Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

EL-John

Jeg fulgte også denne prosedyren etter koding.

Part 3: Auto RainClose - In-Car, setup procedures
Auto RainClose - Factory reset procedure
This tweak requires that the control unit be reset after the coding changes above have been made. This is done using the following steps:
Press the CAR button on the RH side of the Discover media Unit
Press the set-up panel on the bottom RH side of the screen
Select Factory Setting panel (it's the very last entry on the list)
On the Factory Setting screen, select Opening and Closing
Press the Reset panel

Auto RainClose -Menu enabling procedure
For Auto RainClose to work, the function must first be enabled in the Discover media screen. This is done using the following steps:
Press the CAR button on the RH side of the Discover media Unit
Press the set-up panel on the bottom RH side of the screen
Press the Opening and Closing panel
Place a tick in the Automatic closing in rain panel as shown in the picture below.
Make sure that the settings for all other options in Opening and closing are appropriate and that they have not been changed by the factory reset process above (e.g. check that Convenience opening option isn't set to "off")
Exit the screen

Også er det viktig at disse kriteriene er fulgt for at det skal virke.

Auto RainClose - Test and operating procedure
Make sure that the wiper stalk is in the rain sensing position (i.e. up one position) and that the headlights are switched to the Auto position
Wind down one, or more windows, and/or sunroof
exit and lock the vehicle using the remote fob or KESSY
Wait a minute, or two and pour water on the rain sensor, or tap the rain sensor with your fingers.
The open window(s)/sunroof should close

Note 5: a further feature of this tweak is that if the window(s)/sunroof is left open for an extended time (generally overnight) without rain, or intervention, the open aperture(s) will be automatically shut.

VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

poskare

Ah! Jeg hadde lys i posisjon OFF. Må testes på nytt! Takk EL-John! Legger posten din inn i første post i løpet av dagen! [emoji106]

poskare

EL-John: Sender du linkene til de 3 partene du brukte, så legger jeg de inn i post 1?
EDIT: Fant den.. :)

EL-John

Sitat fra: poskare på onsdag 15. april 2015, klokken 07:39
Ah! Jeg hadde lys i posisjon OFF. Må testes på nytt! Takk EL-John! Legger posten din inn i første post i løpet av dagen! [emoji106]
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

sjeverni

Noen som veit koding for fjernlysassistenten fra 20km/h?
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

Tbg

Jeg fikk kodet park\drl idag, la merke til at parklysa blir stående på litt etter låsing av bilen.
prøvde meg på koding av automatisk lukking av vinduer ved regn, men glemte prosedyren i menyen etterpå. får ta dette ila kvelden:)
Bilen tuter også nå ved åpning\låsing, litt harry, men morsom funksjon! (heldigvis kan den deaktiverses i menyen)

HelectriC

Sitat fra: sjeverni på onsdag 15. april 2015, klokken 15:24

Det ordnet Møller for meg. (Tror grensen går ved 30)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

e-Golfer

Noen med denne kabelen som bor i Bergens området?

Er det slik at når dere skriver DRL sammen med Park, så får dere to horisontale lys i tillegg til DRL lysene nede? Vil den i så fall switche frem og tilbake som normalt når man kjører i tunneler osv?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Tbg

Sitat fra: e-Golfer på onsdag 15. april 2015, klokken 20:09
Noen med denne kabelen som bor i Bergens området?

Er det slik at når dere skriver DRL sammen med Park, så får dere to horisontale lys i tillegg til DRL lysene nede? Vil den i så fall switche frem og tilbake som normalt når man kjører i tunneler osv?

Ja det stemmer, lysene fungerer som vanlig med bytting mellom nærlys og DRL, bare at parklysene vil lyse sammen med DRL:)

e-Golfer

e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

hottentott33

Sitat fra: HelectriC på onsdag 15. april 2015, klokken 18:27
Sitat fra: sjeverni på onsdag 15. april 2015, klokken 15:24

Det ordnet Møller for meg. (Tror grensen går ved 30)

Kodingen ser ut til å være på det nest nederste innlegget i denne tråden http://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/
Der ser en at det står 20 km/h og kan sikkert forandres til hva en vil.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

poskare

Sjeverni: Jeg har sett på den, men så ut som den var litt annerledes på e-Golf. Skal se mer på dette når jeg får kabelen...om ingen kommer meg i forkjøpet da! :D

poskare

Første post oppdatert med ting man ønsker å tweake.... Si i fra om jeg har glemt noe!

thomanie

Sitat fra: poskare på torsdag 16. april 2015, klokken 10:49
Første post oppdatert med ting man ønsker å tweake.... Si i fra om jeg har glemt noe!
Litt høyere max hastighet i revers?
På vinterføre hadde det vært gunstig (og nødvendig) å ha litt mer trøkk i revers for å komme seg opp en bratt kneik (eller ut av/gjennom ei lita snøfonn i nødstilfelle)...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

poskare

Et par ville ideer på e-Golf man sikkert kan tweake:

Jeg er nesten sikker på at man kan øke utnyttelsesgraden av batteriene, og sikkert også øke antall hester utnyttet i elmotoren....
MEN disse området tør ikke jeg å begynne å rote i.. :)
Hadde vært gøy om noen fant ut av det da!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA