Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: P85D teknisk info

Startet av Trustno1, onsdag 29. april 2015, klokken 02:47

« forrige - neste »

MeTesla

Er denne lyden observert også i S85D bilene? Skulle man jo tro i og med at motoren er den samme.

RSR911

Sitat fra: Thomas M på fredag 03. april 2015, klokken 23:00
Merker det samme på min P85D. <snip>

Samme her!  Jeg synes det minner om gir-støy -- som i Lancer EVOs "death whine": (men ikke så høyt)

moderator 2

Hei

I denne tråden diskuteres, slik emne sier, P85D, uling fra frontmotor.

Alle tråder som er off topic, eller gjelder andre bilmerker blir slettet.

Endel innlegg er nå slettet eller flyttet til http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20577.0.html

Lars C. Krogenæs
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Nick

Har S85D og kan bekrefte at jeg har samme "uling" fra frontmotor. Ingen erfaring fra elbil tidligere så jeg har ikke noe å sammenligne med, men for min del er det ikke så høy lyd at det blir plagsomt.

Om det blir høyere lyd ved aktivering av range mode har jeg ikke lagt merke til, men det skal testes :)

Trustno1

Sitat fra: Nick på lørdag 04. april 2015, klokken 18:06
Har S85D og kan bekrefte at jeg har samme "uling" fra frontmotor. Ingen erfaring fra elbil tidligere så jeg har ikke noe å sammenligne med, men for min del er det ikke så høy lyd at det blir plagsomt.

Om det blir høyere lyd ved aktivering av range mode har jeg ikke lagt merke til, men det skal testes :)

Ren spekulasjon fra min side, men jeg misstenker at dette problemet vil bli mindre med en S85D siden den har en mindre mer effektiv motor bak. Dette betyr at den kan gi mer kraft til denne motoren under normal kjøring uten at det vil nevneverdig påvirke rekkevidden.

Hvorvidt lyden er plagsom på bilen min er litt varierende med hastighet, stigning osv. Det varierer litt. Men det er egentlig det som er mest plagsomt også, at den er så av og på. Hadde lyden vært konstant hadde man kanskje mer vent seg til den.

Dag A.

Var ute på en lite kjøretur hvor jeg prøvde å høre disse lydene, men uavhengig av hastighet og range mode kunne jeg ikke høre noe på min bil (P85D).

Men det er da også mulig at det skyldes dårlig hørsel  ;)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Kim L

Har hyling... :'(
Spennende å høre om det kommer noe svar til de som har snakket med Tesla om dette....

LFCH

Testet ut Range Mode i dag på min P85D i ulike hastigheter. Hørte kun litt lyd når jeg akselererte. Ikke plagsomt.

Hadde med min 14 år gamle datter for å sjekke at det ikke var mine litt aldrende ører som ikke hørte lyden. Hun kommenterte samme som meg. Ingen plagsom lyd. Laster ned v6.2 i kveld så får vi se.

pej

Husk at vi ikke har byttet DU foran ennå....ingen hadde vel forventet at denne modellen skulle slippe barnesykdommer? Jeg har ikke fått min ennå, men pendler på motorvei 40-50.000km pr år og dersom dette er plagsomt, skal bilen rett i retur til Tesla. Har hatt min dose på den forrige bilen så nå er toleransegrensa lav.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

lurium

Hvordan er lyden fra motor forran i range mode med s85d?

Øyvind.h

Hvor høy er lyden som diskuteres? Lavere, høyere eller bare annerledes enn en fossilmotor?

Om den er lav (men merkbar, spesielt for de som er vant med lydløse elmotorer) er det kanske bare støydempingen som burde vært bedre.

Er lyden høy er det nok noe som må utbedres. Enten teknisk feil eller klart behov for støydemping.

Når man først er vant til stillheten uten fossilmotor blir det litt merkelig med lyd fra motor igjen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

DU forran er helt annerledes bygd opp, her er motor mer innebygd i girkassen med drev direkte på aksling.
En sitter nå mye nærmere motor og har denne lignende lyd som endel Leaf fra utsiden er det nok hørbart.
Har ikke fått demontert så mye på en D bil ennå, så kan ikke si noe om lydisolasjon fra motor og inn mot fører.
Er det noen som har lyd som kan ta en støy måling?
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Trustno1

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 04. april 2015, klokken 23:47
Hvor høy er lyden som diskuteres? Lavere, høyere eller bare annerledes enn en fossilmotor?

Om den er lav (men merkbar, spesielt for de som er vant med lydløse elmotorer) er det kanske bare støydempingen som burde vært bedre.

Er lyden høy er det nok noe som må utbedres. Enten teknisk feil eller klart behov for støydemping.

Når man først er vant til stillheten uten fossilmotor blir det litt merkelig med lyd fra motor igjen.

Lyden er ikke spesielt høy. Det er ikke slik at den overdøver noe, men det er en høyfrekvent piping som som kan være litt av og på, samt variere i frekvens ut fra hastighet. Dette gjør at den er litt slitsom og siden bilen ellers er så ekstremt stillegående. Spesielt siden den nye modellen er bedre lydisolert, så legger man godt merke til akkurat denne lyden.

LFCH, jeg er interessert i å høre hva din erfaring etter 6.2 er. Nå kjørte jeg bilen kun en kveld på 6.1 før jeg oppgraderte, men innbiller meg at dette ble værre etter 6.2

twinpeaks

"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Mr. P85D

Ingen ulyd i min, kun ved pådrag, men slik skal det vel være ?
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA