Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Soul eller Renault Zoe

Startet av hsa77, torsdag 30. april 2015, klokken 16:00

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: kvasbo på søndag 05. april 2015, klokken 20:09
Jeg jekket opp en Fiat 500 med en sånn 250-kroners 2-tonnsjekk fra Biltema eller Torshov eller noe sånt. Aldri igjen, å plutselig bli dekket i hydraulikkolje er ikke noe jeg setter pris på.

Nå har jeg en litt dyrere variant fra Jula, og den funker perfekt med Teslaen. Jula har en finfin momentnøkkel også.
Jeg har en tilsvarende fra Bitema som har fungert fint i mange år - den er tatt ut av sortimentet nå. Min siger dog over natten men til veksling av hjul fungerer den utmerket- og jeg tar to hjul ad gangen ved å løfte på bakre punktet.

cirys1

Biltema har mer enn nok gode jekker for hobbymekk, men ikke kjøp den kjipeste for den er veldig dårlig.
Jeg kjøpte 2,5 tonns og den er stor og stabil med bra løftehøyde, det samme går for bukk.

Jejl

Kjøpte 2tonns jekk på tilbud på Jula for 159,-.
Fungerer helt perfekt til dekkskift.

Stighl

Sitat fra: SteinHolstad på søndag 05. april 2015, klokken 18:13
Går og vurderer å kjøpe denne typen jeg. Synes den ser genial ut for dekkskift (ihvertfall for meg som "må" skifte på 4 biler). Men også for å kunne gjøre enkelt arbeid under bilene. Obs. finnes simplere kinautgaver av denne også:

http://www.autolift3000.com/en/produkty/autolift-3000/



Kommer på ca 9000,- med frakt og mva.
Den så bra ut. Hvor kan man bestille denne?
Nes på Romerike.
Tesla Model S

petersv

Sitat fra: Stighl på onsdag 08. april 2015, klokken 14:23
Sitat fra: SteinHolstad på søndag 05. april 2015, klokken 18:13
Går og vurderer å kjøpe denne typen jeg. Synes den ser genial ut for dekkskift (ihvertfall for meg som "må" skifte på 4 biler). Men også for å kunne gjøre enkelt arbeid under bilene. Obs. finnes simplere kinautgaver av denne også:

Kommer på ca 9000,- med frakt og mva.
Den så bra ut. Hvor kan man bestille denne?

Den så skummel ut, ikke ta sjansen på den, "50%" (ja jeg vet dette er feil) av 2,2 tonn veier mer enn du orker å få over deg ;)

SteinHolstad

Sitat
Den så bra ut. Hvor kan man bestille denne?

Jeg har ikke bestilt enda - men hatt dialog med Rudolf Horák:

E-mail:    rudolf@autolift3000.com

Phone:    00420 731 848 033

Vertrieb / Sales office:                         
Hammergasse 8                                       
D 91238 Engelthal                                     
Deutschland /Germany                       
Phone: 0049 15204406969   

Han har ingen forhandler i Norge så vi må evt. importere selv.  For en stk. har han forlangt:

We can deliever: 

AUTOLIFT 3000 (ECONOMY) = AUTOLift 3000 incl.beams pads set, w/o eletric drill    for                           EUR  742,50 

Export custom procedure                                                                                                                                                         EUR   25,00

price including delivery to your Adress, No VAT,

Så må man regne fortolling og mva - totalt ca 9000.  Om vi hadde fått bedre pris om flere gikk sammen om å kjøpe kan jo tenkes.


2015 - Mitsubishi imiev

Havebigfun

Tenk dere godt om før dere kjøper Autolift 3000- det er ingen støttepunkter i midtre del av bilen- jeg ville ikke belastet aluminiumskanalene og heller ikke batteripakken midt i bilen- kan bli vesentlig dyrere enn de 9k denne evt koster dere.

cairnz

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 09. april 2015, klokken 18:54
Tenk dere godt om før dere kjøper Autolift 3000- det er ingen støttepunkter i midtre del av bilen- jeg ville ikke belastet aluminiumskanalene og heller ikke batteripakken midt i bilen- kan bli vesentlig dyrere enn de 9k denne evt koster dere.
Korrekt, bilen skal kun løftes i de fire punktene som avmerket i manualen (og godt synlig under bilen). Garantien dekker ikke skader som følge av løfting av bil på andre steder, dette står også bemerket.
Elbilist

Tesla-man

Det kan vel lett løses med et par H-bjelker eller lignede av passende dimensjon.

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Havebigfun

Sitat fra: Tesla-man på fredag 10. april 2015, klokken 08:27
Det kan vel lett løses med et par H-bjelker eller lignede av passende dimensjon.
Hver sin lyst- H-bjelker i passende dimensjon tar antakelig så mye plass at du må jekke opp bilen for å få de under bilen og over autolift 3000- om man ønsker er det sikkert mulig å få det til. Hvorfor velge en enkel velutprøvd løsning når man kan forske på en bilvippe :o ?

krl

Jeg kjøpte til slutt en Compac 2T-C. Denne passer veldig greit sammen med jekkepunktene på Model S, og er skånsom hvis man kjøper med passende Compac gummi-pute.

Cato76

Her har dere en god løsning for kun 639 kroner. Har selv brukt denne i 3-4 år. 8)

Stabil lavprofil-jekk med mulighet for å svinge håndtaket. Husk også å legge løfteputer mellom chassis og jekk.

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-601045/

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/loftebeskyttelse-329010/
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cowboystrekk

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-2-tonn-2000023478/ Jeg bruker den, har lagt om flere sesonger på flere ulike biler. En flott jekk som fungerer utmerket :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

MartinP

Bruker hockeypuck mellom jekk og løftepunkt på Teslan - fungerer strålende :)

Øyvind.h

Bruker ingenting mellom jekk og jekk-punktene under bilen. Går helt fint. Ingen merker i bilens jekk-punkt etter 4 dekkskift, og jekk-punktene virker å være av noe annet enn metall allerede?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA