Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

sjeverni

Sitat fra: poskare på torsdag 16. april 2015, klokken 10:37
Sjeverni: Jeg har sett på den, men så ut som den var litt annerledes på e-Golf. Skal se mer på dette når jeg får kabelen...om ingen kommer meg i forkjøpet da! :D

Supert. Jeg får bilen på tirsdag og har avtalt med selger at koding blir utført før jeg henter bilen.
Jeg har bestilt neste:

- Disable the annoying tone when the ignition and driver's door open
- Automatisk "Coming Home" lys når du åpner døren
- Parklys sammen med DRL på dagtid
- Blinklys bak faseforskjøvet
- Disable the annoying tone when the ignition and driver's door open
og selfølgelig:
- Fjernlysassistenten funker fra 20km/h

Har sendt alle prosedyrene (takket være deg) men mangler det siste :(.
Blir takknemlig om noen kan teste og beskrive det ASAP ;)
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

e-Golfer

Hei.

@Sjeverni: Godtok selger/Møller å gjøre disse kodingene for deg? Uten konsekvenser?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

sjeverni

Sitat fra: e-Golfer på torsdag 16. april 2015, klokken 15:05
Hei.

@Sjeverni: Godtok selger/Møller å gjøre disse kodingene for deg? Uten konsekvenser?

Ja, han sa at han må sjekke om det med blynklyss er lovlig i Norge men har sa ingenting om VW sin politik mot koding...

np

Oi, kult, da legger jeg det til lista. :) Takk for tips!
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

poskare

Dette kommer nok helt an på hvilken forhandler, og om det er noen VWgeeks på verkstedet. Har de det, er det en mulighet at de har VCDS kabel, og kan gjøre disse endringene. Har de kun originalverktøy, kan de ikke gjøre alle disse tweakene, og enda mindre mulighet om de ikke kjenner til VCDS kodene, for det er ikke likt systemet til VW om jeg har forstått rett...

sjeverni

Uh akkruat fekk beskjed av selgeren at de har ikke lov å endre kodene... :(

sjeverni

... hva må man kjøpe for å ha muligheten å endre kodene sjølv. Ebay link?

poskare

Er du HELDIG kan du finne en VCDS kopi på ebay som fungerer med nåværende versjon av SW, men kommer det oppdateringer som støtter e-Golfen bedre i fremtiden, vil løpet være kjørt, anbefaler deg ikke ebay kopi.
Grunnen til dette er at lisensen for å bruke programvaren ligger i kabelen, så når de kommer med ny programversjon fungerer 99,9% av kinakopiene ikke lenger.

Finnes 2-3 ulike produsenter, og tror Ross-Tech er den som er mest utbredt.

http://ross-tech.com

EL-John

Sitat fra: poskare på fredag 17. april 2015, klokken 13:44
Er du HELDIG kan du finne en VCDS kopi på ebay som fungerer med nåværende versjon av SW, men kommer det oppdateringer som støtter e-Golfen bedre i fremtiden, vil løpet være kjørt, anbefaler deg ikke ebay kopi.
Grunnen til dette er at lisensen for å bruke programvaren ligger i kabelen, så når de kommer med ny programversjon fungerer 99,9% av kinakopiene ikke lenger.
Enig med deg der Poskare.
Ross Tech er helt klart den mest utbredte og etter min mening beste leverandør av VCDS. Jeg har hatt samme kabel nå i 5 år og brukt den til diverse produkter fra VAG gruppen med stort smil om munnen vær gang.
Ross Tech er også flink med å sende ut aktuelle oppdateringer relativt raskt dette gjelder seg både for firmware og SW.

Finnes 2-3 ulike produsenter, og tror Ross-Tech er den som er mest utbredt.

http://ross-tech.com
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

Tbg

Sitat fra: poskare på fredag 17. april 2015, klokken 10:15
Dette kommer nok helt an på hvilken forhandler, og om det er noen VWgeeks på verkstedet. Har de det, er det en mulighet at de har VCDS kabel, og kan gjøre disse endringene. Har de kun originalverktøy, kan de ikke gjøre alle disse tweakene, og enda mindre mulighet om de ikke kjenner til VCDS kodene, for det er ikke likt systemet til VW om jeg har forstått rett...

Alle kodingen som er omtalt i denne tråden kan kodes med orginalt diagnoseutstyr:)

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

poskare

Du kan evt prøve VAG-COM i Sverige, ca 3000 NOK. Er du heldig glir den gjennom tollen uten MVA :)

alagerqv

Det er to ting jeg spesielt savner:

1) Automatisk låsing av bil når fører med nøkkel har forlatt den
2) Automatisk påslåing av varmeseter når kupevarmer startes. Leaf hadde det, veldig digg!

sjeverni

Er det noen med VAG COM i Bergen eller Haugesnud område som kunne hjelpe meg... ingen problem å betale litt :)

Audigaudi

Hvis noen finner en måte å skru av funksjonen som låser DVD-skjermen ved kjøring hadde jeg vært takknemlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA