Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering Golf GTE

Startet av pej, mandag 04. mai 2015, klokken 21:38

« forrige - neste »

pej

Hei, er det noen som vet om vi som har en 85D i bestilling vil få 428HK ? Ser også at 0-100 tiden er kraftig bedret. Min er ikke satt i produksjon ennå så det er lov å håpe.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

GhostDg

Hei, jeg har fått en melding om "Software upgrade required! Contact Service" i Dashboard når jeg setter meg inn i bilen. Er det noen andre som får tilsvarende melding og kan det ha sammenheng med Inverter Software upgrade og nye S85D Spec.?
Oppgraderte til 6.2 i påsken.

Theotokos

Hei,
jeg har fått samme beskjed...men forsvinner etter kort. Vet ikke hva den gjelder.

th

finn_roen

S70D 334hk og 0-100 5,4sek
Model S kommer også i ny farge, varm sølv

Mippen

85D har hatt denne ytelsen hele tiden. Hvorfor Tesla har oppgitt feil ytelse kan man bare spekulere i, men energimåleren har vist 320KW med fullt pådrag siden jeg fikk bilen med SW 6.1. Det tilsvarer 428hk omregnet. Har også testet 0-110 med vinterdekk og vått føre. Hadde 78% soc. Klarte det på 4,9 sek. Med sommerhjul, 100% soc og tørt ville jeg nok klart bedre tid.

Fremtiden er elektrisk.

Kvark

Sitat fra: GhostDg på onsdag 08. april 2015, klokken 22:10
Hei, jeg har fått en melding om "Software upgrade required! Contact Service" i Dashboard når jeg setter meg inn i bilen. Er det noen andre som får tilsvarende melding og kan det ha sammenheng med Inverter Software upgrade og nye S85D Spec.?

Jeg får samme. Var innom Grorud, men de kunne ikke se noe i loggen og 6.2 var korrekt installert. Derfor ba de meg loggføre og notere meg omstendighetene hvis det dukket opp igjen, f.eks om bilen står til lading eller ikke når feilmeldingen kommer.
S85D

chrisworks

Sitat fra: Kvark på torsdag 09. april 2015, klokken 12:36
Sitat fra: GhostDg på onsdag 08. april 2015, klokken 22:10

Jeg får samme. Var innom Grorud, men de kunne ikke se noe i loggen og 6.2 var korrekt installert. Derfor ba de meg loggføre og notere meg omstendighetene hvis det dukket opp igjen, f.eks om bilen står til lading eller ikke når feilmeldingen kommer.

Jeg har opplevet samme på min 85D - forsvannt etter få sekunder. Rart. Har ikke kontaktet Tesla om dette.

Theotokos

Jeg får samme feilmelding. Jeg snakket med Tesla om det i går. De sier at bilen ikke har godkjent en del av en oppdatering. Han sa at det vil løse seg i løpet av et par uker. De ruller ut oppdateringer nå...

bull

Nå har jeg vært ute å testet min 85D. Kjørte 4 run på samme strekningen (2 run ene veien, 2 run andre veien).

60% SOC, Michelin x-ice3, tørt føre. Målt med å filme speedometeret med mobilen.

Tidene jeg fikk var 5.29 - 5.51 - 5.23 - 5.1.

Mulig jeg har gjort mye galt i målingene, men det overbeviser ikke meg om at jeg allerede har 428hk i bilen.

jazzwheel

60% SOC er nok avgjørende.

Mange videoer på nett som viser til at samtlige Teslaer mister kraft ved lavere SOC.

Jeg kjørte bilen i over et halvår før jeg ladet over 90% for første gang og det føltes virkelig annerledes.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

turfsurf

Sitat fra: Mippen på onsdag 08. april 2015, klokken 22:27
85D har hatt denne ytelsen hele tiden. Hvorfor Tesla har oppgitt feil ytelse kan man bare spekulere i, men energimåleren har vist 320KW med fullt pådrag siden jeg fikk bilen med SW 6.1.

Vanlig S85 trekker også 320kW med fullt pådrag, og har gjort det hele tiden.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: bull på torsdag 09. april 2015, klokken 23:09
Nå har jeg vært ute å testet min 85D. Kjørte 4 run på samme strekningen (2 run ene veien, 2 run andre veien).

60% SOC, Michelin x-ice3, tørt føre. Målt med å filme speedometeret med mobilen.

Tidene jeg fikk var 5.29 - 5.51 - 5.23 - 5.1.

Mulig jeg har gjort mye galt i målingene, men det overbeviser ikke meg om at jeg allerede har 428hk i bilen.
Lad til 100% og test på nytt du :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MeTesla

En kar på teslamotors forumet har pratet med sin DS og han har spurt konkret om dette:

"Did your DS say if the SW is already there or if it is a coming SW upgrade?"

"SW update is upcoming. It will also be pushed to P85D which will get it from 3.2 to 3.1 sec 0-60. I think Tesla is being stingy on this one"

Mippen

Klarte 4,9 til 110 med min 78% soc 6.2. Noen som har forklaring på at 70D var oppgitt med motoreffekt 522 hk? Betyr det at  vi vil få peak power på 522 hk med ny oppdatering på 85D? 70D kan jo ikke ha mer effekt enn 85D når de har samme Du men mindre batteri.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA