Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjon hjemme, råd og tips.

Startet av TM, fredag 01. mai 2015, klokken 18:40

« forrige - neste »

TM

Skjer det noe mer her ? Nå har Numedølene fått opp et skilt, og kjenner jeg dem rett så blir det vel med skiltet  ;)

chrg

Neida. Gravemaskin jobber der, og Forenede Montører er observert på stedet. Men nå kom snøen da....
*******
Renault Zoe

TM

Sitat fra: chrg på lørdag 05. november 2016, klokken 20:25
Neida. Gravemaskin jobber der, og Forenede Montører er observert på stedet. Men nå kom snøen da....
Hva...det høres jo veldig lovende ut da. Vet du hjem som blir operatør ?
Håper på Fortum, men Grønn kontakt er jo heller ikke å forakte  ;)

TM

Snakket med Kiwi og Fortum. Arbeidene er i gang, men de kunne ikke si med sikkerhet når den blir operativ. De håper før nyttår, men det kan vippe over til 2017. Uansett er dette som søt musikk for oss som kjører fv 40

HCO

2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

chrg

#66
Det kommer seg, "perronger" for ladestasjoner og lyktestolper er på plass. Men står under isolsjonsmatter.
*******
Renault Zoe

TM

Ja, da kan vi vel regne med at de blir operative til sommeren. Numedølene rir ikke den dagen de saler  ;D

TM


TM

Kjørte forbi i dag. Alle 8 Tesla laderne lyste og så ut til å være i drift. Det var en montør på stedet og den ene av de to ladestasjonene for ChaDeMo og CCS var satt i drift (fra 20.12). I tillegg var det en 22 kW, samt en Combo ladestasjon som dekket til  :)


...


chrg

Jepp, den kom på plass før nyttår.  :) Nå får vi se da hva som kan skje i Rollag....
Savner en fullverdig ladestasjon mellom Åssiden i Drammen og Moane Kongsberg / Lampeland. Her sitter vel GK og blokkerer litt med sine to CHAdeMO stasjoner. Men i Lågendalen hjalp det godt med Svarstad
*******
Renault Zoe

Trekkoppbil

Det man trenger er ikke ladestasjoner på strekningen, men en vei mellom Hokksund og Lampeland. Da burde strekket mellom Åssiden og Lampeland komme under 35 km.
På den måten kunne Drammen-Oslo-området fått fjell og vintersportsteder innenfor El-bilavstand.

Likedan skulle det vært ny snarvei mellom Skollenborg og Mjøndalen, for å gjøre hovedveiene kortere, og å legge gjennomgangstrafikken utenom Kongsberg. Jeg har aldri forstått hvorfor veien er lagt mellom Kongsberg og Hokksund, og den fører til sikksakkjøring og omveier for de fleste, og det strekket bør legges ned, eller bli sykkel- og skitrasse.

SveinJ

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 02. januar 2017, klokken 22:07
Det man trenger er ikke ladestasjoner på strekningen, men en vei mellom Hokksund og Lampeland. Da burde strekket mellom Åssiden og Lampeland komme under 35 km.
På den måten kunne Drammen-Oslo-området fått fjell og vintersportsteder innenfor El-bilavstand.

Likedan skulle det vært ny snarvei mellom Skollenborg og Mjøndalen, for å gjøre hovedveiene kortere, og å legge gjennomgangstrafikken utenom Kongsberg. Jeg har aldri forstått hvorfor veien er lagt mellom Kongsberg og Hokksund, og den fører til sikksakkjøring og omveier for de fleste, og det strekket bør legges ned, eller bli sykkel- og skitrasse.

Om  lit over 2 år åpnes ny vei utenom Kongsberg og om det er planlagt noe ladestasjon på dette strekket vet jeg ikke. Burde det, ellers må man kjøre nedover sentrum for å lade om man skal til Notodden. Opp til Numedal er man jo mye nærmere da det blir avkjøring via Myntbrua oppover Fv40.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA