Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fabrikk-besøk

Startet av Panduck, torsdag 07. mai 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

Ellerikke

Synes det er knallbra Ole Henrik er med oss på forumet, tusen takk. Har lyst til å ta opp Kongsberg igjen; vi med CCS klarer ikke Drammen Notodden på en fornuftig måte. Om effekt er begrensningen ville en kombilader her gjøre susen, so kan den gode gamle laderen bli redundanslader et annet sted med nok effekt der det er CCS fra før. I tillegg ville CCS på Kongberg gjøre Numedal tilgjengelig langt oppover. Jeg håper på vegne av alle med CCS at dere kan revurdere Kongsberg. Hilsen Andreas
Blå e-up!

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: Ellerikke på torsdag 30. juli 2015, klokken 22:57
Synes det er knallbra Ole Henrik er med oss på forumet, tusen takk. Har lyst til å ta opp Kongsberg igjen; vi med CCS klarer ikke Drammen Notodden på en fornuftig måte. Om effekt er begrensningen ville en kombilader her gjøre susen, so kan den gode gamle laderen bli redundanslader et annet sted med nok effekt der det er CCS fra før. I tillegg ville CCS på Kongberg gjøre Numedal tilgjengelig langt oppover. Jeg håper på vegne av alle med CCS at dere kan revurdere Kongsberg. Hilsen Andreas

Vi er helt enige i at Kongsberg fortjener CCS, men løsningen her blir ikke å flytte en fullt fungerende lader. Særlig fordi laderen er av en type med 2 komponenter med nedgravd kabel mellom: Uttakene står på en egen søyle, mens likeretter etc står i eget skap et stykke unna.

Vi håper å kunne få til CCS og Type 2 på Kongsberg senere, men hvor og hvordan har vi dessverre ingen konkrete planer om helt enda.
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: nime01 på fredag 31. juli 2015, klokken 10:50
Apropos Kongsberg, der er laderen ute av stand til å lese RFID-kort, så man får ikke startet laderen med ladekortet. Den har vært slik siden onsdag ettermiddag/kveld iallefall, når det ble rapportert.

Står som grønn i GK ladekart, men har ikke testet lading med SMS eller app, så det kan godt være at laderen i seg selv fungerer fint. Kanskje en reboot?  ;)

Kongsberg virker helt fint, men displayet har av en eller annen grunn hengt seg. Inntil vi får fikset det, setter vi likesågodt laderen i åpen modus.
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Leon

Sitat fra: Ellerikke på torsdag 30. juli 2015, klokken 22:57
Synes det er knallbra Ole Henrik er med oss på forumet, tusen takk. Har lyst til å ta opp Kongsberg igjen; vi med CCS klarer ikke Drammen Notodden på en fornuftig måte. Om effekt er begrensningen ville en kombilader her gjøre susen, so kan den gode gamle laderen bli redundanslader et annet sted med nok effekt der det er CCS fra før. I tillegg ville CCS på Kongberg gjøre Numedal tilgjengelig langt oppover. Jeg håper på vegne av alle med CCS at dere kan revurdere Kongsberg. Hilsen Andreas

Først, har full forståelse for at det er ønskelig med CCS på Kongsberg. Ser at denne vil øke sikkerheten mellom Notodden og Drammen, og også gjøre at man kan komme lenger opp i Numedal.

På sommerføre ville jeg ikke være det minste engstelig for å kjøre Drammen - Notodden med Golf, og det burde vel også være greit med E-Up. Kjører ofte distansen med Leaf, og bruker temmelig nøyaktig 20% av batteriet på hver av etappene Kjellstad-Hokksund-Kongsberg-Notodden når jeg kjører uten varme og holder fartsgrensen. Det vil si 60% på ca 80 km mellom Drammen og Notodden. På returen bruker jeg ca 26+13+20=59%, siden Kongsberg ligger endel høyere enn de øvrige stedene.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

BjørnL

Siden det er vanskelig med oppgradering til Combo på Grønn Kontakt-laderen i Kongsberg, er det lov å håpe på en tilsvarende oppgradering i Hokksund? Chademo-laderen her ligger godt plassert ved et trafikknutepunkt og kunne vært til stor glede også for oss med Combo-ladere.

pudderjagar

Spørsmål til Grønn Kontakt.

Korleis måler dere at det er ladekø ved ein lokasjon?

Eller er det kun tilbakemeldingar frå oss brukarar som generer behov for utvidelse av lokasjon?

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 20. august 2015, klokken 20:07
Spørsmål til Grønn Kontakt.

Korleis måler dere at det er ladekø ved ein lokasjon?

Eller er det kun tilbakemeldingar frå oss brukarar som generer behov for utvidelse av lokasjon?

Hei,

Vi har svært god kontroll på bruken av stasjonene våre. Vi måler ikke "kø" (altså hvor mange som står og venter på å få ladet), men vi måler brukstid, belegg per time, per ukedag, etc etc.

Vi sitter akkurat nå og legger kabalen for hva og hvordan vi skal satse fremover. Vi har en del stasjoner som åpenbart er kandidater for oppgradering. Målsetningen vår er å ha god kapasitet, pluss dekning for alle biler (CHAdeMO, CCS + AC22kW) på alle lokasjoner.

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Gnilre

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på fredag 21. august 2015, klokken 09:31
Vi sitter akkurat nå og legger kabalen for hva og hvordan vi skal satse fremover.
Da synes jeg dere skal vurdere sterkt å få opp en hurtiglader i Sogndal. Da kan man kjøre sør-Norge på kryss med kun Grønn kontakt sine ladere fra østlandet til nord-Vestlandet. Og dere har også en godt plassert lader for de som reiser over Sognefjellet og skal til Hordaland.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

emil

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på fredag 21. august 2015, klokken 09:31
Vi sitter akkurat nå og legger kabalen for hva og hvordan vi skal satse fremover. Vi har en del stasjoner som åpenbart er kandidater for oppgradering. Målsetningen vår er å ha god kapasitet, pluss dekning for alle biler (CHAdeMO, CCS + AC22kW) på alle lokasjoner.

Håper dere får på plass noe mer på E6 over Dovre og Trondheims-traktene.

Leon

Sitat fra: Gnilre på fredag 21. august 2015, klokken 09:48
Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på fredag 21. august 2015, klokken 09:31
Vi sitter akkurat nå og legger kabalen for hva og hvordan vi skal satse fremover.
Da synes jeg dere skal vurdere sterkt å få opp en hurtiglader i Sogndal. Da kan man kjøre sør-Norge på kryss med kun Grønn kontakt sine ladere fra østlandet til nord-Vestlandet. Og dere har også en godt plassert lader for de som reiser over Sognefjellet og skal til Hordaland.

Ønsker meg i tillegg Hemsedal, Lærdal/Borlaug og Aurland, pluss et passende sted mellom Fagernes og Lærdal/Borlaug.

I Telemark ønsker jeg meg Seljord, Bø og Rjukan. :)

Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

pudderjagar

Hei

Då vil eg legge inn eit godt odr for oppgradering av Geiloladeren til CCS og Type2. Då kan ein kjøre fra øst til vest utan problemer. Motsatt veg så mangler det en lader på Vøringsfossen hotel, Gaden camping eller Maurset. Da er litt langt fra Eidfjord til Dyranut (0moh til 1250 moh) der Hardangervidda begynner å gå på ned når ein skal frå Vestlandet til Østlandet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

eivhelle

Sitat fra: pudderjagar på fredag 21. august 2015, klokken 16:24
Hei

Då vil eg legge inn eit godt odr for oppgradering av Geiloladeren til CCS og Type2. Då kan ein kjøre fra øst til vest utan problemer. Motsatt veg så mangler det en lader på Vøringsfossen hotel, Gaden camping eller Maurset. Da er litt langt fra Eidfjord til Dyranut (0moh til 1250 moh) der Hardangervidda begynner å gå på ned når ein skal frå Vestlandet til Østlandet.

I følge en jeg pratet med skal det allerede være besluttet å sette opp en hurtiglader på Maurseth. Jeg mener å huske det er BKK som skal sette opp denne.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

pudderjagar

Då kan da jo ta si tid. Dei skal jo setja opp ein på Trengereid også. Denne har eg ikkje sett noko til dette året! Men håpar jo at da kjem ein eller annan.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ladov

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 20. august 2015, klokken 20:07
Spørsmål til Grønn Kontakt.

Korleis måler dere at det er ladekø ved ein lokasjon?

Eller er det kun tilbakemeldingar frå oss brukarar som generer behov for utvidelse av lokasjon?
Det enkleste er vel å måle tiden fra en lading avsluttes til neste begynner. Er det under for eksempel 2 minutter kan du regne med at det sto en og ventet, altså kø på minimum 1 person..

Det kompliserer riktignok bildet en smule at det er forskjellig ladestandarder rundt forbi. På hurtigladeren i Sandvika er det to ladestolper men bare den ene støtter 43kW AC. Jeg med min Zoe risikerer altså å stå i kø der selv om en stolpe er ledig..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ZOE

SitatMålsetningen vår er å ha god kapasitet, pluss dekning for alle biler (CHAdeMO, CCS + AC22kW) på alle lokasjoner.

Mvh Ole Henrik

Vil det si at 43kW Ac er en utfaset standard hos dere ?

Har ladet i Flekkefjord to ganger i helgen og 43kw er gull verdt for meg.
Kristiansand Sandnes med en lading og kun en halv time pause for lading er genialt.

Personlig tror jeg flere biler vil komme med ac43 i fremtiden , men det gjør kanskje ikke dere da?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA