Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Premium Center Bag

Startet av Lars-bgo, lørdag 09. mai 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

Torodd Stangeland

De to første postene oppgir ca 20wh/km, uten at noen korrigerte. Var derfor jeg lurte på om jeg misset noe i omregningen.
Vanligvis er jo forumpolitiet raske til å slå ned på slikt  ;D
Bmw I3 2015

dundun

Vi ligger på over 30 og estimert kjørelengde på rundt 100 ved full lading. Sånn går det når man kun kjører by på S-innstilling :)
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

jin1987

Kjørte i dag fra Lillestrøm til Drøbak, ca 53km en vei. Tur - retur 106 km.
Ladet bilen fult i går natt med range extender. Hadde litt rekkeviddeangst med åssen høyfart ville påvirke rekkevidden, når jeg begynte å kjøre bare forsvant km. Jeg kjørte ca 100 km hele veien fra Lillestrøm til Drøbak. Når jeg var fremme hadde bilen ca 120 km igjen, dette stemte vel ikke siden det forsatt var 80 prosent batteri igjen. Resetet km beregningen på nytt da hadde jeg ca 165 km igjen (på E+). Veien tilbake fra Drøbak til Lillestrøm var det mere nok strøm, kjørte litt fortere på ca 110-140 km hele veien. Når jeg var fremme i Lillestrøm og restet måleren på nytt hadde jeg igjen 80 km. Været var veldg bra i dag. Tror ikke det skal være noe problem å oppnå 230km hvis jeg kjører under 100km.

CitB59EL

Kjørte idag første lang tur Stjørdal-Overhalla via Namsos. Totalt 186 km på 1 lading med rekkevidde pakken. Hadde 14% og 16 km igjen i estimert rekkevidde. Bilen kunne muligens klart hele turen på vanlig opplading men dette hadde blitt svært nervepirrende.

Hadde et dash forbruk til slutt på 16.8 kWh/100 km noe som er svært nært fabrikken sitt 16.6 kWh/100 så er veldig fornøyd med dette!
Ruten er ganske flat og består mest av 60-70 og 80 km/t med noen få strekk med 90 km/t. Brukte CC aktivt hele tiden og rullet via D+ der det var naturlig å ikke sinket trafikken som jeg fulgte. Snitt hastighet på 56 km/t. Stoppet 2 ganger pga små barn.

Prøvde å slå av varme men da ble det for varmt i bilen pga sol(ute temp 15-17 grader). Så brukte 19 grader og 1 trinn på varme uten AC.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med rekkevidden på denne bilen og den klarer akkurat det jeg trodde før kjøp.  Er overbevist at bytte fra original dekk til Conti sine Econtact(225/50-17) med A merking i rulle motstand bidro til dette resultatet.

CitB59EL

Da har vi kjørt Namsos til Stjørdal på 1 100% lading. 16% igjen på batteri. Forbruk på 16.1 på dash meget fornøyd! Var nede i 15,5 på dash ved Verdal. Men da måtte Auto Ac innkobles for å holde temp normal. . Men arti med 208 km est rekkevidde etter 50% av batteri! Synes bilen leverer bra! Kjørte 20 grader full Auto fra Levanger.

1000kwh

Låner en Mercedes B-Electric i helga og kjørte i dag pendlerruta til samboeren (hun som skal bruke bilen). Det er ca 120 km og jeg kjørte motorvei ca halvparten i 100 km/t med CC og halvparten i 70-90 km/t med CC for det meste. Fine forhold ute med 16 grader.

Startet med 97% og endte på 15%. Forbruk 20.7 kWh/100km, snittfart 73km/h (1:41 h). Dette var med rangeplus.

Kjørte nok ikke så økonomisk, men mer komfortabelt og realistisk. Det er nok den elbilen jeg har prøvd med best rekkevidde, men fortsatt litt for kort for oss. Bilen er også absolutt den mest komfortable og lettkjørte.

CitB59EL

Hvis du aktiverte range pluss(32-33 KW) før lading så vil bilen stå på 100% de første km. Hos oss typisk 20-27 km før måler går ned på 99%.  Så hvis du startet med 97% var du nok på vanlig lading (28kw). Rekkvidepakken gir 15 % ekstra.

Helikopter

Har kjørt 5000km med min nå, langtidsforbruket ligger på 17,1 kwh/100km på blandet kjøring, men mest motorveg. I dag brukte jeg 32% av batterikapasiteten på 71 km, for det meste motorveg med fart 100-110 km/t. Dette er uten bruk av rangeplus. Så under forhold som i dag holder bilen absolutt hva produsenten har lovet. Bilen er suveren å kjøre, quashqaien står og støver ned på gårdsplassen.

Softblue

Dette gjelder fossilbiler, men i prinsippet gjelder det samme for elbiler.

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

1000kwh

Sitat fra: CitB59EL på søndag 28. juni 2015, klokken 18:09
Hvis du aktiverte range pluss(32-33 KW) før lading så vil bilen stå på 100% de første km. Hos oss typisk 20-27 km før måler går ned på 99%.  Så hvis du startet med 97% var du nok på vanlig lading (28kw). Rekkvidepakken gir 15 % ekstra.

Da vi dro fra forhandleren gikk den rett fra 100% og nedover da vi kjørte. Selgeren sa at rangeplus var aktivert.

jin1987

Husker du hvor mye km du hadde på bilen før du dro? kan hende selgeren husket feil! De pleier å restarte km måleren så den skal stemme ganske riktig! Så hvis du kjørte på E+ skal du ha rundt 240km E ca 210km og S ca 180km hvis den var på range pluss.

1000kwh

Sitat fra: jin1987 på søndag 28. juni 2015, klokken 22:45
Husker du hvor mye km du hadde på bilen før du dro? kan hende selgeren husket feil! De pleier å restarte km måleren så den skal stemme ganske riktig! Så hvis du kjørte på E+ skal du ha rundt 240km E ca 210km og S ca 180km hvis den var på range pluss.

Nei, husker dessverre ikke. Selger sa at vi ikke skulle bry oss med den måleren da den bare viste feil :p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA