Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rengjøring av seter

Startet av Ellhans, mandag 04. mai 2015, klokken 07:16

« forrige - neste »

Henriks111

Hadde rundt 110 rekkevidde (vist på skjerm, ikke utprøvd) på min i3, var innom Bavaria og fikk en sw update. Nå er det 150 ish. Må di jeg er godt fornøyd med den updaten! ;D

LMOR

Det går litt ned igjen når du får kjørt en stund, hvis du da ikke kun kjører lengre turen. Men det bør ligger høyere enn før.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

Det spiller kanskje liten rolle hvilken rekkevidde man får opp, når virkelig kjørelengde er langt større.
Jeg har software fra desember 2014. Største rekkevidde jeg har sett ved lading er på 130 tallet et sted.

Nå kjører jeg minst 150-160 km pr. lading. Sist logget jeg 152 km med 26% igjen på "tanken".
Det jeg opplever nå om dagen, er at gjenstående rekkevidde går opp en periode istedet for ned, for så å tikke ned   langsommere enn kjørelengde. Greit nok, det er bare å forholde seg til forbruk og "anta" riktig rekkevidde.

Batt. kapasitet maks er litt over 19. Jeg gidder ikke bytte SW før jeg får noen andre problemer som må fikses. Da har kanskje noe å glede meg til ?

LMOR

Ja, jeg har vel skrevet det før. Du får 5% mer. Har ikke tatt feil ift de andre som jeg har gjettet på  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Roman

For å kommentere; med siste software så fikk jeg 10% lengre batteri range. Merkbart på hvor langt bilen går og andre kommentarer her på forumet. Anbefaler alle å ringe til sitt lokale verksted og spørre om det er en ny oppdatering tilgjengelig til bilen.

LMOR

Dette avhenger av batteristaus. Maks er nesten 20, og noen har vært nede i 17 før oppgradering. Da får du 15% mer med å oppgradere. Mens moonbuggy maks kan få 5% mer.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Morten H

Jeg har versjon I001-14-07-505. Jeg er misfornøyd.

Maks rekkevidde oppnådd ved forsiktig kjøring (se bildet) har vært 126 km. Før hadde jeg opp til 150 km.

I servicemenyen i dag:
13.08 Maks. batterikapasitet  17,8 kWt
13.09 SOC 100 %
13.10 Battery charge 17,5

Har noen et råd?

LMOR

Rådet er å oppgradere. Så ordner det seg  :)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Aberg88

Hvordan går dere frem når tar kontakt med verkstedet? Eneste svar jeg får er at så lenge det ikke er feil på bilen må eier selv ta regninga for oppdateringen.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Tinhlevan

Sitat fra: Aberg88 på onsdag 15. juli 2015, klokken 15:06
Hvordan går dere frem når tar kontakt med verkstedet? Eneste svar jeg får er at så lenge det ikke er feil på bilen må eier selv ta regninga for oppdateringen.


Jeg mener nå at det er en feil som ikke kan tilskrives kunden, når fabrikktallene sier 160, men virkeligheten viser noe annet så holder de ikke det som loves. Og siden det er flere som opplever det samme så er det noe som ikke stemmer....

Olemann


Ja, det er svaret man får, jeg har også fått det. Så løsningen er enten å betale eller å snakke. Jeg hadde ikke lyst til å betale sist, så jeg snakket. Da snakket jeg om noe jeg mente var feil, slik at de ble enige om at SW update kanskje kunne løse det. 


Sitat fra: Aberg88 på onsdag 15. juli 2015, klokken 15:06
Hvordan går dere frem når tar kontakt med verkstedet? Eneste svar jeg får er at så lenge det ikke er feil på bilen må eier selv ta regninga for oppdateringen.

LMOR

Sitat fra: Aberg88 på onsdag 15. juli 2015, klokken 15:06
Hvordan går dere frem når tar kontakt med verkstedet? Eneste svar jeg får er at så lenge det ikke er feil på bilen må eier selv ta regninga for oppdateringen.
Det er feil på bilen. Det er feil ift å få tilbake maks kapasitet. Be verksted om å ta kontakt med Sverige hvis de ikke har kompetanse til å bekrefte feilen selv  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Aberg88

Da har jeg booket time. Jeg er i utgangspunktet skeptisk om jeg får dette dekt av BMW, da det hørtes ut på mekanikeren at ikke var en direkte feil og at det var noe jeg "mente".
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

Sitat fra: Aberg88 på torsdag 16. juli 2015, klokken 14:06
Da har jeg booket time. Jeg er i utgangspunktet skeptisk om jeg får dette dekt av BMW, da det hørtes ut på mekanikeren at ikke var en direkte feil og at det var noe jeg "mente".
Be han registerer maks kapasitet før og etter oppgradering, og spør da om hvorfor alle andre har fått dekket denne opplagte feilen at det mangler 10% kapasitet.
Det står også i papirene deres på hva som er rettet i ny software versjon.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SOS

Sitat fra: Morten H på lørdag 11. juli 2015, klokken 12:30
Jeg har versjon I001-14-07-505. Jeg er misfornøyd.

Maks rekkevidde oppnådd ved forsiktig kjøring (se bildet) har vært 126 km. Før hadde jeg opp til 150 km.

I servicemenyen i dag:
13.08 Maks. batterikapasitet  17,8 kWt
13.09 SOC 100 %
13.10 Battery charge 17,5

Har noen et råd?
BMW i3 BEV (I01) 07.2015
BMW 520 DAT (F11) 05.2011
TH!NK city (PIV4/A266) 06.2000
PIVCO CityBee (PIV3) 07.1995

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA