Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Major new Tesla product line (Elon tweet)

Startet av berry89, torsdag 30. april 2015, klokken 23:42

« forrige - neste »

berry89

Noen som har vært inne på tanken å senke sin Model S med standard fjæring?

Etter litt søking fant jeg ut at man kan få dreid nye spor i de originale demperne for å senke skålen til fjærene.
For den blir visst bare holdt oppe av en låsering på demperen.

Noen som har prøvd å kjøpe deler av Tesla? Lurer på om de ville solgt meg ett sett med dempere løst, men har ikke helt tro på det.

Angrer en smule på at jeg kjøpte bil uten luftfjæring når jeg plutselig fikk lyst på 22" og en litt lavere bil! :P

Krishell

Jeg bestilte med vanlig fjæring fordi jeg skal ha 22" og senk.. luftfjæring er jo ikke spesielt sportslig, og ikke har jeg hatt behov for å heve bilene mine i løpet av 12år heller. Det er nok ikke problem å dreie et nytt spor. Jeg skal ha litt sportsligere dempere. Så de blir byttet ut senere uansett. Det kommer nok en del mer info om dette senere, svært få som har begynt å teste sånt med disse bilene enda. Men i juni begynner jeg :)

Fush

Har du delenummeret tror jeg du kan bestille de fleste deler fra Tesla?
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Hyperstress


Sitat fra: Fush på mandag 06. april 2015, klokken 04:50
Har du delenummeret tror jeg du kan bestille de fleste deler fra Tesla?

Ikke vær for sikker. Tesla vil ikke selge til uavhengige verksteder med mindre de er «godkjent» av Tesla, så da spørs det om de selger privat.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kagex

De selger nok ikke privat.  De nektet meg å kjøpe sportspedalene ifjor
P29687

TorAtle

Når du senker forkorter du i samme slengen fjæringsveien til hjulet, så du trenger en stivere fjær. Dette er også noe du ønsker for et mer sportslig oppsett. Dvs, ikke fres inn et nytt spor på demperen.

Ideelt sett burde man kjøpe dempere og fjærer som et matchende sett, men innenfor rimelighetens grenser er det ikke noe problem å kjøpe bare stivere og kortere fjærer.
2014 BMW i3

TorAtle

2014 BMW i3

petersv

Sitat fra: TorAtle på mandag 06. april 2015, klokken 12:12
Her er noen som kan forhåndsbestilles: Tesla Model S Lowering Springs

Haha,

"// What about ride comfortability?

Lowering springs make the suspension stiffer and give a smoother ride, one of the benefits of lowered suspension."

F_P

Styr unna senkefjærer  :o
Originaldemperne er ikke laget for kortere fjærer så kjørekomforten blir mildt sagt ræva er min erfaring. Aldri hatt kun fjærer selv, men har flere bekjente som har prøvd seg. Kjøp komplett senkesett med dempere, kjøp kvalitet og rustfritt. Billige (5-6000,-) komplette sett med dempere har jeg prøvd selv. Kan ikke sammenlignes med f.eks KW var. 2/3 som koster det minst det dobbelte.

Kan vel håpe på at disse kommer til Tesla  ;D http://www.kwsuspensions.de/kw/info/gewindefahrwerke/kw_hls/
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

B_Tesla

Personlig synes jeg ikke Tesla er pen i Low. Blir feil i hjulbuene. Smaken er som baken der kanskje. Har derfor bilen på standard, med senking til Low kun over 80 km/t.

I standard følger kurven til dekket hjulbuen. Dvs at de har mer eller mindre likt origo dersom man kan si det. I low flyttes origo til dekket. Personlig liker jeg ikke det visuelle bilde da.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

berry89

Får på 22" i morgen så blir spennende å se, ville nok ikke hatt bilen så lav som low, men standard fjæring skal jo være 16mm høyere enn model s med luftfjæring. Spent på om det kommer coilover sett til Model S etterhvert, kan jo håpe =) Hvis ikke så får det bli en P85D med det meste av utstyr istedet, viktig med noen dårlige unnskyldninger for å bytte :P

nortrahof

For å helle litt malurt i begeret...
En uautorisert senkning vil føre til at bilen ikke passerer EU-kontroll og den kan bli øyeblikkelig avskiltet i en trafikkontroll.

De komponenter som skal benyttes under senkingen må ha en 3.partsgodkjenning (f.eks. TüV) dersom ikke fabrikken har godkjent dette. Det gjør neppe Tesla.
All endring på understellet skal i prinsipp godkjennes av Biltilsynet. Kun fjærforsterking dersom dette kommer i tillegg til bilens originale fjæring kan slippes å godkjenne ved å forevise bilen dersom dette er installert ihht. montasjeforskrift og at forsterkningen ellers er 3.partsgodkjent av anerkjent kontrollinstitusjon, forutsatt aksellaster bibeholdes. Da må papirene følge med vognkortet i bilen og kunne forevises på forlangende.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

jazzwheel

Hele saken handler vel om at de ikke finnes noen slike TUV godkjente tredjepartskomponenter til hjulopphenget.

Det beste og rimeligste alternativet må altså bli slike enn så lenge:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/Fjaring/Fjaring-ovrig/Hoyne--og-senkesett-2-stk-2000016403/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA