Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dommedag for elbiler?

Startet av mecanica vergara, onsdag 29. april 2015, klokken 09:57

« forrige - neste »



Lokführer

Mye fin lyd, men jaggu høres noen ut som dieselknatrere!
Savner jeg lyden, nope...
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

hoffa

For meg så var dette tøft i gamle dager, og jeg som har vært die hard V8 fan. Nå, nei takk, dette minner meg bare om CO2 utslipp, kreft, kols osv.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Enigami

Sitat fra: hoffa på lørdag 04. april 2015, klokken 13:47
For meg så var dette tøft i gamle dager, og jeg som har vært die hard V8 fan. Nå, nei takk, dette minner meg bare om CO2 utslipp, kreft, kols osv.

Hehe, du er nødt til å savne det. Jeg hadde ikke klart meg uten.
Hvis du som meg er redd for kreft ville jeg målt strålingen i elbil din. Og eventuelt stått langt unna dieselbiler. Men bensinbiler er ikke så voldsomt kreftfremkallende. De gamle bensinbiler lukter helt nydelig!

Muffinman

Har de endeløse tiradene av svada ingen ende? Elbiler har ikke mer stråling enn ice-biler. Nissan Leaf ble vel endog målt lavere enn bensinbiler i samme klasse for et par år siden.

Trustno1

Om man er redd stråling i fra en elbil, så hadde jeg tenkt meg kraftig om før jeg satt meg på tog, trikk, t-bane etc.

Krishell


Hyperstress

XLR8 er appen for dem som savner lyd i Teslaen.- Motor- og dekklyd etter input fra telefonens akselerometer.  :)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sigurdi


Sitat fra: BensinV8 på lørdag 04. april 2015, klokken 17:17
Hvis du som meg er redd for kreft ville jeg målt strålingen i elbil din. Og eventuelt stått langt unna dieselbiler. Men bensinbiler er ikke så voldsomt kreftfremkallende. De gamle bensinbiler lukter helt nydelig!
Er du redd for kreft husk å vaske hendene etter du har tanket og hold pusten mens du tanker bensin tanken.
Benzen er veldig flyktig og blir faktisk brukt i bensin.
Kilde:
http://ipad.dagbladet.no/2015/03/31/nyheter/innenriks/forskning/benzen/oljemarerittet/38478167/

Klarer meg fint uten bil lyd på lydanlegget, måtte bli en ensylindret diesel SABB. (Snekke)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Lokführer

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 04. april 2015, klokken 18:06
Om man er redd stråling i fra en elbil, så hadde jeg tenkt meg kraftig om før jeg satt meg på tog, trikk, t-bane etc.
Som lokfører kan jeg fortelle at undersøkelser tilsier ingen økt kreftfare som følge av elektromagnetisk stråling.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Sitat fra: BensinV8 på lørdag 04. april 2015, klokken 17:17
Sitat fra: hoffa på lørdag 04. april 2015, klokken 13:47
For meg så var dette tøft i gamle dager, og jeg som har vært die hard V8 fan. Nå, nei takk, dette minner meg bare om CO2 utslipp, kreft, kols osv.

Hehe, du er nødt til å savne det. Jeg hadde ikke klart meg uten.
Hvis du som meg er redd for kreft ville jeg målt strålingen i elbil din. Og eventuelt stått langt unna dieselbiler. Men bensinbiler er ikke så voldsomt kreftfremkallende. De gamle bensinbiler lukter helt nydelig!
BensinV8, hvor gammel er du egentlig?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Krishell

Det verste er vel egentlig at det ikke er flatplane v8 han snakker om...

mecanica vergara

Denne tråden var ikke ment som en diskusjon om kreft eller ikke kreft.

Her er det lyd de fleste av oss sjelden får oppleve. Når valget står mellom 2,0tdi og Tesla Model S faller valget på Model S hver gang for meg. Men jeg må innrømme at jeg gjerne ville startet søndagen med lyden av en Ferrari V8 elle V12.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA