Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rengjøring av seter

Startet av Ellhans, mandag 04. mai 2015, klokken 07:16

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 09. april 2015, klokken 13:01
Kanskje det, men jeg lurer på om ikke jeg har nyere SW enn deg ?
Min er: I001-14-11-502
Du hadde vel 501 ?
Uansett jeg innstallerer gjerne en SW versjon som gir meg mer (reell) kapasitet.
Jeg har en versjon som ikke en gang står på listen, men fikk den i jan/feb, så jeg er blitt litt usikker på hva nummereringen egentlig betyr. Jeg har en 505 versjon, spørsmålet er om 14-11 sier noe om produksjonsdato, og dermed hvilken HW-versjon vi har. Skal prøve å finne det ut.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

Sitat fra: LMOR på lørdag 28. mars 2015, klokken 14:07
Flere tråder spør etter en oversikt. Dette er den jeg ha funnet:
I001-14-03-505 05/14
I001-14-07-502 06/14
I001-14-07-503 09/14
I001-14-11-500 11/14
I001-14-11-502 12/14
I001-14-11-504 01/15
I001-15-03-501 03/15
I001-15-03-502 03/15 (erste Sichtung ab 23.03.2015)
Slik jeg tolker det du limte inn tidligere fra den tyske siden, så er antagelig 505 siste versjon forberedt i 2014, men levert i januar 2015, rett etter 504. Jeg tror ikke HW spiller noen rolle her.
1. versjon i 2015 ble levert i mars 2015.

LMOR

Enig i tankegangen, men problemet er at jeg har 14-07 først i følge info jeg har fått. Har ikke kunnet sjekke det selv enda. Er for langt fra bilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Da har jeg lest av versjonen. Nok en liten feilinformasjon fra de som burde ha greie på det...
Jeg har I001-14-11-504, som stemmer med at jeg fikk den i jan/fab overgangen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

karkandreas

Hiver meg på her, jeg har I001-14-07-505
Kan det være verdt å oppdatere, noen som kjenner til evtuelle svakheter med denne? Viste 19.1 batterikap forøvrig, uten at den var fullladet om det har noe å si? Hvor mye skal en kunne få med nyeste software?

LMOR

Det rapporteres forskjellige ting, då eet er ikke godt å si. Batterikapasiteten vises feil hos deg sannsynligvis.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Har ikke fått sjekket hvilken versjon jeg har, men har etter oppdat. sommer 2014 (da veldig mange hadde problemer med AC) ikke oppnådd mer enn 125-130 km på maks lading. Ikke godt å vite om det er reelle tall. 

LMOR

Det er flere grunner til å oppdatere SW, og jeg er relativt sikker på at du får mellom 5 og 10% mer kjørelengde etterpå.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på torsdag 02. juli 2015, klokken 16:52
Det er flere grunner til å oppdatere SW, og jeg er relativt sikker på at du får mellom 5 og 10% mer kjørelengde etterpå.


Er det noe man må spørre etter selv? I så fall synes jeg det er tubgvint for oss kunder.

LMOR

Tanken er vel at hvis du ikke har noe "problem" så trenger du ikke ny SW. Hvis det kommer 5-10 versjoner per år blir det mye hvis alle skal kalles inn hver gang? Hvis der er noe alvorlig blir du selvfølgelig innkalt.
(det var mange som ikke hadde AC feil i fjor f.eks)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på torsdag 02. juli 2015, klokken 17:29
Tanken er vel at hvis du ikke har noe "problem" så trenger du ikke ny SW. Hvis det kommer 5-10 versjoner per år blir det mye hvis alle skal kalles inn hver gang? Hvis der er noe alvorlig blir du selvfølgelig innkalt.
(det var mange som ikke hadde AC feil i fjor f.eks)


Det er klart, at det ikke er nødvendig å kalle inn alt og alle. Jeg tenkte mer på at det blir opplyst om at det er kommet nye oppdat. og at man da kan vurdere selv om man har behov eller ikke. For det koster vel også å oppdatere hvis det ikke er en feil som garantien skal dekke?
Det med AC ifjor sommer var vel ikke helt feil? Var grundig diskutert her inne som jeg kunne se. Mange med samme spørsmål ang. AC.

ganton

Sitat fra: Tinhlevan på torsdag 02. juli 2015, klokken 16:48
Har ikke fått sjekket hvilken versjon jeg har, men har etter oppdat. sommer 2014 (da veldig mange hadde problemer med AC) ikke oppnådd mer enn 125-130 km på maks lading. Ikke godt å vite om det er reelle tall.
Samme her. Stort sett rundt 115-120km selv på langtur. Litt frusterende å måtte stoppe unødvendig/unødvendig lenge for å hurtiglade fordi man ikke tør å kjøre løpet helt ut når estimatoren sier at destinasjonen er lengre unna enn rekkevidden. Virkelig rekkevidde har vist seg å ligge på mellom 120 (110km/t motorvei) - 170km (60-80km/t) nå på sommeren. Virker som den antar forbruk ~15kW/100km uansett.

Nå ser jeg fram til å oppgradere SW, skal bytte en ladekomponent (har hatt en del ladefeil) som krever oppgradering.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

TorAtle

Sjekket batterikapasitet i dag, den viste 19.7kWh. Bilen er 14 mnd og har rullet 21800km. Virker som batteriet holder greit.
2014 BMW i3

moonbuggy

Sitat fra: TorAtle på fredag 03. juli 2015, klokken 17:10
Sjekket batterikapasitet i dag, den viste 19.7kWh. Bilen er 14 mnd og har rullet 21800km. Virker som batteriet holder greit.
Hvilke SW versjon har du ?

TorAtle

2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA