Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservehjul?

Startet av xref, tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:36

« forrige - neste »

xref

Hei alle sammen!

For halvannet år siden var det like før jeg slo til på en Model S 85. Den gangen var det mangel på cruise control, firehjulstrekk, litt kjipt interiør, og mangel på lademuligheter som gjorde at jeg besluttet å heller kjøpe noe annet.

Nå har mye skjedd i Tesla-verdenen. Med autopilot og firehjulstrekk er den mer attraktiv enn noen gang, og det er flust av ladepunkter på jobb. Prisene har gått opp men nå har 70D ankommet og igjen er jeg i tenkeboksen.

Et par spørsmål har jeg dog og lurer på om noen her vet råd.

- På konfiguratoren på nett står det totalpris kontant, samt månedlige beløp ved lån. Er denne låneordningen noe Tesla-spesfikt eller er det bare et grovt estimat?

- Er det stor forskjell på standard lydsystemet og det såkalte "Ultra Hi-Fi" systemet?

- Er "Premium" pakken verdt prisen? Virker som en stiv pris for noen led-lys her og der og elektronisk bakluke.

Takker for svar :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Leif1

Svarer kun for lydsystemet. Det bør du ta med om du hører på annet enn nyheter.
Konvertitt fra S til X

Bushy

Så ræva er det da ikke. Std. Er iallefall bedre en hva jeg hadde i 520. Var ikke noe ekstra lyd der. Proff etellanna. Het det vel. Vil si at std er helt på høyde med alle andre std anlegg i biler. Vis ikke bedre. Men personlig måtte jeg gå for oppgradering ;p
S75D sept. 17

VigdisA

Vil også anbefale lydpakken, hørt på mye musikk i bilen i det siste
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

petersv

Dra til butikken og hør på lydanleggene og se/ta på interiøret. Her inne er det like mange meninger som medlemmer, på godt og vondt. ;)

Nick

#5
Etter min mening er standard anlegget i Tesla et lite hakk over hva andre produsenter leverer som standard. Men så har de fleste andre produsenter ofte tre eller fire alternative oppgraderinger, BMW har std - Hi-Fi - H/K - B&O. I denne sammenligningen mener jeg at standard anlegget i Tesla ligger et sted mellom std og hi-fi. Min erfaring er også at det overgår Audi A4 standard anlegget med god margin.

Så konklusjonen min er at det absolutt ikke er en nødvendighet. Men jeg ville nok valgt hifi om det er innenfor budsjettet, da får du jo også DAB  ;)

B_Tesla

Sitat fra: xref på torsdag 09. april 2015, klokken 21:56
- På konfiguratoren på nett står det totalpris kontant, samt månedlige beløp ved lån. Er denne låneordningen noe Tesla-spesfikt eller er det bare et grovt estimat?

- Er det stor forskjell på standard lydsystemet og det såkalte "Ultra Hi-Fi" systemet?

- Er "Premium" pakken verdt prisen? Virker som en stiv pris for noen led-lys her og der og elektronisk bakluke.

Lånet er muligens noe de kan skaffe ja. Har ganske ok deal med DNB de der. Men merk der egenandelen.

Har selv uten hifi. Vurderte andre pakker fremfor den. DAB+ er nok kjekt. Ellers ligger en del i bassen. Hatt en P85 som lånebil, og var merkbart mer trykk. Men til min musikkinteresse var det ikke verdt pengene. Hadde før Logic 7 7,2 dolby i min BMW, og det var nok hakket bedre.

Premium pakken har blitt stiv pris på ja. Vurderingssak. Men her har ikke mange tatt det valget enda. Mesteparten av innholdet var før i tech. Grøftelysene er et +. Tror også alcantara er inkludert i de 35100. Så ønsker du sort tak i utgangspunktet, så er prisen ca 25 000. I alle tilfeller ville jeg kanskje vurdert en annen pakke først. 21"?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

tonl

Jeg tror du vil merke forskjellen mellom standard og oppgradert lyd når du skrur lyden til nivå 5-6. Som det er sagt tidligere. Du bør hører med dine egne ører for å selv vurdere om det er verdt 17900kr. Selv syns jeg dagens pris er noe stiv.

tonl

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 09. april 2015, klokken 22:46
Sitat fra: xref på torsdag 09. april 2015, klokken 21:56
- På konfiguratoren på nett står det totalpris kontant, samt månedlige beløp ved lån. Er denne låneordningen noe Tesla-spesfikt eller er det bare et grovt estimat?

- Er det stor forskjell på standard lydsystemet og det såkalte "Ultra Hi-Fi" systemet?

- Er "Premium" pakken verdt prisen? Virker som en stiv pris for noen led-lys her og der og elektronisk bakluke.

Lånet er muligens noe de kan skaffe ja. Har ganske ok deal med DNB de der. Men merk der egenandelen.

Har selv uten hifi. Vurderte andre pakker fremfor den. DAB+ er nok kjekt. Ellers ligger en del i bassen. Hatt en P85 som lånebil, og var merkbart mer trykk. Men til min musikkinteresse var det ikke verdt pengene. Hadde før Logic 7 7,2 dolby i min BMW, og det var nok hakket bedre.

Premium pakken har blitt stiv pris på ja. Vurderingssak. Men her har ikke mange tatt det valget enda. Mesteparten av innholdet var før i tech. Grøftelysene er et +. Tror også alcantara er inkludert i de 35100. Så ønsker du sort tak i utgangspunktet, så er prisen ca 25 000. I alle tilfeller ville jeg kanskje vurdert en annen pakke først. 21"?

Premium pakken på 35900kr krever at du velger skinnseter 12600kr + alcantara tak hvit 5400kr eller sort 10800kr.

B_Tesla

Står det ja. Men ingen kostnad ved valg av alcantara dersom du regner på det. Skinnseter trenger man ikke velge i konfiguratoren hvertfall. Fungerer å få det opp uten.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

hgs

Sitat fra: xref på torsdag 09. april 2015, klokken 21:56
- På konfiguratoren på nett står det totalpris kontant, samt månedlige beløp ved lån. Er denne låneordningen noe Tesla-spesfikt eller er det bare et grovt estimat?
Det vil jeg tro. Da vi kjøpte hadde DNB Teslalån, men vi regnet på det og fant ut at Grønt billån fra Skandiabanken var en bedre deal.

Sitat fra: xref på torsdag 09. april 2015, klokken 21:56
- Er det stor forskjell på standard lydsystemet og det såkalte "Ultra Hi-Fi" systemet?
Dette er umulig å svare objektivt på. Jeg er ikke allverdens kresen på lyd, og opplever lyden i standardanlegget
som god. Har også fått komplimenter på lydanlegget fra folk som er er mer kresne enn meg. Men er lyd viktig for deg hadde jeg tatt lydpakka.

Sitat fra: xref på torsdag 09. april 2015, klokken 21:56
- Er "Premium" pakken verdt prisen? Virker som en stiv pris for noen led-lys her og der og elektronisk bakluke.
Enig. Mye er inkludert i prisen nå av det som kom i den gamle tech-pakka, så bilen er jo rimelig bra utstyrt i utgangspunktet. Hadde droppet dette selv, men igjen er det en personlig preferanse.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Amoss

Sitat fra: tonl på torsdag 09. april 2015, klokken 22:51
Premium pakken på 35900kr krever at du velger skinnseter 12600kr + alcantara tak hvit 5400kr eller sort 10800kr.

Det står i den norske konfiguratoren dette du skriver her. Men i USA så står det at den inkluderer alcantara tak, og ingen ting om skinnseter. Og det er slik konfiguratoren fungerer. Altså, velger du Premiumpakken legges alcantara inn uten ekstra utgift - og du kan fritt velge mellom hvit og sort, og du kan fortsatt velge tekstilseter.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ironduke

Vurderer også S70D, men har et (sannsynligvis) dumt spm. Er noe av dekk inkludert i prisen eller kommer dette i tillegg uansett?
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

petersv

19" dekkbpå felg står angitt som standard. Ikke vinterhjul, det må du kjøpe i tillegg.

Ipadjove

Kan jo begynne å lure på om bilen blir levert med hjul ja.. :P (Se vedlagt bilde)
Jeg vurderer også S70D :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA