Hovedmeny

Enkel 13A workaround

Startet av Fjell11, søndag 05. april 2015, klokken 08:15

« forrige - neste »

christian1986

Laget en slik overgang for 1,5 år siden, har brukt den siden. Så lenge en passer på hvor det benyttes er det null prolbmem, anbefales på det varmeste :)

felix

Jeg og har brukt dette mye, mest ute i det offentlige, siden jeg ikke trenger så mye hjemme, kjøpte på Biltema som nevnt over av trådstarter. Men du må kjøpe 2 ting og modde litt.

B_Tesla

+1 for elektrikker på det der. Det koster så og si ingen ting å få slikt gjort. Legg det ut på finn, og man får en masse tilbud, med gode priser (er min erfaring).
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Griffel

Sitat fra: christian1986 på søndag 05. april 2015, klokken 19:19
Laget en slik overgang for 1,5 år siden, har brukt den siden. Så lenge en passer på hvor det benyttes er det null prolbmem, anbefales på det varmeste :)
Men dersom en ikke passer på kan det bli enda varmere. ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Fjell11

Ikke noe å gi seg for da jeg jo har brukt denne selv :-)
Merk som jeg skrev i første innlegg at men må bruke en overgang. Jeg bruker en av overgangene i settet til Kirkebo

Epleskreller

Sitat fra: Fjell11 på tirsdag 07. april 2015, klokken 17:09
Merk som jeg skrev i første innlegg at men må bruke en overgang. Jeg bruker en av overgangene i settet til Kirkebo

Kirkebo har vel en egen schuko til blå lagd for å utnytte mer enn 13A.. Jeg fikk med en sånn hvertfall, mulig han har sluttet å lage de??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Fjell11 på tirsdag 07. april 2015, klokken 17:09
Så du bruker en overgang inn i en overgang inn i Teslas adapter?
Hvorfor ikke gå direkte via en enkelt overgang?
Er det noe poeng å gjøre løsningen ekstra risikabel?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

dosmont

Hvis du har IT nett (vanlig 230v) og setter opp en rød 400v 16A
For å få det til å virke, må vell en fase på nullleder og en fase på en av fasene.
+ jord på jord.
Fordelen med det, er jo at teslalalderen automatisk begrenser til 16A.
Får du en elektriker til å montere en slik løsning på veggen?
Sånn rent logisk er det jo bedre enn montering av en blå, hvor du kan trekke 32A.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Griffel

Sitat fra: dosmont på torsdag 09. april 2015, klokken 10:04
Får du en elektriker til å montere en slik løsning på veggen?
Neppe, fargen skal jo fortelle at her får du 3fas 400V.
Sitat fra: dosmont på torsdag 09. april 2015, klokken 10:04
Fordelen med det, er jo at teslalalderen automatisk begrenser til 16A.
Nå husker vel bilen det selv om du "forteller den det" en gang.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA