Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: model 3 bilder . wow

Startet av wall-e, onsdag 06. mai 2015, klokken 20:56

« forrige - neste »

wall-e

Jeg fikk telefon ifra min forhandler idag. De har vært i møte med Bertel O steen... og beskjeden der ifra er null-intet-nada.
Ingen vet noe som helst, de aner ikke når bilen kommer, forhandlere over hele norge venter på biler som ikke kommer. De får ikke tyskland-bilene slik de var lovet, dvs totalt antall kommer dette år, men ingen vet hvor mange pr mnd. Jeg bestilte i sept, og hadde levering denne mnd...i værste fall blir det desember på meg :(

Noen som hører noe annet? Dette var deprimerende....

Fei

JTveter

Min grå erstatningsbil ble jeg først lovet torsdag før palmesøndag, så tirsdag i påskeuka, så rett over påske, så muligens i dag, men helt sikkert senest mandag i neste uke.

Antar at det nærmer seg, men utrolig irriterende å ikke kunne stole på info. Og (den overarbeidede??) selgeren ringer ikke når han lover, bruker dager på å svare på meldinger og fremstår like fortvilet som meg
KIA Soul Titanium Grey
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey

heidu

En mulighet for å få mer svar er faktisk å ringe selgeren din, få tak i bestillingsnummer og deretter ringe KIA Norge direkte. Er ikke sikkert, men jeg fikk i hvert fall mer ;)

Le

Samme opplevelse. Bestilte i februar, med levering i april/mai/juni, men null konkret info. Det begynner å haste nå, men jeg er så bestemt på Soul at jeg ikke ser for meg andre alternativer

JTveter

Nå blir det visst ikke mandag allikevel ..... Men selger skal prøve visst prøve å få en nøyaktig dato på mandag...jaja!... :-\
KIA Soul Titanium Grey
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey

Mogge

Samme erfaring har jeg. Bestilte på Ensjø i September, sort/rød. Har ikke fått beskjed om utsettelser eller noe, det har jeg lest her på forumet. Fikk etter ett par purringer på mail beskjed om at jeg kunne få bil raskere ved å bytte til Titanium silver, noe jeg sa var helt greit, men siden har jeg ikke hørt ett kvekk og det er over 1 mnd siden nå.
Tålmodigheten er i ferd med å ta helt slutt, er så lei at jeg har mistet lysten på hele bilen.

Zyntax

Her ventet 7 måneder nå. Skandale spør du meg. Aner fortsatt ingenting om bilen er produsert eller ei. Mest sannsynlig ikke. Har gitt opp å håpe på noe som helst. Tanken om å avbestille slår oss annenhver dag. Begynner å bli temmelig oppgitt nå.
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

Mogge

Sendte ny mail i dag. Kommer det nok ett svada-svar så gidder jeg ikke vente mer. Leaf har blitt mye billigere og kan leveres på dagen.

THE

Høres ut som samme erfaringer en bekjent av meg hadde da han kjøpte ny Kia Sportage i 2011. Han måtte vente i månedsvis på bil, og hele tiden med nye bortforklaringer på hva som tok tid. Mener å huske at bilen ble ca. 6 mnd. forsinket i forhold til det han fikk som leveringsdato ved bestilling.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Basti

Har ventet på Soul EV siden oktober.
Fikk denne fra forhandler i dag:

Hei KIA kunde

Vi vil opplyse om at vi har utfordringer vedrørende levering av Soul Electric fra fabrikken i Korea. Kia Norge har fått en produksjonsplan fra Kia fabrikken tidligere som vi har forholdt oss til og solgt biler etter denne.

Nå viser det seg at fabrikken ikke forholder seg til denne planen de selv har satt opp. Dette opplever vi som svært frustrerende da vi har mange kunder som venter på bilene sine.

Vi vil da dessverre oppleve forsinkelser på 2-4/5 mnd, på disse bilene, men Kia har sagt at vi skal få alle bilene i 2015.  Utfordringen er også at vi ikke veit når bilene da blir produsert og heller ikke pr. d.d. kan gi deg som kunde noen dato for levering.

Vi vil komme tilbake med oppdatert info når vi har mere rundt bilen din.

Samtidig jobber Kia Norge med å få tak så mange som mulig av bilene som blir produsert opp for andre land slik at vi kan klare å kutte ned leveringstiden. Her kommer det biler hver mnd. og vi vil informere dere om det vil være mulig for deg som kunde å bytte til en slik bil for å få bil tidligere. Disse bilene har 100% samme spesifikasjoner som de bilene vi allerede har i bestilling.

Jeg kan ikke annet enn å beklage dette på det sterkeste og håper på forståelse fra deg som kunde. Vi gjør alt vi kan for at bilene skal komme så fort som mulig!

......Null kontroll med andre ord... >:(

Fei

Sitat fra: Basti på mandag 13. april 2015, klokken 18:34

Hei KIA kunde

Vi vil opplyse om at vi har utfordringer vedrørende levering av Soul Electric fra fabrikken i Korea. Kia Norge har fått en produksjonsplan fra Kia fabrikken tidligere som vi har forholdt oss til og solgt biler etter denne.

Nå viser det seg at fabrikken ikke forholder seg til denne planen de selv har satt opp. Dette opplever vi som svært frustrerende da vi har mange kunder som venter på bilene sine.

Vi vil da dessverre oppleve forsinkelser på 2-4/5 mnd, på disse bilene, men Kia har sagt at vi skal få alle bilene i 2015.  Utfordringen er også at vi ikke veit når bilene da blir produsert og heller ikke pr. d.d. kan gi deg som kunde noen dato for levering.

Samtidig jobber Kia Norge med å få tak så mange som mulig av bilene som blir produsert opp for andre land slik at vi kan klare å kutte ned leveringstiden. Her kommer det biler hver mnd. og vi vil informere dere om det vil være mulig for deg som kunde å bytte til en slik bil for å få bil tidligere. Disse bilene har 100% samme spesifikasjoner som de bilene vi allerede har i bestilling.

Jeg kan ikke annet enn å beklage dette på det sterkeste og håper på forståelse fra deg som kunde. Vi gjør alt vi kan for at bilene skal komme så fort som mulig!

Når i oktober bestilte du?

Basti

Sitat fra: Fei på tirsdag 14. april 2015, klokken 07:42
Sitat fra: Basti på mandag 13. april 2015, klokken 18:34

Hei KIA kunde

Når i oktober bestilte du?

Bestilte faktisk i slutten av september ser jeg, signerte avtale første uken i september

Kåre

Synes jeg måtte vente lenge selv, men forstår jo at jeg har vært heldig tross alt.
Bestilte tidlig oktober, ble lovet senest januar, men mottok bilen i dag 14. april (Buskerud Bilsenter, Blå-hvit). Etter en god del masing fikk jeg oppringning fra selger(!!) da bilen var blitt produsert 12 februar, med beskjed om at den var under transport. I midten av mars fikk jeg også vite hvilken båt den kom med. Har hengt på telefonen omtrent hver 14.dag.
I forbindelse med lånesøknad var jeg i kontakt med NAF. De var nysgjerrig på fargen da de hadde hørt at KIA hadde sluttet å produsere svart-rød. Dette har jeg altså ikke fra KIA men via (pling! ordspill).

Forøvrig: Var det verdt å vente? O Yess! Den har blitt enda kulere i mine øyne etter prøvekjøringen tidlig i september.
Kia Soul EV. Blå-Hvit. Levering januar ble medio april.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA