Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye supercharger ladepunkter i Europa

Startet av pwb, fredag 08. mai 2015, klokken 13:19

« forrige - neste »

Leif1

Akkurat samme på min forrige bil. En insignia. Det ble lakkert en gang på garanti der.
Hjalp ikke lenge. Bakfangeren på teslaen er lakkert en gang fordi den ble påkjørt. Begynner å se samme tendensen der allerede. Tror det eneste som hjelper er litt god folie akkurat på den plassen. (Evt en stripe understellsbehandling akkurat der spruten treffer.)
Konvertitt fra S til X

MindViruz

Skvettlapper er ett must. Originale, om Tesla har.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bowers

Øggen:
Dette er i praksis sandblåsing... Uten noen beskyttelse så har du en konstant strøm av sandkorn, partikler osv som følger hjulene og blir skutt mot karrosseriet. Eneste løsning er skvettlapper siden Tesla ikke har tenkt på dette fra starten av. Mange produsenter legger et tykt lag med "bodyskydd" på disse områdene så det holder lenger, men med hvit bil og normal lakk som Tesla har brukt her så vil du slite igjennom uansett.
Du kan stoppe det med folie også, men den vil nok fort bli grå av sandblåsingen den også.




turbolurbo

Hvis man skal ha skvettlapper store nok til å gjøre nytte, er det noen som har tenkt på hva det gjør med aerodynamikk og rekkevidde?

Det er nok en grunn til at skvettlapper hører til i tidligere tider.
2019 TM3P

MindViruz

#35
De fleste biler får man skvettlapper til. Se skvettlappene på Nissan Leaf f.eks. Små diskrè saker, som beskytter akkurat nok til at man slipper sandblåsing av lakken. Og selvfølgelig snakker vi ikke om gummilapper.

Grunne til at det ikke er på de fleste biler i dag er fordi de koster penger. Som alt annet. Eks. gummimatter...

Slik ser moderne skvettlapper ut, er det så gale da?: http://s9.photobucket.com/user/kristinfr/media/2013/IMG_2300.jpg.html

Amoss

Sitat fra: BMW850 på mandag 13. april 2015, klokken 16:33
Skvettlapper var in på 70-tallet  :o

Skvettlapper var påbudt(første halvdel av) 70 tallet :o
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

pwb


TEK

Jeg har fått sandblåst sidene rett bak bakdør, og litt av bakdør. Har bare hatt en tur på en vei i Telemark i vinter som var strødd med sand ca 40km. Måtte senke hastighet til 50km/t, allikevel har jeg fått ødelagt lakken på sidene.

Er det noen andre som har fått dette?. Dette er jo en design feil som ble "utryddet som 40 år siden".

Er det noen som har fått utbedret dette på garantien?

HåkonE

Sikkert dumt spørsmål, men hvordan hjelper det med skvettlapper bak dekket, når skaden skjer foran dekket?

B_Tesla

Skaden skjer vel i all hovedsak bak dekket. Elers må det være at grus sitter så godt at det deter av når dekket har rotert 3/4. Men har ikke sett noe skader av denne typen på min bil.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Sandvika

Bilen er smalest på midten, dette er med på å gi bilen sine sportslige linjer. Problemet er vel at man "ser" fremhjulet fra bakskjermen/bakdøren hvor karroseriet kommer ut igjen. Ergo dritt som blir kastet ut fra ytterste 2-3cm fra fremhjulet går på utsiden av egen skjerm og treffer egen bil bak.



B_Tesla

#42
Det er gjerne skvettlapper fremme også på en del. Microskopiske, men allikevel.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

HåkonE

Må vel være mulig å legge på noe gjennomsiktig beskyttelsefolie bak der steinspruten er mest aggressiv. Er det kun området mellom dør og bakdekk som blir "sandblåst", eller får bakdøren også gjennomgå?

Hvis det kun er i mellom, tror jeg det er relativt enkel jobb og kan bli ganske usynlig (kuttet blir ganske kort lengre opp).  :)


AndreS

hele nederst på bilen på sidene. Verst på bakdør og mellom bakdør og hjulbue
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA