Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

-Aleks

Sett meg opp på lista du ;)
Holder til i Porsgrunn kommune, Telemark.
Holdt på med VCDS i 5 år.

EspenT

Har gjort en del endringer, som blinklys bak i motfase, parklys sammen med signaturlys i auto, vise viftehastighet i auto.

Sliter med å endre instillinger for lane assist. Får ikke lov å sette Deactivation threshold Til long. Er det andre som har prøvd, og fått til dette?

oaarum

Noen i nærheten av indre Østfold som vil fikse drl+park?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

4Matic Fanatic

Sitat fra: EspenT på mandag 11. mai 2015, klokken 17:09
..Sliter med å endre instillinger for lane assist. Får ikke lov å sette Deactivation threshold Til long. Er det andre som har prøvd, og fått til dette?
Jeg har prøvd, og fikk samme resultat som du, fikk ikke endret på disse verdiene.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

poskare

Oppdateringer i post 1 utført.

SonicGTE

Fungerer disse "tweaksene" på Golf GTE, også?
--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

Råde

Sitat fra: SonicGTE på torsdag 14. mai 2015, klokken 16:57
Fungerer disse "tweaksene" på Golf GTE, også?
De fleste mulige tweaks fungerer på alle golf VII. Unntaket er på utstyr og opsjoner som ikke er innstallert.
e-Golf | X75D

SteinarSun

Sitat fra: poskare på søndag 12. april 2015, klokken 11:59
Full brakelight Daytime:  Alle bremselys fungerer ved DRL/Auto dagtid, ikke bare de ytre:

(GolfGTIforum.co.uk - An independent forum for Volkswagen Golf GTI enthusiasts.)

"STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels> Channel (8 )-Leuchte27 NSL RC6-Lichtfunktion C27" > "Brake light on" set (default: nicht aktiv)

STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels > Channel (10)-Leuchte27 NSL RC6-Dimming CD27" > on 100 Set(default: 0)"
Hos meg medførte denne at de innerste bremselysene står på hele tiden, også etter at bilen er lukket&låst..
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

FreMen

Til poskare: På min gamle dieselgolf (2007-mod) kunne jeg såvidt vippe litt på retningsviserbryteren, og retningslyset blinket 3 ganger og slo seg deretter av. På min E-golf  må jeg enten holde retningsviserbryteren inne i ønsket tid, eller sette den helt på. Ved kjøring ut av rundkjøring er det ofte at jeg da må slå av igjen manuellt. Jeg savner de 3 automatiske blinkene, tror du dette er mulig?

hottentott33

Sitat fra: FreMen på fredag 15. mai 2015, klokken 11:57
Til poskare: På min gamle dieselgolf (2007-mod) kunne jeg såvidt vippe litt på retningsviserbryteren, og retningslyset blinket 3 ganger og slo seg deretter av. På min E-golf  må jeg enten holde retningsviserbryteren inne i ønsket tid, eller sette den helt på. Ved kjøring ut av rundkjøring er det ofte at jeg da må slå av igjen manuellt. Jeg savner de 3 automatiske blinkene, tror du dette er mulig?

Dette har da jeg på vår e-Golf. Dette mener jeg også at jeg har sett en plass i menyen på Discover pro-enheten, da kunne sette antall blink, du finner den hvis du leter litt. Men jeg skal sjekke neste gang jeg er i bilen, hvis ikke du eller noen andre kommer meg i forkjøpet  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

FreMen

Suverent, takk for tips, jeg skal leite jeg oxå :)

hottentott33

Sitat fra: FreMen på fredag 15. mai 2015, klokken 13:15
Suverent, takk for tips, jeg skal leite jeg oxå :)

Hvis du trykker på knappen "CAR"
Deretter velger "Instillinger" --> "Lys"
Deretter ser du komfortblinking eller noe i den duren på en av de første fem linjene.

Jeg husket dessverre feil med at en kunne velge antall blink uten VCDS, det er visst 3 blink som er standard.

FreMen

Hjertelig takk for tipset :)

EDIT: Det funka det gitt, takker og bukker :)

hottentott33

Sitat fra: FreMen på fredag 15. mai 2015, klokken 13:34
Hjertelig takk for tipset :)

EDIT: Det funka det gitt, takker og bukker :)

Ingen hårsmak, bare hyggelig det :)

Råde

Sitat fra: SteinarSun på fredag 15. mai 2015, klokken 10:01
Sitat fra: poskare på søndag 12. april 2015, klokken 11:59
Full brakelight Daytime:  Alle bremselys fungerer ved DRL/Auto dagtid, ikke bare de ytre:

(GolfGTIforum.co.uk - An independent forum for Volkswagen Golf GTI enthusiasts.)

"STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels> Channel (8 )-Leuchte27 NSL RC6-Lichtfunktion C27" > "Brake light on" set (default: nicht aktiv)

STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels > Channel (10)-Leuchte27 NSL RC6-Dimming CD27" > on 100 Set(default: 0)"
Hos meg medførte denne at de innerste bremselysene står på hele tiden, også etter at bilen er lukket&låst..
Jeg har enda ikke prøvd å mekke, men sitter og skal forstå. Hva om du prøver å endre Dimming i følgende til 50 isteden for 100:

STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels > Channel (10)-Leuchte27 NSL RC6-Dimming CD27" > on 100 Set(default: 0)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA