Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av NotACop, tirsdag 28. april 2015, klokken 14:04

« forrige - neste »

NotACop

Hei..

Da har jeg (impuls-)kjøpt en Saxo 2003.
Har ingen kjennskap til el-biler eller mye av språket dere snakker her i forumet.
Grunnen til bilkjøpet er at jeg bor på innsiden av bomringen i Oslo, og ungene kjøres til og fra to forskjellige skoler på utsiden. Totalt 6-7 kilometer, men det er mange bakker her..
Bilen virker greit, den lader når den får strøm, ingen varsellamper lyser, er ikke den sterkeste bilen i gata, men den klarer ikke mer enn rundt 20 Km.
Har grei teknisk innsikt (mener jeg selv ihvertfall) så hvordan kan jeg på en enkel måte finne ut hvorfor den korte kjørelengden?? Har ikke noe "robometer" men derimot et multimeter..
Takker for gode og enkle innspill :-)

elektrolux

Lever bilen snarest tilbake til selger.

Du har defekt batteri som vil koste deg minst 20 000 kr å fikse.

Bilen vil slutte helt å kjøre innen få uker.

Bruk så pengene på en bil som går minst 50-60 km.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#2
Sitat fra: elektrolux på fredag 03. april 2015, klokken 19:09
Lever bilen snarest tilbake til selger.
Du har defekt batteri som vil koste deg minst 20 000 kr å fikse.
Bilen vil slutte helt å kjøre innen få uker.
Bruk så pengene på en bil som går minst 50-60 km.
+1
Dette er ikke bilen for en som ikke kan skru selv og har deler/delebil (les ekstra batterier)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Jeg hater å være negativ og pessimist... men Electrolux har nok rett her. Bare 20 km rekkevidde er veldig dårlig og tyder på flere dårlige blokker av de 20 i hele pakken.

Vi bor slik til at det blir en del kjøring i bakker og får typisk mellom 40 og 60 km ut av våre to PSA (1998 106E og 2003 Saxo). På en god sommerdag når jeg kjører bilene til et verksted utenfor Trondheim og det i snitt er litt mindre kjøring bakker får jeg begge opp i ca 70 km. 20 km er uansett lite!
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Svesa

Da får du ladelampe rundt 70-80%..? noe som tyder på fra ca 6 til 12 defekte blokker (av 20).
Hos meg vil det koste deg fra kr. 13.000,- til  20.000,- å fikse...

19quiz76

Trådstarter; Jeg skal selge min -98 Peugeot 106 (PSA), den hadde nye batterier i 2008 (Elektrolux kan bekrefte) og de vil sikkert vare 4-5 år til. Den har Robometer installert og drivlinjen er i god stand. Nyere dekk x8, nye bremser foran, Webastovarmer med nyere pumpe, ny "hjerne", nyere bærekuler. Gått ca 40.000km.

Ta kontakt hvis du er interessert.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

elektrolux

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 12. april 2015, klokken 13:45
Trådstarter; Jeg skal selge min -98 Peugeot 106 (PSA), den hadde nye batterier i 2008 (Elektrolux kan bekrefte) og de vil sikkert vare 4-5 år til. Den har Robometer installert og drivlinjen er i god stand.

Kan bekrefte at batteripakken er av 2008 årgang, men de bør vare betydelig lengre enn 4-5 år til. (Mange kjører fremdeles rundt med 1999 celler i sine biler)

Robometeret er garanti for at batteriet er i orden til enhver tid.  Løp og kjøp!
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

19quiz76

Wow - det var jeg ikke klar over, kanskje jeg skulle beholde den? :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA