Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

Råde

Gå ned til 10 og kom gjerne med tilbakemelding (laveste mulige før LED lamper skrur seg av).
e-Golf | X75D

Lassen

Sitat fra: Råde på torsdag 16. juli 2015, klokken 22:53
Gå ned til 10 og kom gjerne med tilbakemelding (laveste mulige før LED lamper skrur seg av).
Skrudde seg av på 0, og på allerede på 1. Virker som de ikke har noe regulering.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Råde

Da er nok det svaret for mange av lampene. 0 av og 1 på. Merkelig DRL skal ha 127 for å være på full...
e-Golf | X75D

Lassen

Sitat fra: Råde på torsdag 16. juli 2015, klokken 23:00
Da er nok det svaret for mange av lampene. 0 av og 1 på. Merkelig DRL skal ha 127 for å være på full...
Sant nok, prøvde for morro skyld -1, men da ble det automatisk satt til 127!
Har du kodet DRL til å lyse fullt på nærlys og?
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Exi

Noen i Oslo eller Akershus Nord som kan være behjelpelig med litt tukling, mot betaling selvfølgelig?

Ferien har skadet meg, så redigerer ikke ordbruken!

Råde

Sitat fra: Lassen på torsdag 16. juli 2015, klokken 23:05
Sitat fra: Råde på torsdag 16. juli 2015, klokken 23:00
Da er nok det svaret for mange av lampene. 0 av og 1 på. Merkelig DRL skal ha 127 for å være på full...
Sant nok, prøvde for morro skyld -1, men da ble det automatisk satt til 127!
Har du kodet DRL til å lyse fullt på nærlys og?
Nei, men jeg kunne tenke meg å dempe de akkurat som ved nærlys når de lyser sammen med parklys i park (men fremdeles full på auto). Har ikke funnet ut den enda, men tror kanskje at både (som et eksempel) E og F plass må være kodet under TFL plassen (husker ikke navnet). E som standlicht og F som parklight eller omvendt.
e-Golf | X75D

GOK1970

#231
Noen som har peiling på hvordan en får en Carstick med SIM kort til å fungere? Denne er ikke kompatibel med e-Golf slik jeg kjenner det men en vanlig ny Golf skal denne fungere på. Da har en trådløs sone som er "online" hele tiden i bilen via MKPro II``en.

dabis

Sitat fra: GOK1970 på onsdag 22. juli 2015, klokken 16:31
Noen som har peiling på hvordan en får en Carstick med SIM kort til å fungere? Denne er ikke kompatibel med e-Golf slik jeg kjenner det men en vanlig ny Golf skal denne fungere på. Da har en trådløs sone som er "online" hele tiden i bilen via MKPro II``en.

Vi kunne sikkert tatt dette videre i en ny tråd! Jeg ser ikke noe poeng i den donglen utenom at den har sim. Min MBII 2016 har muligheten til og koble seg til wifi typ i garasjen osv men den har også mulighet til og opprette hotspot som jeg kan koble meg på med min iphone uten og få noe nett igjennom den. Noen som har peiling på hva jeg skal med hotspot når det ikke er nett og hva jeg skal med mulighet til og koble meg på wifi uten og kunne surfe eller lingnede på MBII en.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

SteinarSun

Jeg har wifi i bilen, har den gamle MK1 men med ekstra simkort i hanskerommet og utvidet BT
I en bil uten dette kan du jo sette opp mobilen som hotspot og bruke den direkte
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

jensjacob

Er der et stik hvor man permanent kan trække data ud ? Jeg vil gerne aflæse batteritilstanden og displaye den simpelt fx med 5 lysdioder. Lidt ligesom Leaf og Kia Soul gør bare med 3 dioder.

Kan batteritilstanden læses på fx. noget CAN bus ? Og kan den læses når bilen er slukket ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Råde

Sitat fra: jensjacob på fredag 24. juli 2015, klokken 22:05
Er der et stik hvor man permanent kan trække data ud ? Jeg vil gerne aflæse batteritilstanden og displaye den simpelt fx med 5 lysdioder. Lidt ligesom Leaf og Kia Soul gør bare med 3 dioder.

Kan batteritilstanden læses på fx. noget CAN bus ? Og kan den læses når bilen er slukket ?
Jeg tror svaret er nei på alle punkter. Jeg skal se litt neste gang jeg kobler bilen til VCDS, men jeg tror ikke man har avlesingsmuligheter på batteri der heller.
e-Golf | X75D

jensjacob

Ok, tak. Jeg havde det nok på fornemmelsen.

Men når jeg tænker nærmere over det, så er det måske slet ikke så svært alligevel. Jeg skal bare finde et sted hvor der er adgang til 300 volt terminalerne, og så er resten jo voltmeterelektronik. Om det så bliver digitalt eller analogt eller med x antal lysdioder (fx. LM3914) betyder mindre.

Faktisk kunne det være sjovt at følge med på batterispændingen med et voltmeter både under kørsel og under ladning.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

voltmeter

Sitat fra: GOK1970 på onsdag 22. juli 2015, klokken 16:31
Noen som har peiling på hvordan en får en Carstick med SIM kort til å fungere? Denne er ikke kompatibel med e-Golf slik jeg kjenner det men en vanlig ny Golf skal denne fungere på. Da har en trådløs sone som er "online" hele tiden i bilen via MKPro II``en.


Hei,
Dette har jeg testet ut på MIB 1 uten at dette virker. Prøvd også å kodet dette med vcds. Fungerer på Passat B8 for å få aktivert car-net tjenestene.
Ser ingen grunn til å forske mere på dette ettersom MIB2 kommer med wifi-hotspot.

stefse

Sitat fra: jensjacob på lørdag 25. juli 2015, klokken 00:35
Ok, tak. Jeg havde det nok på fornemmelsen.

Men når jeg tænker nærmere over det, så er det måske slet ikke så svært alligevel. Jeg skal bare finde et sted hvor der er adgang til 300 volt terminalerne, og så er resten jo voltmeterelektronik. Om det så bliver digitalt eller analogt eller med x antal lysdioder (fx. LM3914) betyder mindre.

Faktisk kunne det være sjovt at følge med på batterispændingen med et voltmeter både under kørsel og under ladning.

Dette kunne jeg tenkt meg også. Men jeg ville ha omskalert 300volten til cellespenning (3-4,2 v) Da vet man umiddelbart hvordan batteriene har det.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

stefse

Om noen kunne fått vekk funksjonen med at bilen stopper(tenning av) og håndbrekket går på når førerdøra åpnes er jeg (og sikkert mange fler) veldig interessert. Ihvertfall at bilen stopper er nå totalt unødvendig, og tildels irriterende.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA