Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

Råde

Er det så bra å kjøre uten nærlys og baklys om kvelden da? Ville latt automatikken styre det og heller stille innkoblingstid til "sen".
e-Golf | X75D

poskare

Sitat fra: -Aleks på tirsdag 28. april 2015, klokken 23:03
Drev å kodet litt idag på E-golfen og fikset all mighty parklys sammen med DRL :D
Men for å få dette på kvelden må bryter stå i "0" =( Noen som har klart å få DRL til å lyse med parklysa når man vrir om bryter i den posisjon? Er jo dritt å kjøre uten instrument belysning kveldstid...

Noen som har klart å fjerne VIM (video in motion) ? er så irriterende at skjermen blir svart når man rygger litt fort...
prøvde å se etter dette uten hell =(

Det finnes en koding for å få baklysene på uansett, litt usikker om det også gjelder med bryter i 0, men verdt å teste kanskje? Om du da i tillegg legger til koden for å skru av lysene når du skrur på håndbrekket, har du en fin kombinasjon!?

Skal se om jeg kan finne koden for baklysene i morgen og legge de ut her

-Aleks

Sitat fra: Råde på tirsdag 28. april 2015, klokken 23:09
Er det så bra å kjøre uten nærlys og baklys om kvelden da? Ville latt automatikken styre det og heller stille innkoblingstid til "sen".

Vil jo kjøre med bare DRL og parklys når det ikke er behov for nærlys på kveldstid med baklys selvfølgelig (samme som tåkelys og parklys funksjonen på andre biler. men får ikke dette til uten å ha brytern i 0 =/

4Matic Fanatic

Sitat fra: -Aleks på tirsdag 28. april 2015, klokken 23:03
...Noen som har klart å fjerne VIM (video in motion) ? er så irriterende at skjermen blir svart når man rygger litt fort...
Neimen i schwarte - er det DET som gjør at skjermen blir svart? Har en bratt bakke opp til huset og gir vanligvis jernet nederst, spesielt på vinterføre for å kunne rygge opp. (Dvs det lille man kan si at denne bilen går bakover - fort er vel feil ord - den går vel kanskje i 10km/h...)

Er jo helt på vidda at ryggekameraet plutselig kutter fordi man rygger for FORT - det er jo virkelig da man trenger alle hjelpemiddel?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

-Aleks

Jepp. er helt høl i hue....Etter det jeg skjønner er det bare mulig å fjerne med Vag can pro....

4Matic Fanatic

I påvente av at Posten skal klare å få VCDS-pakken min over Dovre, leser jeg om mulighetene.
Kom over denne siten som ser ut til å ha en god del tips - om alt funker på e-Golf vil vel tiden vise.
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7.php

>>Ladestatus

Råde

Wow. Der var mye snacks. Også til passaten, jo. Takk for deling!
e-Golf | X75D

mihkku

Genialt! Litt mye som skjer om dagen, men håper å få satt meg ned en dag og startet med dette :)

poskare

Funnet et par nye koder, den ene forenkler DRL sammen med parklys, pluss at baklys kommer også på.
Den andre gjør at du kan skru av DRL lysene i menyen på bilen.

1) DRL med parklys foran og bak(Skrur du på parklys nå vil DRL lyse sammen med disse):
(9) Central Electronics
(4)-Daytime running lights-Standlicht aktiviert zusaetzlich Tagfahrlicht - Sett til Active
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2) DRL av/på i menyen
(9) Central Electronics
(2)-Daytime running lights-Tagfahrlicht Aktivierung durch BAP oder Bedienfolge moeglich - Sett til Active
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Aleks

Noe som har irritert meg med Mk7 som er på Mk6 er at man ikke ser hastigheten på klimaet når den står i auto.
Så fikk kodet dette og vips har jeg indikasjon på dette.

08-Auto HVAC
07-Longcoding
Byte 11
bit 6

voila!

zapateria

Sitat fra: poskare på mandag 27. april 2015, klokken 09:23
Hvis det er Carbonlook, så var det også standard på min..

Hva med å bytte carbon look i noe mer spennende? :)

np

Ha ha ha! Lekkert, men tror noe HW mangler for full funksjonalitet.  ;D
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

zapateria

Sitat fra: np på mandag 04. mai 2015, klokken 14:44

Er vel noen runder med økning av batterikapasitet før vi når 1.21 gigawatt ja

Lefsegokk

Sitat fra: zapateria på mandag 04. mai 2015, klokken 14:54
Sitat fra: np på mandag 04. mai 2015, klokken 14:44

Er vel noen runder med økning av batterikapasitet før vi når 1.21 gigawatt ja
Jeg tror det kan la seg løse hvis vi bare ser frem i tid etter lynnedslag, setter opp noe stålvaier og satse på timing!

4Matic Fanatic

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 30. april 2015, klokken 22:58
I påvente av at Posten skal klare å få VCDS-pakken min over Dovre, leser jeg om mulighetene.
Kom over denne siten som ser ut til å ha en god del tips - om alt funker på e-Golf vil vel tiden vise.
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7.php
Pakken er kommet men fikk ikke tid å hente den, så i kveld ble det innspurt med planlegging av tweaks.
Fant denne nå - er vel ikke så mye nytt men oversiktlig: 
http://vcds.greg-roberts.com/view-entries
..og denne:
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/mkvii-vcds-tweak-reference-thread-98034.html

>>Ladestatus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA