Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NVE vil gjøre høyt effektuttak (hurtiglading) dyrere

Startet av Svk, fredag 08. mai 2015, klokken 15:06

« forrige - neste »

Svk

Noen andre med samme problem?får ikke tasta inn koden

Tbg

Appen er blitt trukket tilbake rette etter siste update til ios. pga feil i app. det kommer nok ny update ila neste uke. android fungerer som normalt.

Svk

Likt her idag morges. En restart av telefon løste problemet

sap_2000

De siste dagene har CarNet'en begynt og farke seg. Umulig å oppdatere avgangstider, ladegrense osv.

Gjør man endringer i menyen i bilen oppdateres ikke disse i appen.
Kjøredataene blir også vilkårlig registrert og mangler ofte.
Det som funker er å skru av og på klima manuelt samt batteristatus, dog meget forsinket ang oppdateringer.

Spørsmål: noen som vet hvilken sikring som styrer strømmen til carnet enheten med SIM kort i bilen?
Kunne tenkt meg en restart, men vil ikke ta av kabelen til 12v batteriet for å ikke miste data, radiostasjoner osv...

Noen som vet, og andre som har lignende problemer de siste 3-4 dagene?
Har en følelse at dette skjedde etter siste oppdatering av iOS appen....
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

MagnarPS

Opplever det samme som deg sap_2000.

App'en er ikke i vater i det hele tatt.

Dette bildet viser tydligvis at jeg har ekstrem hurtiglading på 16A  ;D ;D

Edit: Har IOS 8.1.1 Iphone 6.

Anderskrok

Sitat fra: MagnarPS på tirsdag 21. april 2015, klokken 10:13
Opplever det samme som deg sap_2000.

App'en er ikke i vater i det hele tatt.

Dette bildet viser tydligvis at jeg har ekstrem hurtiglading på 16A  ;D ;D

Edit: Har IOS 8.1.1 Iphone 6.

Opplever det samme som dere. Fikk bilen på fredag og opplever appen som søppel- kort og godt:)
Virker som dere sier som at data går til bilen- manuell start av lading/klima funker, men man får ingen feedback til appen på noe som helst. Det betyr at bilen er koblet mot mobilnettet og er ok sånn sett: setter penga på dårlig programmering fra VW side mellom app og sentrale ressurser.

Hadde appen funka så hadde den vært kjekk nok til å vurdere å betale for, men den bør jo komme opp og gå ila gratisperioden hvis de har tenkt til å selge noen abnt på dette;)

Kjelliken

??? Er ikke første gangen det har vert problemer med appen.

Men funker fint i dag. Og hadde problemer med den i går.
Da jeg skrev til møller sist tok det flere uker til de svarte så det var jo flott..

Og da varte problemet lenger enn denne gangen.

E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Porsgrund

Appen har ikke fungert for meg fra i går ca midt på dagen eller I dag. Status I App sier varme er på, men det stemmer ikke. Ikke mulig å starte klima eller rutevarme. Status på lading var også feil. Status I app var at det var 30 min igjen å lade I dag tidlig, men bilen var fulladet. Ser ut som om hele app henger.
Samme med bade Android og ipad app.
---------------------------
eGolf med VP

elegolf

Hadde problemer med appen i går. Prøvde å endre innstillinger for avgangstid, noe som gav en feilmelding om at dette ikke kunne utføres pga. manglende kontakt med bilen. Prøvde å endre innstillingene mange ganger med samme feilmelding som resultat.

I dag morges da jeg satte meg i bilen var likevel innstillingene endret selv om appen gav feilmelding. Appen er også treg med oppdatering, og selv om den bekrefter oppdatering av dataene så blir ikke informasjonen i appen oppdatert.

poskare

Grolub

Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 21. april 2015, klokken 09:15
De siste dagene har CarNet'en begynt og farke seg. Umulig å oppdatere avgangstider, ladegrense osv.

Gjør man endringer i menyen i bilen oppdateres ikke disse i appen.
Kjøredataene blir også vilkårlig registrert og mangler ofte.
Det som funker er å skru av og på klima manuelt samt batteristatus, dog meget forsinket ang oppdateringer.

Spørsmål: noen som vet hvilken sikring som styrer strømmen til carnet enheten med SIM kort i bilen?
Kunne tenkt meg en restart, men vil ikke ta av kabelen til 12v batteriet for å ikke miste data, radiostasjoner osv...

Noen som vet, og andre som har lignende problemer de siste 3-4 dagene?
Har en følelse at dette skjedde etter siste oppdatering av iOS appen....

Jeg opplever det eksakt samme!
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

egolfxxx

+1, har hatt bilen i knapt 14 dager og appen er en katastrofe for å si det mildt :o

sap_2000

Hvor/ til hvem henvender man seg for å klage på CarNet? Møller kundeservice?
Alle burde klage hver bidige gang noe ikke funker så mailboksene hos rette instans går varme
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

poskare

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA