Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Epleskreller, mandag 04. mai 2015, klokken 00:35

« forrige - neste »

navelso

Hvis penger ikke er noe spørsmål ta en selvsagt en P85D med alt utstyr. For alle oss andre må noen valg gjøres. Hvis en ikke har behov for mer enn 70 kWh er jo 75K lettparte kroner. Mye bedre med noe fancy utstyr enn å drasse rundt med rekkevidde en ikke har behov for. Tror 70D kommer til å bli en storselger.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

TRM

Sitat fra: navelso på fredag 10. april 2015, klokken 08:49
Tror 70D kommer til å bli en storselger.
Det tror jeg også. Jeg tror endog flere S85-eiere vil bytte til S70D fordi de har opplevd at de ikke er avhengig av 85kwh.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

SabreMan

Det ville vært interessant å vite forskjellen i ladehastighet mellom 70D og 85/85D.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Quaoar

Sitat fra: navelso på fredag 10. april 2015, klokken 08:49
Hvis penger ikke er noe spørsmål ta en selvsagt en P85D med alt utstyr.
Hva med en S85D? Lengre rekkevidde og to nye motorer i stedet for en gammel og en ny.

turfsurf

Sitat fra: Quaoar på fredag 10. april 2015, klokken 10:19
Sitat fra: navelso på fredag 10. april 2015, klokken 08:49
Hvis penger ikke er noe spørsmål ta en selvsagt en P85D med alt utstyr.
Hva med en S85D? Lengre rekkevidde og to nye motorer i stedet for en gammel og en ny.
Dette er faktisk litt vesentlig, det er ikke bare pris som taler mot P85D. For meg var den gamle motoren bak, kortere rekkevidde samt større vekt ting som talte i mot P85D like mye.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

lurium

Gammel? Motoren bak i P85D er jo "ny" i min bil ihvertfal, produsert samtidig med bilen :)

Forbedret DU design i forhold til de som "røk", mangen får også byttet ut.

Gammel er feilt ord å bruke, for slikt oppdateres fortløpende og forbedres.
For alt dere vet så er det flere år siden "front motor" ble designet, men først nå tatt i bruk.

Personlig så synes jeg støyen fra frontmotoren ikke akkurat gir meg følelsen av at den er "BEDRE" enn motoren bak.

navelso

I mitt hode er det pris og BARE pris som taler i mot P85D sammenlingnet med 70D og 85D!
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

HåkonE

I andre bransjer er det bare en fordel at en elektromotor er "gammel". Det betyr at den er velprøvd, og at alle eventuelle barnesykdommer er luket ut.  :)

For motoren i P85(D) var det jo ikke bare fett på en aksling, men også en skive og noen ledninger som hadde behov for endring/revidering av designet. Nå er det så mange som har kjørt den motoren langt, og overstående problemer er utbedret.

Selv jobber jeg i en teknologibedrift, og vi har flere kravstore kunder som har rutine på å ikke kjøpe "the latest and the greatest" av nettopp den årsaken. De venter et år eller to og lar andre kunder slite med barnesykdommene.

petersv

Det er vel ikke til å stikke under en stol at TM sliter med designet på den første DU-en, selv etter utbedringer. Nå har de løst det tildels med SW samt avlasting med ny hjelpemotor på P85D så det går sikkert bra.

Jeg tror TM gjerne skulle vært foruten den DU-en og tror 2. forsøk garantert er mer solid (ny mindre DU med integrert rotor uten "spline"-kobling.)

HåkonE

Sitat fra: petersv på fredag 10. april 2015, klokken 17:54
Det er vel ikke til å stikke under en stol at TM sliter med designet på den første DU-en, selv etter utbedringer. Nå har de løst det tildels med SW samt avlasting med ny hjelpemotor på P85D så det går sikkert bra.

Løst med software? Tesla har selv sagt at DU-problemet ikke omfattet alle biler, og at det er løst med riktig mengde fett. Fortsatt problemer? Det er jo veldig interessant informasjon. Har du noe kilde eller mer informasjon om dette?

Dette med "hjelpemotor" betyr jo i bunn og grunn at alle P85-eierne har store utfordringer, om så er tilfellet. 

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

BMW850

Hmmm, synes ikke den er noe særlig. Litt utdatert farge egentlig. Men Obsidian Black derimot, kunne vært noe ;D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

#162
Sitat fra: petersv på fredag 10. april 2015, klokken 17:54
Det er vel ikke til å stikke under en stol at TM sliter med designet på den første DU-en, selv etter utbedringer. Nå har de løst det tildels med SW samt avlasting med ny hjelpemotor på P85D så det går sikkert bra.

Jeg tror TM gjerne skulle vært foruten den DU-en og tror 2. forsøk garantert er mer solid (ny mindre DU med integrert rotor uten "spline"-kobling.)

På P85D er det andre deler på noen av foringene som holder motoren. Så er ganske sikker på at for mye vridning av motoren ved pådrag også var noe av problemet på p85.

Uansett veldig sikker på at Tesla har løst problemet som var, siden den motoren er ganske så utprøvd nå. Jeg tviler mer på motoren foran siden den ikke er testet skikkelig enda.
Det som har vært av motorfeil på P85D har etter hva jeg har sett alltid vært motoren foran som har konket ut.

petersv

Sitat fra: Haknys på fredag 10. april 2015, klokken 18:21
Sitat fra: petersv på fredag 10. april 2015, klokken 17:54
Det er vel ikke til å stikke under en stol at TM sliter med designet på den første DU-en, selv etter utbedringer. Nå har de løst det tildels med SW samt avlasting med ny hjelpemotor på P85D så det går sikkert bra.

Løst med software? Tesla har selv sagt at DU-problemet ikke omfattet alle biler, og at det er løst med riktig mengde fett. Fortsatt problemer? Det er jo veldig interessant informasjon. Har du noe kilde eller mer informasjon om dette?

Dette med "hjelpemotor" betyr jo i bunn og grunn at alle P85-eierne har store utfordringer, om så er tilfellet.

Mykere moment i starten etter 6.0. Kun et gitt intervall med problem vet vi er tull, biler med over aaret mellom levering hadde gjentatte DU-bytter, min S85 fra aug. 2013 inkl.

Thomas N

Vet det er en gammel tråd, men noen som har prisliste på tilvalg da 70D kom ut?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA