke å si noe som helst.  De fleste passasjerene mine blir mer enn nok imponert av aksen selv ved 50% soc.  Og poenget mitt er å vise dem at en el-bil kan overgå en fossilbil på de aller fleste områder, slik at de får en forståelse for i hvilken retning fremtiden ligger.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Enigami

Sitat fra: thilo på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:21
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:15Alle andre steder i verden så er det lik pris på disse to.. :P

Dette hjelper nok lite når du skal kjøre/registrere her  ;)

Btw: i alle lignende tester vant en P85D (i hvert fall 0-60mph), kanskje litt forsinket på starten eller for lav SoC?

Jeg har studert disse videoene litt, og det er ofte at ikke bensinbilene kjøres riktig eller med launch control. Model S har jo insane-mode som gir et slags smell i starten. Det er tilsvarende launch control på bensinbiler.

Enigami

#14
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:38
@cirys1: Jeg pleier ikke å si noe som helst.  De fleste passasjerene mine blir mer enn nok imponert av aksen selv ved 50% soc.  Og poenget mitt er å vise dem at en el-bil kan overgå en fossilbil på de aller fleste områder, slik at de får en forståelse for i hvilken retning fremtiden ligger.

Ingen tvil om at selve akselerasjonen er imponerende i Model S P85D, i likhet med alle andre biler med 700hk. Den burde dog ha klart å kjøre fra en Porsche med 138hk mindre bensinV8 turbo.

Men det kan nok også diskuteres om fremtiden skal gå over mot rene elbiler. Jeg tror nok fremtiden er pøuginhybrider med bensin/elmotor. Diesel er på vei helt ut.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA