Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Fjell11, torsdag 30. april 2015, klokken 09:15

« forrige - neste »

christian1986

Laget en slik overgang for 1,5 år siden, har brukt den siden. Så lenge en passer på hvor det benyttes er det null prolbmem, anbefales på det varmeste :)

felix

Jeg og har brukt dette mye, mest ute i det offentlige, siden jeg ikke trenger så mye hjemme, kjøpte på Biltema som nevnt over av trådstarter. Men du må kjøpe 2 ting og modde litt.

B_Tesla

+1 for elektrikker på det der. Det koster så og si ingen ting å få slikt gjort. Legg det ut på finn, og man får en masse tilbud, med gode priser (er min erfaring).
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Griffel

Sitat fra: christian1986 på søndag 05. april 2015, klokken 19:19
Laget en slik overgang for 1,5 år siden, har brukt den siden. Så lenge en passer på hvor det benyttes er det null prolbmem, anbefales på det varmeste :)
Men dersom en ikke passer på kan det bli enda varmere. ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Fjell11

Ikke noe å gi seg for da jeg jo har brukt denne selv :-)
Merk som jeg skrev i første innlegg at men må bruke en overgang. Jeg bruker en av overgangene i settet til Kirkebo

Epleskreller

Sitat fra: Fjell11 på tirsdag 07. april 2015, klokken 17:09
Ikke noe å gi seg for da jeg jo har brukt denne selv :-)
Merk som jeg skrev i første innlegg at men må bruke en overgang. Jeg bruker en av overgangene i settet til Kirkebo

Kirkebo har vel en egen schuko til blå lagd for å utnytte mer enn 13A.. Jeg fikk med en sånn hvertfall, mulig han har sluttet å lage de??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Fjell11 på tirsdag 07. april 2015, klokken 17:09
Ikke noe å gi seg for da jeg jo har brukt denne selv :-)
Merk som jeg skrev i første innlegg at men må bruke en overgang. Jeg bruker en av overgangene i settet til Kirkebo
Så du bruker en overgang inn i en overgang inn i Teslas adapter?
Hvorfor ikke gå direkte via en enkelt overgang?
Er det noe poeng å gjøre løsningen ekstra risikabel?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

dosmont

Hvis du har IT nett (vanlig 230v) og setter opp en rød 400v 16A
For å få det til å virke, må vell en fase på nullleder og en fase på en av fasene.
+ jord på jord.
Fordelen med det, er jo at teslalalderen automatisk begrenser til 16A.
Får du en elektriker til å montere en slik løsning på veggen?
Sånn rent logisk er det jo bedre enn montering av en blå, hvor du kan trekke 32A.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Griffel

Sitat fra: dosmont på torsdag 09. april 2015, klokken 10:04
Får du en elektriker til å montere en slik løsning på veggen?
Neppe, fargen skal jo fortelle at her får du 3fas 400V.
Sitat fra: dosmont på torsdag 09. april 2015, klokken 10:04
Fordelen med det, er jo at teslalalderen automatisk begrenser til 16A.
Nå husker vel bilen det selv om du "forteller den det" en gang.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA