Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf GTE

Startet av ksandal, lørdag 02. mai 2015, klokken 11:35

« forrige - neste »

ksandal

Svingte innom denne hin dagen, men kunne ikke se om jeg kunne lade der. De kontaktene passer ikke TEsla, kun golf, bmw og Leaf så vidt jeg skjønte?
Er det noen lure steder en kan plugge i sin egen kabel der tro?

Verdens største hurtiglade stasjon, må da kunne lade Tesla?  Håper jeg bare har oversett noe.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Øyvind.h

Bør da være faste 43kW AC kabler der, som du kan lade 22kW fra?
Alternativt uttak for 22kW som du kan plugge din type2 kabel i?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

afitch80

Der er 4 AC ladere på Danmarksplass, men man må ha egen kabel. Står på høyre siden rett ved innkjørselen.
Før amerikansk, nå tysk.

Johnny

TMS og eGolf.

Batteritralla

#4
Evt ta deg en tur ut på superladeren på Haukås, om du vil lade 4-8 ganger så fort - gratis.

Laderen på Danmarksplass er forøvrig en hurtiglader, ikke en Tesla Superlader om det skulle være tvil rundt dette.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

ksandal

Jeg konkluderte med at jeg alltid ville spare tid på og kjøre 15 min ekstra til haukås
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Johnny

Sitat fra: ksandal på onsdag 08. april 2015, klokken 14:13
Jeg konkluderte med at jeg alltid ville spare tid på og kjøre 15 min ekstra til haukås
TMS og eGolf.

ksandal

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Johnny

Det er den lange blå du har bruk for på Danmarksplass.
TMS og eGolf.

ksandal

Sitat fra: Johnny på torsdag 09. april 2015, klokken 08:37
Det er den lange blå du har bruk for på Danmarksplass.

Ja Var innom en tur til og sjekket :-)   

Tenkte og lade litt på jobb idag... men ble uglesett av leaf eiere som trenger de plassene mer en meg... så jeg flyttet meg for og ikke bli tatt av "mobben" i lunchen he he 
klarer meg hjem og litt til.... :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

sturle

Sitat fra: ksandal på torsdag 09. april 2015, klokken 07:17
Det neste må jo bli induktiv lading? så lenge bilen er NÆR nok til og snuse på strøm.. så får den? he he
Ei stor spole du kan plassere på taket når du parkerer under ei monstermast skulle vel duge?  ;D

(Om vi ser vekk frå visse utfordringar med å regulere spenninga, og at du neppe får mykje effekt ut pga avstanden til kablane der oppe.)

Car-El

Veeel!!!   I siste episode av "Elektrisitetens Historie" så hadde dem satt mange lysstoffrør under ei høyspennt mast. Og alle lyste! Så æ trur det bare e å parkere bilen der! Spolen vil bare gi ekstra guffe.

... OGSÅ OVER TIL DANMARKSPLASS!  :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ksandal

Syns forøvrig at det er rart at det ikke er type to kabel på stolpene til verdens største ladestasjon? 
OG enda rarere at det ikke presses på for en felles standard plugg og lade alle biler på?
Det er jo galskap at det finnes 6-7 forskjellige plugger... Tenk om alle kunne ladet på alle stasjoner?

Iallefall skulle det vært samarbeid mellom flere, så det hadde blitt færre plugger og en mulighet med et eller to enkle adapter og låne strøm på en annen stasjon.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Car-El

HA-HA!

Du skal være glad at vi ikke har COMBO-Type1 også.
I dag er det da bare 4 kontakter som er dedikert til lading av elbil.
Type1 til de asiatiske elbilene og Peugeot.
Type2 til de EUropeiske og Tesla.
CHAdeMO til de asiatiske og Peugeot.
COMBO-Type2 til de EUropeiske.

Men enig med deg. En kontakt for alle elbiler. Så jeg stemmer for Tesla sitt system. Enkelt og genialt.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

pagal

Sitat fra: Car-El på mandag 13. april 2015, klokken 18:23
HA-HA!

Du skal være glad at vi ikke har COMBO-Type1 også.
I dag er det da bare 4 kontakter som er dedikert til lading av elbil.
Type1 til de asiatiske elbilene og Peugeot.
Type2 til de EUropeiske og Tesla.
CHAdeMO til de asiatiske og Peugeot.
COMBO-Type2 til de EUropeiske.

Men enig med deg. En kontakt for alle elbiler. Så jeg stemmer for Tesla sitt system. Enkelt og genialt.
Altså 5 dersom du inkludererer Tesla
Early CHAdeMO adapter Jæren

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA