Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen trakk ut min ladekabel, for å lade selv :-(

Startet av HelectriC, søndag 10. mai 2015, klokken 17:32

« forrige - neste »

HelectriC

fant ut at verktøy i plastikk som jeg vanligtvis bruker til å skifte dekk på sykkelen (den som man fester i eiker for å siden bruke en eller to videre) fint kan brukes til å få ut øvre høyre hjørne av nose cone slik at man enkelt får fjernet denne for hva behov man måtte ha.

kanskje hjelper noen som har slitt med det:-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

B_Tesla

Er det ikke bare å trykke på toppen (når frunk er åpen), så spretter den av. Slik jeg har gjort det hvertfall.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Lacaixxa

Jeg har også "trykket på toppen". Det fungerer helt greit, men NAF hadde fått beskjed om å ikke gjøre det fordi det kunne ødelegge nosecone (sic!)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

B_Tesla

Det kan nok hende at de er red for det ja. Den lille plast-dingsen koster faktisk noen kroner. Men det var slik jeg fikk det forklart av DS.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

HelectriC

Instruksjonsmanualen sier man skal bruke egnet verktøy i plastikk? men det følger ikke med noe slikt verktøy. Da gikk jeg in i boden og fant den som egentlig er til sykkelen:-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

krister461

HelectriC

Sitat fra: krister461 på mandag 13. april 2015, klokken 12:26
Ned på siden her finnes et verktøy som funker greit:
http://www.e-driver.net/tesla-model-s/weiteres-zubeh%C3%B6r/

ja, den ligner på sykkeldekkfjerneren jeg har, men 12 euro for 1 var en stiv pris. tror jeg betalte 100kr for 3 eller noe lignende.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

dosmont

Sitat fra: Lacaixxa på mandag 13. april 2015, klokken 12:10
Jeg har også "trykket på toppen". Det fungerer helt greit, men NAF hadde fått beskjed om å ikke gjøre det fordi det kunne ødelegge nosecone (sic!)
Da er det rart at det første jeg ble vist av DS når jeg skulle hente bilen, var akkurat det trikset.
Da med tanke på plassering av autopass.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

nightflare

Ja tok bare tak i skiltholderen og nappet forsiktig til, så kom den med en gang :p
Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

B_Tesla

Sitat fra: nightflare på mandag 13. april 2015, klokken 13:29
Ja tok bare tak i skiltholderen og nappet forsiktig til, så kom den med en gang :p

Haha. Beste metoden jeg har hørt til nå:) Snakk om å angripe problemet head on (eller kanskje hands on)

HelectriC

Sitat fra: nightflare på mandag 13. april 2015, klokken 13:29

min sitter ganske hart, klarte ikke å bevege en millimeter uten verktøy. prøvde å trekke i skilt, men da holdt hele skilte på å løssne. fant en video på nett der noen satte in fingrene mellom kant på nose cone og bil, men det er fullstendig umulig på min bil.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

Mippen

Bruke 2-3 kredittkort sammen har jeg hørt er et triks. Aldri hatt den av selv da.
Fremtiden er elektrisk.

HelectriC

Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 13:55
Bruke 2-3 kredittkort sammen har jeg hørt er et triks. Aldri hatt den av selv da.

med risikoen å ødelegge kredittkortene da;-) bruker hellre sykkelverktøyet ellers kanskje bensinkortet går i stykker (eller ja, det trenger jeg ikke likevel;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

Torpedo Ted

Enkleste er å presse hardt ned begge hendene på hver sin side av festet. Men tror ikke det alltid går - det sluttet å fungere etter at min hadde vært på service (og de har antagelig rotet mye med nosecone).

Ellers fungerer en CD-plate bedre enn kredittkort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA