Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye biler leveres med "gamle feil"

Startet av oaarum, onsdag 06. mai 2015, klokken 11:53

« forrige - neste »

oaarum

Ikke jeg som selger. Men jeg var og så på de og hadde veldig lyst på dem men har allerede kjøpt et annet sett. Nye hjul, kun sitti på bil i butikken. Askim.
Han skulle ha 7000 for de. Ligger på facebook; vw audi deler biler selges byttes gis bort... eller noe sånt.

Veldig fine og bra hjul. Ikke ideele dekk med tanke på forbruk.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

oaarum

Nei desverre. Fikk ikke til på mobil. Men hvis du er på facebook er det Kenny Svendsen. Med nisselue...
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

elektro

Hva slags felger / dekk har du kjøpt oaarum?

Grisefine de Madrid felgene synes jeg, passe store. Hadde vært interessant å teste samme strekning, samtidig, med én bil med standard oppstett (Astana m. Conti.eContact) og én med større/bredere hjul uten samme aerodynamikk.

Og så vil jo vekten på både felg og dekk ha mye å si vil jeg tro - uten at jeg er noen fysiker.. Hva veier Astana vs. f.eks Madrid? Og hva veier de forskjellige dekkene?

Foreløpig kommer jeg til å kjøre på originale felger og dekk. Så setter jeg vinterhjul på de til høsten og tar en vurdering på om jeg er villig til å ofre noen prosent rekkevidde..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

oaarum

Jeg kjøpte MAK Wolf 7x17. Med 205/50-17 goodyear efficient grip performance. Rullemotstand B. De som sitter på Madrid felgene er Bridgestone turanza ett eller annet 225/45-17. Rullemotstand E eller F trur jeg. Kunne vært artig å tatt en sammenligning mellom de to.
Hvis noen kjøper hjulene og vil bytte dekka trenger jeg to stk til Skodan.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

dozern

oaarum

Jeg kjøpte ET 40. Kan få ET 48 også. I etterpåklokskapen ville jeg muligens kjøpt 7.5x17 for å kunne få de i svart/polert.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

elektro

Sitat fra: oaarum på lørdag 11. april 2015, klokken 12:34
Jeg kjøpte MAK Wolf 7x17. Med 205/50-17 goodyear efficient grip performance. Rullemotstand B. De som sitter på Madrid felgene er Bridgestone turanza ett eller annet 225/45-17. Rullemotstand E eller F trur jeg. Kunne vært artig å tatt en sammenligning mellom de to.
Hvis noen kjøper hjulene og vil bytte dekka trenger jeg to stk til Skodan.

Jeg har faktisk Bridgestone Turanza 225/45-19 på fossilet. Det er påfallende hvor mye dårligere de ruller enn vinterdekkene med samme bredde. Føles nesten som rekupersajon nivå 1.  :)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA