Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Epleskreller, mandag 04. mai 2015, klokken 00:35

« forrige - neste »

toppi

Sitat fra: petersv på onsdag 08. april 2015, klokken 13:43
Tror forresten også hintet om at X kommer med andre batteripakker slår til. Hvis man tar samme forholdstall som mellom 60 og 70, kommer man på 99,16, så at vi ser en 100kWh-pakke straks er meget sannsynlig. Kan ikke tro de bruker forskjellige celler på de forskjellige pakkene.

Så nå er vel spm. om man vil beholde og få levert bilen, eller bestille ny med større batteri?

Enig her.
85 øker til 100 på sikt. Model X med 100 trengs med tanke på de som skal trekke henger.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Dennis

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 08. april 2015, klokken 13:50
514hp må vel være feil? Iflg hegnar bruker 70D 5.2s på 0-100.

Autopilot tatt ut av techpakken og blitt standard.

Må jo være noe feil der ja, med 4wd og 514hk bør den snuse ned på 3.9-4.0 sek.
Er vel sikkert igjen batteriet som begrenser og effekt bare er teoretisk motoreffekt.

Øggen

Føler meg "lurt" hver gang noe nytt kommer. Huff huff. Jeg har f..

Dennis

Nå med 70D og så har Tesla kanskje en P100D på lur, og så har vi full rulle på Finn igjen med 85D og P85D som skal selges. Fikk hatt min en uke da før den ble utdatert ;D

Sandvika

Sitat fra: tonl på onsdag 08. april 2015, klokken 13:46
Dagens 85D har ca 500 km (NEDC) og 380hk. Blir også 85D faset? Ser vi S90? Med de infoene pressen skriver er det ikke noe nesten ikke noe skiller mellom 70 (440km og 514 hk) og 85 (500km og 380hk).
Selv om du sammenligner oppgitte tall fra Tesla med oppgitte tall fra Tesla så er det nok ikke epler mot epler. Ser ikke helt hvorfor man skal få flere km/kw på to modeller med (antatt) samme motor. Tipper 70D/85D blir 440/530km og 514hk/514hk.  Pressemeldingen henger uansett ikke sammen med at man bare får 0,2sek besparelse ved å 35% kraftigere motor og lettere batteri.

Dennis


joda

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 08. april 2015, klokken 13:50
514hp må vel være feil? Iflg hegnar bruker 70D 5.2s på 0-100.

Autopilot tatt ut av techpakken og blitt standard.

Fra en av kildene som det refereres til tidligere i tråden:



TMS 85D

P85D_BC_TORQ

Ser ut som vi får nye LED-lys på bilen også.
"The tech package is gone, and the two remaining big-ticket options are updated LED headlights and a power lift gate"
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

Dennis

Må jo være elektronisk begrenset den effekten for å ikke ikke overgå P85 på ytelse da. Med det batteriet og så mye effekt skulle 0-100 på 4 sek være enkelt å oppnå.

Sandvika

OJOJOJ!!
Siden er oppe, katta ute av sekken!!!

85D er nå oppgitt til 0-100 4,6sekunder!!!


Dennis

Var nok feil info det med over 500hk ja.

85D derimot har en mer riktig effekt nå ;)


Otto

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Sandvika

Dette stemmer jo overhode ikke med det som kom ut på forrhånd

70D 334hk 5,4sek
85D 428hk 4,6sek

Men det henger absolutt mer på greip.

PerAsperaAdAstra

Slutt på bakhjulstrekk!

Prisene går ned på alle modeller!

70D blir en storselger!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA