Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rust under bagasjeromslokket

Startet av Elise, tirsdag 28. april 2015, klokken 14:21

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: Urs4_2008 på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:13
Jeg kjøpte vinterdekk og felg fra wow.as. Ove Nita - meget hyggelig kar som kom til butikken og monterte dekkene ink i prisen. Jeg mener jeg gav ca 7000 (testvinner) for dem - 15".
Vær oppmerksom på at det fra 1.11.2014 ble krav om dekktrykksensorer. Dette vil fordyre vinterhjulene med ca 2500 kr.

Urs4_2008

Sitat fra: TM på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:29
Sitat fra: Urs4_2008 på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:13
Jeg kjøpte vinterdekk og felg fra wow.as. Ove Nita - meget hyggelig kar som kom til butikken og monterte dekkene ink i prisen. Jeg mener jeg gav ca 7000 (testvinner) for dem - 15".
Vær oppmerksom på at det fra 1.11.2014 ble krav om dekktrykksensorer. Dette vil fordyre vinterhjulene med ca 2500 kr.

Jeg kjøpte sensorene utenom. Mener de kostet rundt 400 Kr stk, men fås nok billigere på nettet (hvor jeg nok hadde kjøpt om jeg hadde planlagt bedre).
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

Le

Sitat fra: TM på tirsdag 07. april 2015, klokken 18:30
Hvis du ikke har bestilt enda så ville jeg sterkt å vurdere å vente til det kan bekreftes levering av DAB + Radio. 17" felger er kledelig, men deg gir deg kortere rekkevidde. Det er vel også litt surt å innse at den integrerte radioen kanskje slutter å virke en gang i 2017. Og det er ikke dekket av garantien  ;) Ettermontert DAB er en dårlig løsning, så hvis du kan vente 2 par mnd. med å bestiile så vil jeg anbefale det.

Jeg vet lite om Zoe, men lurer på hva er grunnen til at man skal vente 2 par mnd.? Kommer da en ny versjon av Zoe?

hsa77

På et eller annet tidspunkt kommer ZOE med fabrikkmontert DAB radio. Om det skjer om to uker,  to måneder eller to år er det ingen andre enn noen franskmenn som vet,  og de holder kortene tett til brystet. Jeg bet i det sure eplet og bestilte bil med integrert dab-adapter, så får jeg leve med vindusantenne og litt dårligere dekning. Må innrømme at jeg blir litt sur om dab blir standard før sommeren...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Le

TM

Jeg har bare erfaring fra tyske biler, og der har det alltid vært forutsigbart når modellendringer skjer. Franskmenn er tydeligvis vanskeligere å forholde seg til. Så man må vel bare bestille og se hva som dukker opp. Ut i fra det jeg har hørt vil biler som leveres i begynnelsen av juli bare FM radio. Men man kan jo håpe på august.

hsa77

Da jeg bestilte valgte jeg en bil som allerede var produsert, så jeg vet hva som dukker opp i slutten av mai, og det er uten dab...  Den dagen Renault produserer ZOE med dab kan man velge seg en bil med dab, når den dagen kommer er foreløpig hemmelig - de er vel redd for at vi da skal vente med å bestille slik at de blir sittende på et lager med biler de ikke får solgt?
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

tojol

Var i kontakt med Motorforum i Oslo i dag og fikk litt info som jeg kan dele.

DAB-radio skal (tentativt) leveres med biler fra oktober ifølge selger.
Det skal også være på plass en ekstra ladekabel med Schuco (det er vel denne som omtales som Zaptec i en anne tråd) som eliminerer "mini"-transformatoren, denne skal leveres med nye biler og vil være klar i august.
Leveringstid på ny Zoe uten DAB var p.t. juni.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA