Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Epleskreller, mandag 04. mai 2015, klokken 00:35

« forrige - neste »

HKS

Sitat fra: fonberg på onsdag 08. april 2015, klokken 16:09
Kanskje blir 85-pakken ganske enkelt faset ut, slik at S fra og med lansering av X fåes kun med 70-pakke, mens X kommer med 100-pakke?
Tviler, hvis det kommer for X så kommer det også for S. Tror S og X kommer til å ha veldig mange deler til felles. Iallefall batteri og motorer.
Tesla Model S 90D

Lokführer

Jeg er spent på om batteripakka på 70kWh er fysisk større enn 60kWh, eller om alle batteriene yter det lille ekstra. Noen som vet?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

BMW850

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 08. april 2015, klokken 15:19
Bare tull av tesla dette . Rekker jo ikke få nye biler innen de er gamle ...

Jeg hadde gjort det samme hadde jeg vært Tesla. Det de ønsker er selvfølgelig å selge og om de stadig kan gjøre forbedringer/forandringer som skaper ett "må ha" behov og økt salg er jo det genialt det. Som Apple på en måte. Nå er heldigvis jeg typen som fortsatt har min iPhone 4s og kommer til å ha den til den ikke virker mer. På samme måte er jeg fortsatt superfornøyd med min P85 :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Sitat fra: Lokführer på onsdag 08. april 2015, klokken 16:24
Jeg er spent på om batteripakka på 70kWh er fysisk større enn 60kWh, eller om alle batteriene yter det lille ekstra. Noen som vet?
Er ikke alle batteripakkene like store, da?  Det er bare antallet celler inni som er forskjellig?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

B_Tesla

Fysisk ytre mål ja. S40 og S60 hadde samme batteri, og de med S40 kunne oppgradere mot noen dollar.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Amoss

Sitat fra: Amoss på onsdag 08. april 2015, klokken 14:54
Ser at man ikke blir utstyrt med skinnseter dersom man velger premiumpakken, men man blir utstyrt med alcantara tak. Hvor buggen er vet jeg ikke, om det er glemt oppdatering av beskrivelsen eller en feil at man kan velge tekstil...

Ser ut til at jeg har funnet buggen - det er oppdateringen av beskrivelsen som ikke er oppdatert. I US designstudio så står det "Includes Alcantara headliner" og ikke ett ord om skinnseter. Så den nye prisen på premiumpakken inkluderer nå de 5k (hvit) eller 10k (sort) som alcantara koster.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

mrydningen

Velger å anta at 70kW batteriet er et resultat av bedre battericeller som gir ca. 16% høyere kapasitet enn de gamle cellene. Ergo så er pakken fysisk og oppbyggingsmessig lik 60kW batteriet. Dette vil jo også kunne gi en pakke på ca 100kW hvis samme cellene taes i bruk på 85kW batteriet :)
Tesla kjører nok i gang med det minste batteriet først på grunn av lavere produksjonsvolum av celler og eventuelt bruke opp restlager av de gamle cellene fortere i 85kW utgaven:) Mitt valg om å kjøpe en brukt 85kW utgave ble plutselig mye vanskeligere når man kan få en fin AWD utgave med tilsvarende rekkevidde til litt mer enn de fleste ser ut til å selge sine brukte RWDs for :S
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

StevenE

Sitat fra: HKS på onsdag 08. april 2015, klokken 16:08
Vet ikke om det er nevnt her tidligere, men det er flere ting som er tatt ut av "teck pakken" nå:
- Elektrisk hevet bakdør
- LED fog and cornering lights
- Opplyste dørhåndtak

Alle disse tre var en del av teck pakken, så krever de "Premium pakke" (+ 35.900 kr.)

yep så det også. Har nettopp sendt epost til DS om dette. Er litt 'bekymret' om hva som blir levert til oss i juni...
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

Teslavest

Max rekkevidde viktig for mange. Tror ikke 70D vil selge mer enn 85D
P85D.  Mod X reservert

epic

Sitat fra: StevenE på onsdag 08. april 2015, klokken 18:36
Vet ikke om det er nevnt her tidligere, men det er flere ting som er tatt ut av "teck pakken" nå:
- Elektrisk hevet bakdør
- Opplyste dørhåndtak

Alle disse tre var en del av teck pakken, så krever de "Premium pakke" (+ 35.900 kr.)

yep så det også. Har nettopp sendt epost til DS om dette. Er litt 'bekymret' om hva som blir levert til oss i juni...

Hadde vært supert om du hadde videreformidlet svaret om mulig, jeg er i samme situasjon (bestillt tech pakke, estimert levert sent i juni) - sikkert flere av oss :)

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Muffinman

Sitat fra: epic på onsdag 08. april 2015, klokken 18:55
Sitat fra: StevenE på onsdag 08. april 2015, klokken 18:36
- Elektrisk hevet bakdør
- Opplyste dørhåndtak

Hadde vært supert om du hadde videreformidlet svaret om mulig, jeg er i samme situasjon (bestillt tech pakke, estimert levert sent i juni) - sikkert flere av oss :)
Jepp. Levering i oktober. Mistenker at det er stor sjans  for at endringene vil få betydning for min bil siden leveringen ligger omtrent et halvt år fram i tid.

bull

Det som irriterer meg er at jeg kanskje har en 8 dager gammel bil med utdatert ytelse (vrient å selge) og at de nå blir levert med 422hk..

Venter på en formell bekreftelse på at min bil faktisk har 428hk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA