Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Morsomme tilpassninger av BMW i3

Startet av Elise, torsdag 07. mai 2015, klokken 23:08

« forrige - neste »

Elise

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 15. april 2015, klokken 23:22
Sitat fra: Elise på mandag 13. april 2015, klokken 13:39
Det ekstra lydanlegget og skinnseter er ting jeg ser er veldig populært her inne, men som nok ikke blir prioritert av oss.

Neivel.

Lys og sikt, parkeringshjelp og keyless høres ut som en veldig kurant spesifikasjon som finnes på veldig mange andre leverte biler.  Kudos likevel til deg for at du våger å stå fram på med denne her på full pakke-forumet. ;D
Haha, jeg har ingen problemer med å velge annerledes enn de fleste her i forumet, jeg ser jo at vi stort sett lever på to ulike planeter når det gjelder bil. Nå endte vi opp med både parkeringsassistent og dynaudio likevel, det ene som følge av noe folk her inne sa, det andre fordi mannen min har andre ønsker enn meg. Det ble også sota ruter, faktisk.  :D

I mitt liv er det viktig at jeg får kommet meg til og fra jobb på en komfortabel måte. Om jeg taper 20 000 kr mer i løpet av 5 år enn de med skinnseter, bryr meg igrunn midt på leggen. Bil er tapsprosjekt uansett.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

bno

Har hatt min E-golf siden søndag. Kommer fra Leaf på tredje året. VAG produkter er det jeg stort sett har hatt siden 1972. Det kjentes veldig godt å komme tilbake. Er kjempefornøyd med bilen etter de innledende dagene og jeg ser at jeg lett greier å kjøre rundt 13,8 - 14 kw/100km i kombinasjon med eco, seiling og aktiv bruk av rekuperasjonsnivåene. Har ikke VP eller skinn ellers fulloaded. Dynaudio og dab radio var tilfeldigvis med i min Tyskimporterte der førstnevnte var noe jeg ikke hadde valg i utgangspuktet om jeg hadde kjøpt ny, men når jeg nå har prøvd ville jeg ikke vært foruten. Ordentlig "smell" i anlegget. Parksensorene round bout er virkelig greit og ville heller ikke unnvært ryggekameraet. Leaf er en bra bil, men jeg trives svært mye bedre i min nye Golf....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

SitatI mitt liv er det viktig at jeg får kommet meg til og fra jobb på en komfortabel måte. Om jeg taper 20 000 kr mer i løpet av 5 år enn de med skinnseter, bryr meg igrunn midt på leggen. Bil er tapsprosjekt uansett.
Min livsanskuelse er diametralt forskjellig: det bryr meg midt på leggen om det er komfortabelt bare det ser bra ut ;D
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Elise på torsdag 16. april 2015, klokken 21:55

Bil er tapsprosjekt uansett.

Det er i allefall sikkert, jeg har også vondt for å tro at elbil er noe gullgruve å selge brukt, med eller uten skinninteriør, så da er det bare å velge det som en selv vil ha.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

HelectriC

Sitat fra: Råde på torsdag 16. april 2015, klokken 23:25
SitatI mitt liv er det viktig at jeg får kommet meg til og fra jobb på en komfortabel måte. Om jeg taper 20 000 kr mer i løpet av 5 år enn de med skinnseter, bryr meg igrunn midt på leggen. Bil er tapsprosjekt uansett.
Min livsanskuelse er diametralt forskjellig: det bryr meg midt på leggen om det er komfortabelt bare det ser bra ut ;D

+1

felgene var det hele kjøpet sto å bikket på. Med orginal hadde jeg ikke kjøpt bilen (ser nesten styggere ut enn Leaf med de der Astana, fikk solgt de raskest mulig slik at ikke boden blir stygg av de på veggen;-) og prisen forhandler hadde på 18" gjorde at bilen ble for dyr. Løsningen ble egenimport av VW 18" fra Tyskland. Hadde jeg ikke fått til det hadde det nok blitt en annen bil. Sånn tenker jeg:-) om det er mer ukomfortabelt eller kortere rekkevidde med 18" er rett og slett fullstendig uviktig for meg. Vet det er VELDIG mange som er uenig med meg, men det er da topp at ikke alle tenker likt:-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

bno

Sitat fra: HelectriC på fredag 17. april 2015, klokken 08:40

+1

felgene var det hele kjøpet sto å bikket på. Med orginal hadde jeg ikke kjøpt bilen (ser nesten styggere ut enn Leaf med de der Astana, fikk solgt de raskest mulig slik at ikke boden blir stygg av de på veggen;-) og prisen forhandler hadde på 18" gjorde at bilen ble for dyr. Løsningen ble egenimport av VW 18" fra Tyskland. Hadde jeg ikke fått til det hadde det nok blitt en annen bil. Sånn tenker jeg:-) om det er mer ukomfortabelt eller kortere rekkevidde med 18" er rett og slett fullstendig uviktig for meg. Vet det er VELDIG mange som er uenig med meg, men det er da topp at ikke alle tenker likt:-)

Tenkte også å importere fra Tyskland. Ellers enig i vurdering og synspunkter her. Har du en link til hvor du kjøpte fra ville jeg være takknemlig.

HelectriC

Sitat fra: bno på fredag 17. april 2015, klokken 14:26
Sitat fra: HelectriC på fredag 17. april 2015, klokken 08:40

+1

Tenkte også å importere fra Tyskland. Ellers enig i vurdering og synspunkter her. Har du en link til hvor du kjøpte fra ville jeg være takknemlig.

https://shops.volkswagen.com/de_DE/web/zubehoer/leichtmetallfelgen-und-komplettraeder/leichtmetallfelgen
du bestiller til en tysk VW forhandler og må hente de opp der. Prøvde å få de til å sende til Norge, men det gjør de ikke. Er vel VW sentralt som bestemmer dette slik at hvert land kan sette sine egne priser og ikke få konkurrens fra andre land sine VW forhandlere.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

bno

Takk skal du ha. Jeg har noen kontakter så det går bra :-)

4Matic Fanatic

Har fått sommerdekkene på konebilen og ble igjen helt satt ut av den elendige konstruksjonen når det gjelder jekkepunkter under disse bilene.
Alle MB'ene jeg har hatt som har vært produsert siste 30 år har hatt faste gummipadder som man setter jekken under, hvor man løfter enten med garasjejekk eller på en lift og bilen står stabilt.

På Golfen har idiotene designet en VERTIKAL, smal kant som originaljekken skal settes under - i tillegg er det vel ikke engang med jekk på eGolf'en?

Fikk nå opp bilen med garasjejekken min men var hele tiden nervøs for at noe skulle glippe, og i alle fall reiser jo lakk og understellsmasse når man jekker rett på karosseriet.

Drittpatent!

Anyhow - til saken: Googla litt og fant disse som bør kunne gjøre jobben bedre. Litt hard pris synes jeg - noen som har kjøpt slike eller tilsvarende løsninger?

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

TB

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 29. april 2015, klokken 22:13
På Golfen har idiotene designet en VERTIKAL, smal kant som originaljekken skal settes under - i tillegg er det vel ikke engang med jekk på eGolf'en?

Fikk nå opp bilen med garasjejekken min men var hele tiden nervøs for at noe skulle glippe, og i alle fall reiser jo lakk og understellsmasse når man jekker rett på karosseriet.

Drittpatent!
Har ingen erfaring med dyrere merker, så har ikkje tenkt over at dette var ein uvanlig patent.  ;D
Denne patenten har eg sett på både VAG og Franske og Japanske bilar.

At det skal gli av garasjejekken skal ikkje skje? På den (enkle) garasjejekken eg har er det eit spor i kryss, slik at kanten passer nedi her. Dermed skal det svært mykje til at den glir av.
Ser på videoen at jekk har ei nesten heilt flat plate uten spor, dermed kan det vere større risiko for at det glir.

At det vil forsvinne litt understellsmasse er sant, men det vil neppe ruste fortare her enn andre stader?

Eller - mulig tanken er at folk flest skiftar ikkje hjul to gonger pr år, slik at det er ikkje ofte bruk av jekk. Er ikkje så mange land hjulskift er vanleg...  ;D
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Gordon Retriever

Sitat fra: TB på onsdag 29. april 2015, klokken 22:43At det vil forsvinne litt understellsmasse er sant, men det vil neppe ruste fortare her enn andre stader?

Jo. ;)

Som nevnt er selve jekkfestet svært likt det som finnes på de fleste andre merker. Det er nok ikke VW er er dårligere enn andre, men Mercedes-Benz som er bedre...

Jeg løser problemet ved å kjøpe en jackpad på biltema e.l. der jeg skjærer ut et spor med en sag.
På eBay fås det sogar kjøpt tilsvarende, ofte basert på en ishockey-puck, som denne:

4Matic Fanatic

Sitat fra: TB på onsdag 29. april 2015, klokken 22:43
..Har ingen erfaring med dyrere merker, så har ikkje tenkt over at dette var ein uvanlig patent.  ;D
Denne patenten har eg sett på både VAG og franske og Japanske bilar......
Jeg har aldri før jekket opp sånne ting hjemme  ;D  men gamle MB's - der har jeg lang erfaring...

Sitat fra: TB på onsdag 29. april 2015, klokken 22:43
..At det vil forsvinne litt understellsmasse er sant, men det vil neppe ruste fortere her enn andre stader?
På den gamle 190E'n som ble erstattet som konebil ble de originale gummiputene skadet og jeg gidda ikke styre spesielt mye med å erstatte dem, så de siste 5-8 årene har jeg jekka rett på karosseriet der putene skulle være. Gjett hvor rusten dermed oppsto, og spredte seg så jeg måtte vrake bilen nå: Jo, i området rundt hvert jekkepunkt.

>>Ladestatus

4Matic Fanatic

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 29. april 2015, klokken 22:53
På eBay fås det sogar kjøpt tilsvarende, ofte basert på en ishockey-puck, som denne:
Ja, etter at jeg la ut forrige link så jeg dem på eBay, tror jeg fikser meg en slik - syntes den ECS-løsningen var altfor dyr - spesielt siden jeg da trenger to sett.

>>Ladestatus

Råde

Biltema-løsningen til Gordon er vel den billigste. Ellers kan man bare finne et annet punkt på for- og bakstilling å jekke på. Det er det aller billigste hvis du vet sånn nogenlunde hva du gjør.
e-Golf | X75D

4Matic Fanatic

Sitat fra: Råde på onsdag 29. april 2015, klokken 23:27
...Ellers kan man bare finne et annet punkt på for- og bakstilling å jekke på. Det er det aller billigste hvis du vet sånn nogenlunde hva du gjør.
Jeg vurderte dette men det ser jo så puslete ut alt av hjuloppheng under der... :o
Får ta vinkelsliperen på ishockepuck'en som ligger og slenger, tenker jeg.

>>Ladestatus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA