Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Epleskreller, mandag 04. mai 2015, klokken 00:35

« forrige - neste »

Brede

Ser de har forandret interiørbildet i designstudioet slik at baksetene er langt mere skjult enn tidligere, sikkert greit å ikke vise at de ikke matcher NG-framsetene..  ::)

BMW850

Sitat fra: ducktolate på onsdag 08. april 2015, klokken 23:06
Fint om noen som får svar ang utstyr som har blitt borte fortsatt er med eller ikke poster her. Vi er mange i den båten at bil ikke er produsert enda, med forventning om både el bakluke, alkantara osv osv...

Slike spørsmål har flere ganger vært oppe her etter forandringer i produksjonslinjen. Erfaringsmessig har man fått det man har bestillt. I noen tilfeller mer som ved innføring av automatisk innfellbare speil ifjor vinter. Så jeg er overbevist om at dere kan ta det helt med ro :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Ser ut som det følger med om man velger taktrekket ut fra bilde i designstudio. I så fall tvinges man til å ha pels på dashen om man vil ha premiumpakke.

ksandal

Tesla er nesten religion he he... aldri opplevet makan til hysteri rundt en bil.. men er jo unektelig kult og være eier av en slik godbit :-)
70D er for mitt vedkommende helt ubrukelig på samme måte som 60 modellen var det... for meg er det kun rekkevidde som teller...  jeg ønsker en bil jeg bare lader et par ganger i uken til vanlig bruk og som jeg kan kjøre langt med når jeg ønsker det... gjerne tur retur Oslo uten lading... så 1000km rekkevidde ville jeg gjerne betalt endel ekstra for.

Først når bilen kan lades på under 10 minutter til 80%, blir det mindre viktig og kunne kjøre så langt :-)
Har kjørt 2000km på 2 uker nå :-)

Selv om jeg har kjørt mye topp class premium biler i mitt liv.... tror jeg Tesla overgår det meste på alle punkter untagen de setene da som fortsatt er litt "nille" he he

Når kommer Tesla med "lårstøtte" tro? eller skal de fortsette og levere verdens feteste bil med dårligere seter, enn f.eks BMW, Mercedes og Auda:-))

Bra at de har tatt bort 60:-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

vrom

Forstår virkelig ikke poenget med 70kWh, og særlig ikke i vinterlandet Norge.

10-15% rekkevidde er jo alfa omega.. Skulle betalt mye mer enn 70 000 for å ØKE rekkevidden på min P85 med 10-15%. At mange da ville kjørt rundt med "dødvekt" ekstra strøm er ikke akkurat en bekymring, det kalles fleksibilitet.

finn_roen

Tror 70D kommer til å bli en populær bil, rekkevidden vil holde for de fleste..

MeTesla

Jeg mener å ha lest at tidligere når ekstrautstyr har blitt standardutstyr så har Tesla kompensert prisen for de som har bil i bestilling. Seneste jeg leste tror jeg var nedjustering av pris for Permiumpakken da Yathgulv(?) ble standard.

Nå har Tech pakken som i utgangspunktet var dyr blitt partert og erstattet med ny pakke og mye av det som var der er nå standard.

Samtidig mener jeg å huske at de som hadde Sikkerhetspakka på bil i bestilling måtte betale for den selv om den hadde blitt standard over natten.

Hva tror dere - blir Techpakkekjøpere kompensert denne gang?

Muffinman

Det er jo det som er det store spørsmålet. Bilen jeg har i bestilling skal ha alt inkludert autopilot og premiumpakka, minus alcantara og det som tidligere var lyspakke. Skinn er bestilt. Lys i dørhåndtakene og og elektrisk hevet bakluke er viktig for min del. De må gjerne hive på premiumpakka, men jeg er ikke interessert i å betale for alcantara. Og pelsdyr på dashbordet kommer ikke på tale under noen omstendigheter.

Det beste er om de klarer å levere bilen slik den er bestilt - hverken mer eller mindre.

satheesh.net

Med introduksjon av 70D tror jeg denne nå kan være overkommelig for en del potensielle nye Tesla-eiere. For under kr. 575.000,- (i skrivende stund - inkl. Autopilot) får man nå muligheten til å starte med sin første Tesla. Kan dette bli den nye "folkebilen" i denne prisklassen tro? ::)

Synes uansett ikke prisen nødvendigvis er avskrekkende, da mange av de viktigste funksjonene nå er standard ... ;)

toppi

Hiver meg på her og mener at 70 D har stort potensiale.
Det er ikke alle som har behov for å kjøre land og strand rundt, og ei heller alle som trenger å komme seg opp i 100 km/t på 3 sek.

70D kan tiltrekke seg nye kjøpere som vil ha 4x4, men til en "fornuftig" pris. (Samtidig som kreftene er mer en rå nok for de fleste)
Tror dette blir den nye bestselgeren i Norge.

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Cowboystrekk

Gammel pris på 60 var vell 515 ca? Nå er superlading 14k, techpakka 25k, parksensorer 3k inkludert, litt bedre ytelser AWD og ca 5 mil ekstra rekkevidde :) Når jeg sammenligner med da jeg kjøpte måtte jeg ha betalt 493 for min S60 om jeg hadde valgt tech. Jeg ville nå fått autopilot, AWD, litt bedre ytelser, 5 mil ekstra rekkevidde for ca 60k mer, noe som slett ikke er så ille :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

RaBalder

Når man bestiller og bekrefter bilen, så har man sagt til leverandøren at dette produktet vil jeg ha.

  • Produktet må leveres med de egenskapene som er lovet fra leverandøren på det tidspunktet produktet ble bestilt.

Dersom det skulle oppstå avvik, så må bør kunden informeres i god tid.

Det betyr:

  • Ingenting av egeneskapene skal forsvinne på det som allerede er bestilt selv om leverandør gjør om på sin "pakking" av produkter og pris-struktur.
  • Men man skal heller ikke forvente å få mer enn det som er bestilt og avtalt, selv om "pakking" og pris-struktur endres.

Var man fornøyd med bilen når man bestilte/bekreftet, så bør man fortsette å være det. Man får en bil slik den ble bestilt.

Også får man heller ergre seg over at man skulle ha ventet litt til for å få med enda litt snadder man hadde lyst på. Men en gang må man jo trykke bestill  ::)

petersv

Sitat fra: Brede på onsdag 08. april 2015, klokken 23:17
Ser de har forandret interiørbildet i designstudioet slik at baksetene er langt mere skjult enn tidligere, sikkert greit å ikke vise at de ikke matcher NG-framsetene..  ::)

Ja, det kommer også mye tydeligere fram nå at nakkestøtta på ikke-ng-seter er mye større/mer robust enn på ng-seter. Ble plutselig litt usikker på om jeg har lyst på ng-seter hvis jeg hadde muligheten...

StevenE

Sitat fra: epic på onsdag 08. april 2015, klokken 18:55
Sitat fra: StevenE på onsdag 08. april 2015, klokken 18:36
Sitat fra: HKS på onsdag 08. april 2015, klokken 16:08
Vet ikke om det er nevnt her tidligere, men det er flere ting som er tatt ut av "teck pakken" nå:
- Elektrisk hevet bakdør
- LED fog and cornering lights
- Opplyste dørhåndtak

Alle disse tre var en del av teck pakken, så krever de "Premium pakke" (+ 35.900 kr.)

yep så det også. Har nettopp sendt epost til DS om dette. Er litt 'bekymret' om hva som blir levert til oss i juni...

Hadde vært supert om du hadde videreformidlet svaret om mulig, jeg er i samme situasjon (bestillt tech pakke, estimert levert sent i juni) - sikkert flere av oss :)

Her er tilbakemelding fra DS:
Sitat
The new changes of the order system will not affect your order. You will get the car as you have configured it, so no need to be restless for this and you will get the "new" horsepower :D.

I don't recommend you to make any changes of your order, because if you do... you will get the new price book.
og han tror også at min bil blir i produksjon 2 uker fra nå.... mmmm... det var lengre tid til enn forventet. (2 mnd etter VIN).
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA