Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rust under bagasjeromslokket

Startet av Elise, tirsdag 28. april 2015, klokken 14:21

« forrige - neste »

Elise

Hei

Beklager hvis dette skal i en allerede eksisterende tråd, men da kan vel moderator sikkert slå sammen eller flytte.

Er det noen som vet hvor lang leveringstid det er hvis vi bestiller oss en Zoe nå?
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

pudderjagar

Eg skreiv kontrakt 25 februar men har ikkje fått endeleg leveringsdato. Så rekna med at den dukkar opp veldig snart. Fannt ikkje ein bil som var betre til mitt behov så eg får venta. Ok, Tesla er betre men prisen er ikkje betre!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

TM

Sitat fra: pudderjagar på fredag 03. april 2015, klokken 19:51
Eg skreiv kontrakt 25 februar men har ikkje fått endeleg leveringsdato. Så rekna med at den dukkar opp veldig snart. Fannt ikkje ein bil som var betre til mitt behov så eg får venta. Ok, Tesla er betre men prisen er ikkje betre!
Har du fått beskjed om du får levert bil med 43 kW lader, eller 22 kW lader ?

ZerOE

Sitat fra: TM på lørdag 04. april 2015, klokken 09:12
Sitat fra: pudderjagar på fredag 03. april 2015, klokken 19:51
Har du fått beskjed om du får levert bil med 43 kW lader, eller 22 kW lader ?

"Nye" Zoe kunne man først bestille fra 20/3 så vil tro det er 43 kW han har i bestilling.

pudderjagar

Då eg bestillte var da bare 43 kwh utgaven som var tilgjengeleg. Er litt spent på kva modell eg eigentleg får!

Er da nokon andre som venter på ny bil? Kor lenge har de venta?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

THE

Bestilte 25. februar fra Motorforum i Bergen. Jeg skal få en bil som skal /skulle komme i slutten av mars, men har ikke hørt noe om leveringsdato ennå. Ser at andre har fått bil rett før påske, eller skal få den overlevert rett over påske. Vet også at det er kommet et lass med Zoe til Bergen like før påske, så håper å få bilen veldig snart.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Elise

morten69

Bestilte bil på motor forum Oslo rett før påske. Bestilte ny type med levering 13 mai. Han gikk og sjekket nettet og slutten av april kommer de første nye zoe til Norge.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

hsa77

Bestilte ZOE med ny motor på "palmelørdag" - fikk antydet levering månedsskiftet mai/juni. Bilen er ventet til Drammen i slutten av april.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Elise

Takk for svar, jeg gleder meg til å bestille! :D :D :D

K S

Sitat fra: Elise på mandag 06. april 2015, klokken 13:36
Takk for svar, jeg gleder meg til å bestille! :D :D :D

Vel, glede seg til å bestille er det vel ingen grunn til?

Men å glede seg til levering derimot!  8)

Lykke til, jeg tror det er det beste elbilkjøpet en kan gjøre i dag (hvis da pris har noe å bety!).

Elise

Æsj, nå er jeg sur. Vi dro innom for å prøvekjøre en gang til før vi bestilte, men prøvebilen var ikke inne. Snakket med en selger, og det var klin umulig å få med vinterdekk på kjøpet, han skulle ha 14 000 kr for det! Og det var bare 2 av fargene som ikke var metallic-lakk, så vi var jo omtrent nødt til å bestille det i tillegg.

Også stod det en bil klar til henting med 17"-felger på, og de var jo såååå mye finere enn 16"-felgene...

Så plutselig er den så dyr at vi nok ikke tar oss råd til det.

Nei, tilbake til tenketanken.

TM

Hvis du ikke har bestilt enda så ville jeg sterkt å vurdere å vente til det kan bekreftes levering av DAB + Radio. 17" felger er kledelig, men deg gir deg kortere rekkevidde. Det er vel også litt surt å innse at den integrerte radioen kanskje slutter å virke en gang i 2017. Og det er ikke dekket av garantien  ;) Ettermontert DAB er en dårlig løsning, så hvis du kan vente 2 par mnd. med å bestiile så vil jeg anbefale det.

Urs4_2008

Jeg kjøpte vinterdekk og felg fra wow.as. Ove Nita - meget hyggelig kar som kom til butikken og monterte dekkene ink i prisen. Jeg mener jeg gav ca 7000 (testvinner) for dem - 15". Jeg har gått for 16" på sommer pga rekkevidden. Hvis selger ikke informerer om lavere rekkevidde på 17" så ville jeg argumentert for å få på 16" og trukket fra tillegget.
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

Elise

Ja, det er ikke vanskelig å se at det lønner seg å kjøpe dekk utenom, selv om en da må betale mva.

Sånn for å svare på mitt eget spørsmål i hovedinnlegget her, så sa selgeren i dag at det kommer ganske mange Zoe til Norge i slutten av mai. Jeg lurer på om han sa 630 biler. (Men det kan ha vært 60?) Så kommer det flere utover i juni.

Hvilket betyr at det sannsynligvis ikke spiller så stor rolle fra eller til om vi bruker ei uke eller to til nå på å bestemme oss. Mannen er opptatt av det med DAB, men tror ikke vi kan vente så lenge at det eventuelt kommer på ny modell. Jeg tror også at hvis vi skal vente for å få noe bedre, kommer vi til å vente oss ihjel. Og det fungerer virkelig dårlig med bare en bil, det er nytt puslespill for hver dag som går.

Selgeren vi snakket med forrige gang mente at det med DAB var veldig hauset opp, og totalt unødvendig, og at det var blitt utsatt stenging av FM-båndet så det var ikke noe å bry seg om.

Vel... Vi er tilbake på å vurdere e-up i stedet. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA