Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Major new Tesla product line (Elon tweet)

Startet av Msakaria, fredag 01. mai 2015, klokken 08:26

« forrige - neste »

Ingeniøren

I dag kom Jackpad'n fra BurgerTuning. Nydelig utførelse i pianolakkert aluminium og preget logo. Alt for fin til å bruke nesten - luer på om jeg må skaffe en til for å ha på skrivebordet.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

HA

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 07. september 2015, klokken 20:05
I dag kom Jackpad'n fra BurgerTuning. Nydelig utførelse i pianolakkert aluminium og preget logo. Alt for fin til å bruke nesten - luer på om jeg må skaffe en til for å ha på skrivebordet.

Kom hit i dag også, fine greier! :)

LMOR

Forslår du har den på skrivebordet og får noen andre til å bytte dekk  ;D
Den er fin etter noe år med bruk også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: LMOR på mandag 07. september 2015, klokken 20:34
Forslår du har den på skrivebordet og får noen andre til å bytte dekk  ;D
Den er fin etter noe år med bruk også.

Nei, dekk skal jeg skifte selv og det er jeg stolt av at jeg gjør - en utdøende rase trolig dog. Pad'n skal brukes hver gang, vaskes etter bruk og settes til stas i glass-skapet  ;D
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Anterialis

Med en valutakurs på 8 ble den vel taxi-free også?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Demented_Genius

Kom i posten i dag:) Bestilte den 18.10.  Synest det er rask levert:)  Den ser veldig bra ut. Bare å vente på vinteren da...
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Anterialis

Min har også kommet =) Må passe på å jekke forsiktig så det ikke blir riper i padden :P
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

pberg

Må bare melde om suksess igjen med min garasjejekk rett på plastklossen, og løft av både for- og bakhjul på en gang. Uten alukloss...   :D
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

JorgenM

Gikk det greit å jekke opp hele siden uten nervene i høyspenn? I såfall skal jeg prøve det til våren også.

Gruet meg hver gang til jeg skulle bytte dekk på vår tidligere X5 der jeg måtte bygge opp 10 cm med planker under jekken og håpe det ikke brøt sammen under jekking :|  i3 er det jo nesten så jeg kan løfte opp mens kona bytter dekket :D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moonbuggy

Jeg har selvlaget Pad med velcro på pad og i mottaket på bilen. Putter padden i hullet og der henger den klar for jekken. Enkelt og greit. Her brukt planke på den "andre BMW". Det ødela jekkfestet.

pberg

Det var null problemer å jekke opp hele siden om gangen. Det har jeg gjort på de fleste BMWer jeg har hatt.

Jekken jeg bruker ser ca sånn ut:

Og den eneste jack-paden er gummien på toppen av løftesadelen. Passet også på som alltid å ha litt fett laget for formålet på spindelen, slik at hjulene går lett av til våren igjen.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Ingeniøren

Sitat fra: pberg på mandag 02. november 2015, klokken 23:46
Det var null problemer å jekke opp hele siden om gangen. Det har jeg gjort på de fleste BMWer jeg har hatt.

Og den eneste jack-paden er gummien på toppen av løftesadelen. Passet også på som alltid å ha litt fett laget for formålet på spindelen, slik at hjulene går lett av til våren igjen.

Klart det går bra med en slik jekk til et par tusen, med skikkelig gummipad på topp  ;)

Alternativet er en pad til 300,- og en billig jekk til 300,-. Det går og bra - for det har jeg testet  ;D
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Min jekk kostet 199,- og jeg bruker pergo som mellomlegg. Funker det også, men vurderer den pad'en :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

EinarV

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 03. november 2015, klokken 06:46
Sitat fra: pberg på mandag 02. november 2015, klokken 23:46

Klart det går bra med en slik jekk til et par tusen, med skikkelig gummipad på topp  ;)

Alternativet er en pad til 300,- og en billig jekk til 300,-. Det går og bra - for det har jeg testet  ;D

Jeg har denne jekken, kjøpt på Jula på tilbud til 5-600... Var en eller annen kampanje...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

pberg

Jeg husker ikke hva jeg gav for denne, men den var ikke veldig dyr. Og jeg har jekket mye bil med den.. :-)

Men i forhold til de billigste garasjejekkene, så er den mye bedre på det meste. Før jeg kjøpte denne brukte jeg litt varierende etter behov, alt fra en liten trebit, til en biltema gummipad. Sammenbrettet avis funker også fint.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA