Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: e-golf Vs leaf

Startet av mikkimikk87, onsdag 06. mai 2015, klokken 19:37

« forrige - neste »

mikkimikk87

Bestilte i juni egolf med varmepumpe. Og har fått leveringstid i uke 11.

Men nå får keg beskjed om at den er "plukket ut til kvalitetskontroll i bremenhagen.  Denne beskjeden fikk jeg i uke 11.

Hvor lang tid skal en sånn "kvalitetskontroll" vare?

Bilen er forøvrig hvit med alt utsyr.

Jeg har fått leiebil av forhandler som de dekker (må betale drivstoff og bom selv)

Hva kan jeg kreve av forhandler?

poskare

Skjønner frustrasjonen din!
Men trøst deg med at den kvalitetskontrollen, gjør at du vet at bilen er dobbeltsjekket og alt er i orden når du får den! :)
Lykke til!!

sap_2000

Har en følelse av at kvalitetskontroll kan bety alt fra produksjonsfeil/ defekter til glemt bestilling eller noen som er viktigere enn andre i produksjonskøen.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

mikkimikk87

Bestilte bilen 4 juni. Fikk da beskjed om at den kom til å bli prod mellom uke 48 og uke 3. Men so kom jo det tullet med varmepumpa.

Har fått oppdatering hele veien fra salgssjefen hos forhandleren jeg kjøpte den hos. alt fra når den ble startet på til den sto ferdig på kaia i bremenhagen ( Eller hva det heter)  fikk beskjed om at den var ferdig og satt på tog til bremenhagen ( Eller no sånt)  7 februar. Og 11 februar fikk jeg beskjed om kvalitets sjekken.

Har også fått beskjed av salgssjefen om at ALLE biler av typen golf (Her av typen bensin, diesel og GTE og el blir kontrolert.)
det vil si at jeg nå siden dato jeg bestilte bilen min har venta i over 10 mnd.

det jeg blir SKIKKELIG hissig på er at jeg ser på facebook. sist på fredag at  " ÅH endelig har jeg fått egolfen min. etter hele 7!!! mnd venting"

7 mnd? hvorfor i helvette hakke jeg fått bilen min da? jeg som har venta 10 mnd!

Noe rart er det her.

Råde

Skjønner det. Ventet delv i 11 mnd, men bestilte første dag. Nå har du en drøss med mennesker som bestilte lenge etter deg som får den lenge før det. Medfølelse og sympati herfra.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA