Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Batteritralla, mandag 11. mai 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Sele

Sitat fra: elektrolux på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:45
Hva skjer med depositumet som er innbetalt til et selskap, så er kvitteringen rotet vekk, bilen solgt og en så ønsker depositum med renter tilbakebetalt etter at 3 nye selskap har overtatt for alle de vi nå har?

Enda en grunn til å avvente med å innbetale depositum.
Du får depositumet tilbake når brikke er innlevert. Du har et ansvar og dette ser det for meg ut som du ikke ønsker og ta. For meg og de fleste andre så er dette uproblematisk.

elektrolux

Tviler på det. Har levert en haug med bombrikker til mitt lokale bomselskap uten å ha sett et øre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på torsdag 07. mai 2015, klokken 18:00
Tviler på det. Har levert en haug med bombrikker til mitt lokale bomselskap uten å ha sett et øre.
Var dette brikker andre har glemt i bilen sin og betalt depositum for, har nok de fått pengene sine tilbake.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Håper det for deres skyld, men har mine tvil.

Fikk idag beskjed om at depositumet ikke blir satt inn på felles konto, og at jeg ikke får renter. Har selvfølgelig vist til regler for depositum og krever renter om jeg skal flytte penger fra fond til Bomselskap.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Griffel

Sitat fra: elektrolux på fredag 08. mai 2015, klokken 22:22
Håper det for deres skyld, men har mine tvil.

Fikk idag beskjed om at depositumet ikke blir satt inn på felles konto, og at jeg ikke får renter. Har selvfølgelig vist til regler for depositum og krever renter om jeg skal flytte penger fra fond til Bomselskap.
Jeg fikk i ethvertfall tilbake depositumet, renten var riktignok lav (0%) som er det samme som brukskonton min i banken, men et beskjedent rentetap av en kapital på 200kr kunne jeg leve med uten å spenne inn livremmen.
(Jeg går ut fra at riksrevisjonen har godkjent måten Fjellinjen bokfører depositummet slik at diise pengene ikke går til kommunekassa, men settes av.)
Hyundai Ionic.

elektrolux

Da avventer jeg en avklaring om dette, mens jeg håper Norwegian aksjene forrenter seg med 10% til neste uke.  ;D
Stavanger:

Griffel

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. mai 2015, klokken 15:31
Da avventer jeg en avklaring om dette, mens jeg håper Norwegian aksjene forrenter seg med 10% til neste uke.  ;D
For å opprette en egen depositum konto i ditt navn må du ut med 600-1200 kr i gebyr (avhengig av bank) altså en utgift på gebyr for konto + de 200,- i depositum, men da får du til gjengjell renter av de 200,-. Anta så 800 i gebyr og 3% rente på langtidssparing av de 200,- så dekker du jo gebyret i løpet av noen-og-50 år.

Men hør med Norwegian hva de tar i gebyr for en depositumkonto og hva de tilbyr av renter på den. ;)
Hyundai Ionic.

elektrolux

He.he, men utgiftene skal jo fordeles mellom partene, og jeg er villig til å fire på egen konto, bare rentene er gode nok.
Stavanger:

sn0le

Sitat fra: Ellerikke på tirsdag 14. april 2015, klokken 16:12
Ba om ny brikke, siden jeg ville plassere den annerledes på ruta og brikken var av gamletypen som ikke lar seg flytte.
Ikke lar seg flytte? Har da flyttet gamletypen brikke flere ganger uten problem.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cra

Sitat fra: sn0le på mandag 25. mai 2015, klokken 15:57
Sitat fra: Ellerikke på tirsdag 14. april 2015, klokken 16:12
Ba om ny brikke, siden jeg ville plassere den annerledes på ruta og brikken var av gamletypen som ikke lar seg flytte.
Ikke lar seg flytte? Har da flyttet gamletypen brikke flere ganger uten problem.

Festebraketten lar seg muligens ikke flytte uten videre (men tape(lim kan sikkert byttes om du river den av). Selve brikken skal komme av om du vrir den 90o den ene veien. Husker ikke i farta hvilken vei, men ville tippet mot klokka for å løsne.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sn0le

Ny festebrakett får man bla på Esso. ;)
Been there, done that, i fjor sommer.
Grå S85 med mye stæsj.
Levert 23/6-2014.
P39066

TB

Sitat fra: sn0le på onsdag 27. mai 2015, klokken 00:44
Ny festebrakett får man bla på Esso. ;)
Been there, done that, i fjor sommer.
Avtalen med Esso er langt på veg avvikla?

Kan bestille på nett: http://www.fjellinjen.no/Innga-AutoPASS-avtale/bestill-brikkefeste/
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

sn0le

De har braketter. Hvorfor skulle jeg ellers skrive "been there, done that?"
Grå S85 med mye stæsj.
Levert 23/6-2014.
P39066

elektrolux

Da har Elbilhjelpen.no løst problemet og kan nå kjøre bil uten å måtte bruke brikke. ;D Dermed kan penger som ellers ville vært låst i rentefritt depositum investeres i aksjer med saftig avkastning.

Chin heter løsningen og sørger også for at minstejenta får mengdetrening før hun om 3 år kan kjøre bil med enda et hjul. Med sertifikat for lett MC ratter hun denne lovlig til og fra Hockey trening med hokeybaggen baki, eller til skolen. Hun får ikke lov å kjøre 3 hjuls moped, men siden dette er en 3 hjuls MC med under 15 kW går det bra:

Klasse A1 gir førerrettighet også for:

moped
snøscooter med eller uten tilhengerslede hvis førerkortet er utstedt før 1. juli 2006
trehjuls motorsykkel med effekt på høyst 15 kW
såkalt "mopedbil". For mopedbil med egenvekt over 150 kg må fører ha fylt 18 år.

Kona som tok klasse B før 19 jan 2013 kan også kjøre denne om e-Up er tom for strøm, men må da bruke den forhatte bombrikken :(
Stavanger:

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA