Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot Electric skrotet på Stokstad biloppsamlingsplass (Oslo ) i dag.

Startet av garyl, mandag 30. april 2007, klokken 15:42

« forrige - neste »

elektrolux

I tillegg til Terje Lied i Bergen, har Sigmund Eriksen i Enviro erfaring med Renault Clio. Han har hatt en slik bil selv.

Det ser ikke ut til at han bruker dette forumet mer, så du må nok kontakte han direkte.

Se:http://www.elbilsalg.info/

Renault Clio er bygget opp helt anderledes enn PSA sine biler. dersom du ønsker å modifisere Elbilen din, er Clio et bedre valg, da den har seperat motor, i stedet for motor og diff i en enhet. Den har også seperat lader, DC-DC etc.

En liten fugl nevnte at et norskt firma hadde vært med å lage Elsystemet på Clio ved bruk av teknikk fra gaffeltrucker.

Desverre virker det som om Clio er mer utsatt for rust enn PSA sine produkter.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

garyl

Hei

Da kan det jo høres ut som om Clioen faktisk er en grei bil da?
Er denne bilen så fin som selger påstår, blir det nok til at jeg kjøper den.
Mulig jeg også "bestiller" 106én sydfra også, iogmed den har batterier som omtrent er nye.
Blir jo mye mere jobb å få bilen opp derfra en å hente selv i Sverige, men det går vel greit det og.
En ting er i hvertfall sikkert.
Jeg skal gå til innkjøp av elbil!
Har vært skeptisk, det må jeg innrømme ???
Har vel i løpet av mine 42 år hatt ca 60-70 biler, så jeg faller nok innunder kategorien bilfrik, samt at jeg stort sett har jobbet i bilbransjen hele mitt arbeidsliv.
Og elbil er jo noe helt "nytt", men det føles riktig av flere årsaker.
Da tenker jeg på personlig økonomi og komfort, men selvsagt også på miljø.
Setter stor pris på at du og flere tar dere tid til å "lose" en som er grønn gjennom mange spørsmål ;D
Dette har helt klart hjulpet meg i retning min beslutning på å gå til anskaffelse av min første elbil.
Samtidig er det jo en enklere avgjørelse å ta når bilen koster nærmere 50" enn 100"
Jeg kommer sikkert tilbake med flere spørsmål senere, men hjertelig takk for god hjelp!!
Internett og forumene er flott, er det ikke ;)

Mvh
Gary

Lars C. Krogenæs

Ikke for å ødelegge optimismen din:

Jeg ville vært veldig skeptisk til Clio, hvis du holder til på Østlandet. Da er det opp til deg selv å holde bilen på vegen. Enviro Elbilsalg/Sigmund kan ikke hjelpe med Clio biler. Vet ikke om noen andre verksteder heller, desverre.

Bor du i Bergensområdet derimot, burde dette være kurrant.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

garyl

Hei Lars

Clio har jeg slått fra meg pga mange ting ja!
Satser på PSA produkter da dette virker enklere.
Er vel ikke kvalifisert selv til å ta meg av oppfølgingen selv.
Synes faktisk det er usikkert generellt på å få hjelp til brukt elbil.
Var i kontakt med en stor elbil aktør i går, og det virket på meg som om det var vanskelig å få hjelp der pga mye å gjøre på "egne" biler, men det lar seg vel gjøre.
Skulle gjerne hatt et sted hvor jeg viste at jeg kunne levere bilen til service i østlandsområdet.

mvh
Gary :-\


trondkl

Bur sjølv i Stavanger og eiger ein P106el. Når eg har hatt behov for billegare alternativ enn det Bertel O Steen kan tilby, har eg sendt bilen til Enviro i Drammen. Det har fungert vedlig bra. Transporten bort (autolink) koster ikkje så mykje.

elektrolux

Hvorfor gå over bekken etter vann trondkl?

Norges billigste elbilservice får du hos meg. Jeg hjelper folk for å skaffe erfaring, og har ingen dyre lokaler som må nedbetales. For meg er dette bare en hobby.

Jeg har tilbudt Enviro å ta en titt på bilene før de må sendes med dyre tog helt til Oslo, da slik transport i de overveiende fleste tilfeller ikke er nødvendig.

Har forresten også fikset biler som Enviro ikke klarte å reparere skikkelig. Dette grunnet at jeg er flinkere på batterier enn Enviro.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: garyl på tirsdag 08. mai 2007, klokken 10:57
Skulle gjerne hatt et sted hvor jeg viste at jeg kunne levere bilen til service i østlandsområdet.

Hei Gary,
Jeg bruker vanligvis Enviro i Drammen, men da det tar liksom en dag ekstra med levering og henting så jeg også brukt Bertel O. Steen noen ganger, for å spare tid. Det har folk (ikke mange) som har fått opplæring på elbiler, og jeg har vært godt fornøyd med sørvisen de gangene jeg har brukt dem. Jeg har brukt verkstedet på Økern og det på Rud.
Jeg syntes også det var positivt at de sa ifra når mekanikeren med elbil opplæring var på ferie, og anbefalte meg et annet sted.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

garyl

Hei

Så flott at det finnes flere alternativer!
Det er betryggende å vite at man kan få hjelp når man har behov for det ;D

Mvh
Gary

HHF

Sitat fra: garyl på tirsdag 08. mai 2007, klokken 10:57
Var i kontakt med en stor elbil aktør i går, og det virket på meg som om det var vanskelig å få hjelp der pga mye å gjøre på "egne" biler, men det lar seg vel gjøre.


Om det er Enviro du har i tankene her, så er min personlige erfaring med dem at de er flinke til å ta inn biler de ikke har solgt selv og utføre service på dem raskt og greit. Jeg har ihvertfall aldri blitt avvist og har opplevd stor fleksibilitet hva gjelder det å få komme inn med bilen der. Du betaler bare mer enn de som har kjøpt bil hos dem. Det er ulempen og den må man orke å leve med om man skal benytte dem på en bil som ikke er opprinnelig derfra ... :o
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA