Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: P85D teknisk info

Startet av Trustno1, onsdag 29. april 2015, klokken 02:47

« forrige - neste »

jone brandsøy

Har det samme problemet i min P85D lyden er blitt så pass høy at det ikke hjelper med godt anlegg lenger.
Har også opplevd i det siste at det kommer et lite rykk når jeg setter den i gir dette er noe jeg ikke har opplevd i tidligere biler jeg har hatt er det noen andre som har dette problemet ??

lurium

Slå på range mode og ligg i 70-80 så hører du høyfrekvent lyd. Perfekt lyd for å få hodepine.

jone brandsøy

Sitat fra: Thomas M på søndag 05. april 2015, klokken 11:55
Slå på range mode og ligg i 70-80 så hører du høyfrekvent lyd. Perfekt lyd for å få hodepine.
Sitat fra: jone brandsøy på søndag 05. april 2015, klokken 11:48
Har det samme problemet i min P85D lyden er blitt så pass høy at det ikke hjelper med godt anlegg lenger.
Har også opplevd i det siste at det kommer et lite rykk når jeg setter den i gir dette er noe jeg ikke har opplevd i tidligere biler jeg har hatt er det noen andre som har dette problemet ??
Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. april 2015, klokken 23:25
Ingen ulyd fra min P85D heller- man hører såvidt når motoren går.

pej

Sitat fra: Thomas M på søndag 05. april 2015, klokken 11:55
Slå på range mode og ligg i 70-80 så hører du høyfrekvent lyd. Perfekt lyd for å få hodepine.

Når ble bilen din produsert? Kan virke som det er tilført mer isolasjon ifølge teslamotorsclub sine forum sider.

Sitat: I am happy to report that I took delivery on my P85D today, and it DOES NOT have the noise issue that I described above. Also, I took apart the frunk area and discovered that the front motor and the front inverter are both wrapped in a "blanket" that looks to me like it is designed for sound suppression. I have no way of knowing if the car I test drove back in December had this or not.

Whatever the reason, my car as delivered is definitely a quiet car.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Sharp

Jeg pleier å være ganske følsom for høyfrekvent støy. Gamle billedrørs-tver var ofte et mareritt for meg.
Jeg merker selv en høyfrekvent lyd i range mode, mest fremtredende rundt 70 - 80 km/t. Den er imidlertid så lav at den overdøves av radioen.

Nå har jeg enda ikke prøvd bilen på langtur, så det kan være det blir irriterende hvis jeg vil "hvile" ørene litt uten musikk.

lurium

Fikk bilen 11 mars. Tror prod da har vært midten av januar. Godt mulig den mangler isolasjon. Skulle likt å fått det montert da.

MrGekko

Hører kun lyd ved pådrag. Den synes jeg ikke er ubehagelig, og dette er vel som noen andre påpeker helt vanlig ved pådrag? Ellers kan jeg høre en viss lyd ved 70-80 km/t. Men da må jeg skru av stereoanlegget og lytte veldig godt. (Og jeg har ekstremt god hørsel btw)
Knitrelyden fra takluke er det mest irriterende til nå.

Car-El

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 04. april 2015, klokken 01:16
Nå er jeg skikkelig nysgjerrig, så hvordan arter denne hylingen seg?  Og hvor er Car-El når vi trenger ham i tråden? :D

Takk takk, godt å være savnet.

Æ trur det har sammenheng med at man kjører imot lyden av motoren framme. Og ifra lyden av motoren bak.

Ærlig og oppriktig! Æ har ingen ide! Vi har ennå Car-El og han har oppført seg eksemplarisk siden 20. November 2013 da æ hentet han i Trondheim.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

lurium

#38
Tok bilde av hvordan det ser ut på min bil i frunk. Støyen tror jeg er mer markant for yngre personer.
Tipper de over 50 faktisk ikke hører denne frekvensen.

(rødt 12v deep cycle batteri.. )

Er forøvrig selv 37 år :)

HåkonE

Er det motoren vi ser helt i bunnen der?

lurium

Motor må jo være klumpen som ligger rett under kjølevæske beholder.

Ser det er større bilde av front motor frunk rom på insideevs.

http://insideevs.com/wp-content/uploads/2015/01/Want-to-know-what-it-really-looks-like-under-the-hood-Imgur.jpg

LFCH

Testet i går med versjon 6.1. Ingen hvinelyd uavhengig om Range Mode var av eller på.

Lastet ned versjon 6.2 i går, og gjorde ny test i dag. Det er helt klart en tydelig hvinelyd med en gang Range Mode slås på, uavhengig av om det er i 60, 70 eller 80 km/t. Testet ved å slå Range Mode av og på flere ganger, og lyden ble borte med en gang Range Mode ble slått av. Synes ikke det var særlig plagsomt med musikk på, men kan gjerne tenke meg at på langtur uten musikk kan det bli plagsomt.

Fikk for øvrig min bil 8. mars

Thor2014


pej

Da kan det jo virke som det er en sammenheng med "torque sleep" som kom i 6.2 for å få lengre rekkevidde.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

sigurdi

Med torque sleep vil fremre motor bli mer belastet, siden den er mest effektiv, dette kan gjøre at en hører lyden, mens når kreftene fordeler seg på fremre og bakre motor blir lyden for svak til å være hørbar i bilen.
Kan jo montere en mic ved motor og spille av i ulike moduser for å høre om den alltid lager lyd, har tro på at den gjør det akkuratt som elmotor og frekvensomformerene på toget. :-)
Er bare å stå på perrongen når flytogene kjører, er det samme lyd. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA