Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: hottentott33 på torsdag 02. juli 2015, klokken 12:16
Er det noen som har funnet ut hvor og om en kan forandre hastigheten på hvor kjapt ryggekameraet kutter ut?
Har ikke sett noe som er i nærheten av å kunne det.
e-Golf | X75D

jonste

Sitat fra: Råde på torsdag 02. juli 2015, klokken 13:37
Sitat fra: hottentott33 på torsdag 02. juli 2015, klokken 12:16
Er det noen som har funnet ut hvor og om en kan forandre hastigheten på hvor kjapt ryggekameraet kutter ut?
Har ikke sett noe som er i nærheten av å kunne det.

Svaret her er nok å kjøpe en modul slik at skjermen ikke kutter ved kjøring. Har ikke sett noe sted man kan kode vekk den sperren.

Sidewinder

Tro om det er mulig å aktivere carplay?
Eller er det helt annen hardware på mib2,
Skal vedde på det er mulig siden kommunikasjon mellom bilen og
Telefon allerede fungerer..

np

NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

mihkku

Har du 10-12k å bruke, så er det jo bare å kjøpe hovedenheten. Skjermen er jo ellers lik

Exi

Er det noen som bruker dette eller har testet denne funksjonen?

Tviler på at man oppnår høy nok temperatur til at pærene smelter, er jo tross alt LED....eller hva tror dere?

Sitat fra: -Aleks på lørdag 16. mai 2015, klokken 19:58
Noen som har prøvd seg på denne her? Har ikke lyst til å toaste blinklysa mine :P

Front blinkers as parking lights. Do at your own risk as of right now. Will melt your bulbs!!
9 Central Convenience
Security code 31347
10 Adaptations
(1)-Leuchte3SL VRB21-Lasttyp 3 >4 - LED Tagfahrlichtmodul Signal
(2)-Leuchte3SL VRB21-Lampendefektbitposition 3 > 4C
(3)-Leuchte3SL VRB21-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC3 > 4C
(4)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion A 3 > Daytime Running light
(5)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion B 3 > not active
(6)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert AB 3 > 100
(7)-Leuchte3SL VRB21-Lichtansteuerung HD AB 3 > Always
(8)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion C 3 > Blinken rechts aktiv (beide Phasen)
(9)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion D 3 > not active
(10)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert CD 3 > 0
(11)-Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction CD 3 > minimize
(12)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion E 3 > Standlicht allgemein (Schlusslicht; Positionslicht; Begrenzungslicht)
(13)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion F 3 > Parking Light Right
(14)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert EF 3 > 28 (Changing to 0 results in a bulb out error) My original was 26.
(15)-Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction EF 3 > maximize
(16)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3 > not active
(17)-Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion H 3 > not active
(18)-Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3 > 0
(19)-Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction GH 3 > maximize

Here is another tweak for running your blinkers as parking lights. It's different from the other 2 here. I did this today and it worked but I'm not sure about the melting bulb thing. I work from home and usually don't drive long distances.
From... http://www.stemei.de/pages/coding/vw...aktivieren.php
9- Central Electronics
16- Security code 31347
10- Adaptations
(9) Leuchte 0 BLK B36 VL-light function D 0 Select (indicator Front Left) > Standlicht allgemein (Schlusslicht, Positionslicht, Begrenzungslicht)
(10) Leuchte 0 BLK B36 VL-dimming select CD 0 > Adjust value (30% recommended)
(9) -Leuchte1BLK VRB20-light function D 1 Select (indicator Front Right) > Standlicht allgemein (Schlusslicht, Positionslicht, Begrenzungslicht)
(10) -Leuchte1BLK VRB20-dimming CD 1 > Adjust value accordingly (30%)
Thus, the turn signals cancel on that side also the flashing process in accordance with the following additional dimming is required
(12) -Leuchte0BLK VL-B36 Lichfunktion E 0 > Blinken links Dunklephase
(15) -Leuchte0BLK VL B36-Dimming Direction EF 0 > minimize
(12) -Leuchte1BLK VRB20-light function E 1 > Blinken rechts Dunklephase
(15) -Leuchte1BLK VRB20 dimming Direction EF 1 > minimize


Råde

e-Golf | X75D

Exi

Sitat fra: Råde på torsdag 09. juli 2015, klokken 21:26
Tbg har testet. Funket ikke.

Men er det noen som har fått det til i det hele tatt, altså ikke med den oppskriften som vist?

khovde

#218
Ønsker å få tent baklys sammen med DRL når lysbryter står i posisjon 0. Har lagt inn begge tweaks i denne tråden om parklys og DRL og kan bekrefte at de virker slik at DRL lyser sammen med park foran og bak når man vrir bryteren i posisjon parklys.

Skulle gjerne ha fått til ett av to når lysbryteren står i posisjon 0.
1: DRL + baklys
2: DRL + parklys foran + baklys + instrumentlys

Noen som har fått til dette?


Råde

Sitat fra: khovde på fredag 10. juli 2015, klokken 09:24
Ønsker å få tent baklys sammen med DRL når lysbryter står i posisjon 0. Har lagt inn begge tweaks i denne tråden om parklys og DRL og kan bekrefte at de virker slik at DRL lyser sammen med park foran og bak når man vrir bryteren i posisjon parklys.

Skulle gjerne ha fått til ett av to når lysbryteren står i posisjon 0.
1: DRL + baklys
2: DRL + parklys foran + baklys + instrumentlys

Noen som har fått til dette?
Letteste er 1). 2) kan sikkert gå, man da må man skjønne instrumentbelysningen og det gjør ikke jeg.

Hvis du koder baklysa som DRL, feks på plass E, så tenker jeg det går (plassene er prioritert med A som høyeste prioritet, slik at det ikke vil lage kluss når du legger det på E, evt G).
e-Golf | X75D

np

Noen som har testet kode for å slå av den hersens pipingen når døra åpnes med tenningen på?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

jonste

Sitat fra: np på fredag 10. juli 2015, klokken 14:14
Noen som har testet kode for å slå av den hersens pipingen når døra åpnes med tenningen på?

Koden som ligger i denne posten fungerer om bilen står i P.

Funderer fortsatt på å få vekk piping når bilen står i N, samt forlenge tiden før den slår seg av.

Lassen

Lekte meg litt med VCDS i dag, kodet US-blinkers, men fikk ikke dimmet ned blinklysene så de blir stående med full styrke, legger ved ett par bilder.
Kommenter hva dere syns, har tatt det vekk igjen, men er mulig å kode.


Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Råde

Sitat fra: Lassen på torsdag 16. juli 2015, klokken 21:37
Lekte meg litt med VCDS i dag, kodet US-blinkers, men fikk ikke dimmet ned blinklysene så de blir stående med full styrke, legger ved ett par bilder.
Kommenter hva dere syns, har tatt det vekk igjen, men er mulig å kode.
Skitkult egentlig. Antakelig skikkelig ulovlig akkurat som faseforskjøvet blink bak.

Funka us-koden, eller var det bare å sette blinklys som standlicht?

Dimlingen har jeg ikke skjønt. Funker ikke på parklys heller (for jeg regner med du prøvde å endre dimmerwert til feks 10?)
e-Golf | X75D

Lassen

Sitat fra: Råde på torsdag 16. juli 2015, klokken 22:28
Sitat fra: Lassen på torsdag 16. juli 2015, klokken 21:37
Lekte meg litt med VCDS i dag, kodet US-blinkers, men fikk ikke dimmet ned blinklysene så de blir stående med full styrke, legger ved ett par bilder.
Kommenter hva dere syns, har tatt det vekk igjen, men er mulig å kode.
Skitkult egentlig. Antakelig skikkelig ulovlig akkurat som faseforskjøvet blink bak.

Funka us-koden, eller var det bare å sette blinklys som standlicht?

Dimlingen har jeg ikke skjønt. Funker ikke på parklys heller (for jeg regner med du prøvde å endre dimmerwert til feks 10?)
Brukte denne:
http://www.stemei.de/pages/coding/seat-leon-5f/blinker-gedimmt-us-standlicht.php

Kodet de med parklysene, DRL og standlicht. Som DRL er de på så lenge det er lyst på auto, men skrur seg av når du setter på low beam. Samme med standlicht og egentlig. Fikk lysene til å blinke som de skal, så er fullt mulig å kjøre med de slik, men syns kanskje det hadde sett bedre ut om ikke blinklyset var delt opp i mange små led. Synd eg ikke fikk dimmet de. Skal nok prøve litt mere. Prøvde dimmerwert til 30 og bare 1 samme styrke på lysene :(
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA