Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

gamer73

jeg lagde en egen tråd om dette, men dette passer vel kanskje best her:

Jeg har gått å irritert meg over dem fæle C-formede lysene (dem nederst på støtfanger) på E-golf (dvs når jeg ser på e-golfer på veien..min kommer neste uke). Jeg syntes dem er ufattelig styggt og jeg tenker..her kommer det en "rullestol" kjørende og da er det viktig at ALLE ser meg...

Så..går det ant å slå dem av konstant? Dvs jeg vil helst ikke styre med å sette dem av hver gang jeg starter bilen etc...

Jeg vil helst bare kjøre med led-lysene i frontlyktene...men også med baklyktene slått AV!!!!

jensjacob

Det kan sikkert lade sig gøre. Hvordan ved jeg dog personligt ikke.

Men indtil da kunne du jo bruge det til din fordel og få det til at se coolere ud.

Hvis det var mig ville jeg overveje fx. bare at afdække al belysningen pånær den øverste vandrette streg i begge sider og så coate den så den lyste fx. blåt - hvilket jo er muligt da det som udgangsounkt er hvidt lys.

På den måde bliver det både personligt og væsentligt mere diskret samtidig med at det komplementerer den blå linje der allerede går igen i forlygterne osv.

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Trondemannen

Har fulgt med på denne i lengre tid nå og håper fremdeles det er noen i Bergens området som har kabel og kan gjøre noen endringer mot et bidrag. Er det noen der ute fra Bergensområdet som har både kabel og kunnskap til å utføre dette for andre?

jonste

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:34
jeg lagde en egen tråd om dette, men dette passer vel kanskje best her:

Jeg har gått å irritert meg over dem fæle C-formede lysene (dem nederst på støtfanger) på E-golf (dvs når jeg ser på e-golfer på veien..min kommer neste uke). Jeg syntes dem er ufattelig styggt og jeg tenker..her kommer det en "rullestol" kjørende og da er det viktig at ALLE ser meg...

Så..går det ant å slå dem av konstant? Dvs jeg vil helst ikke styre med å sette dem av hver gang jeg starter bilen etc...

Jeg vil helst bare kjøre med led-lysene i frontlyktene...men også med baklyktene slått AV!!!!

I første post her er oppskriften for hvordan man får menyvalg for å slå av c-lysene. Ved bruk av denne muligheten bør man vel kjøre med lysbryter i on for å få lys fram.
Alternativet er å kode hovedlysene som drl.
Ved bruk av auto-funksjonen på e-golf lyser ikke baklysene ved dagslys. Bør vel være forsiktig med å koble bort baklysene sammen med hovedlys(bryter on)

jonste

Automatisk låsing av dører.

Fant en tweak på golfmk7 forumet. For biler med keyless. Den skal vistnok gi automatisk låsing når man forlater bilen med nøkkelen i lomma. Har ikke sett denne før. Er det noen som har kjenskap/ har testet? Min bil har iallefall ikke denne funksjonen som standard.

sakset fra: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2491&page=18

**The tweak allows cars equipped with KESSY to automatically lock when the doors or trunk are closed while the key is outside the vehicle -- if the key is inside the vehicle, nothing happens. If you keep the key on your person, you will never have to manually lock or unlock the car again: pulling the door handles will unlock the car, and closing the door or trunk will lock it.

To enable this behavior, do the following:

1. Open the "05-Access/Start Authorization" controller:

2. Selecting "Coding - 07"

3. Select "Long Coding Helper"

4. Select Byte 2 (the first Byte is Byte 0), and check Bit 4 ("Locking for door slamming active")

5. Exit the Long Coding Helper

6. Click the "Do It!" button

One word of caution: KESSY is based on RFID signals, and not infallible. There are circumstances under which it may incorrectly think that the key is outside the vehicle when it isn't. What this means is that if you leave the key inside the vehicle and close the door, it could potentially lock the vehicle, and not unlock when you pull on the door handle. If have tested this many times (with the key on the driver's seat and the window rolled down), and KESSY always behaved correctly. If you keep the key on your person there is no situation where you could be locked out of your car, the worst that could happen is that KESSY thinks the key is still inside the vehicle, and not lock it -- that has happened to me, but it is rare.**


poskare

Skal teste denne så fort jeg kan. Kommer tilbake med info om den fungerer. :)

SteinarSun

Mener jeg har lest at denne ikke klapper inn sidespeilene når den låser bilen.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

mihkku

Denne funksjonen skal være aktivert, er i alle fall hos meg, men fungerer sporadisk. Speilene klappes ikke igjen

kristoffer

Sitat fra: Trondemannen på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:50
Har fulgt med på denne i lengre tid nå og håper fremdeles det er noen i Bergens området som har kabel og kan gjøre noen endringer mot et bidrag. Er det noen der ute fra Bergensområdet som har både kabel og kunnskap til å utføre dette for andre?

Jeg har kabel, noe kunnskap og er i Bergensområdet :)

eGolf 2014
ModelX 90D

sjeverni

kan du definere litt mer nøyaktig "Bergensområde" :)
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

Trondemannen

Supert! 
Jeg bor i sentrumsområdet, ta gjerne kontakt så vi kan avtale nærmere :-)

kristoffer

Heiann. Bor i sentrum (Skansemyren) men på dagtid er jeg på jobb i Sandsli. Send meg en epost på kristoffer.stranden @ gmail.com
Har VCDS :)
eGolf 2014
ModelX 90D

AJ82

Hva vil faseforskyvet blinklys si? :)

A.J.
- E-Tron 50 Sportback
x E-Tron 55 SUV

SteinarSun

Sitat fra: AJ82 på torsdag 20. august 2015, klokken 13:56
Hva vil faseforskyvet blinklys si? :)

A.J.
Det vil si at de 2 blinklysene bak på hver side blinker annenhver gang i stedet for sammen som orginalt.

TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Nils-Anders Nøttseter

Sitat fra: SteinarSun på torsdag 20. august 2015, klokken 14:26
Sitat fra: AJ82 på torsdag 20. august 2015, klokken 13:56
Hva vil faseforskyvet blinklys si? :)
Det vil si at de 2 blinklysene bak på hver side blinker annenhver gang i stedet for sammen som orginalt.
Er det noen som vet om dette faktisk er tillatt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA