Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av Enigami, tirsdag 28. april 2015, klokken 06:39

« forrige - neste »

Enigami

I forrige tråd går E63 vs Tesla MS skulle testes var det snakk om at MB hadde steinalderteknologi i forhold.

Tesla Model S P85 D har nå i 2015 kommet med teknikk-kopi av det Merceds gjorde i 2013 med SLS AMG. Der er det en motor på hvert hjul og derved 4wd.

Hva mener Model S eiere om at Tesla Model S Dual Drive er 2 år gammel teknologi fra Mercedes?
Test SLS AMG elevtric vs V8:


cirys1

Sitat fra: BensinV8 på fredag 03. april 2015, klokken 02:04
I forrige tråd går E63 vs Tesla MS skulle testes var det snakk om at MB hadde steinalderteknologi i forhold.

Tesla Model S P85 D har nå i 2015 kommet med teknikk-kopi av det Merceds gjorde i 2013 med SLS AMG. Der er det en motor på hvert hjul og derved 4wd.

Hva mener Model S eiere om at Tesla Model S Dual Drive er 2 år gammel teknologi fra Mercedes?
Test SLS AMG elevtric vs V8:


En motor for hvert hjul er vell ganske vanlig i alle hybridbiler idag, Tesla har en motor for hver aksel..  :)

Vet ikke om det er noe særlig og fra denne tråden noe videre, så ut som moderator fikk nok av forrige..  :P

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Brede

Håper vi er voksne nok til å la disse trådene dø stille ut..

Krishell

Sitat fra: BensinV8 på fredag 03. april 2015, klokken 02:04
I forrige tråd går E63 vs Tesla MS skulle testes var det snakk om at MB hadde steinalderteknologi i forhold.

Tesla Model S P85 D har nå i 2015 kommet med teknikk-kopi av det Merceds gjorde i 2013 med SLS AMG. Der er det en motor på hvert hjul og derved 4wd.

Hva mener Model S eiere om at Tesla Model S Dual Drive er 2 år gammel teknologi fra Mercedes?
Test SLS AMG elevtric vs V8:



Du mener hvorfor Mercedes kopierte norske think? Som hadde dette for 10år siden?

Lokführer

Sls amg electric er uansett en fantastisk bil. AWD-systemet med torque vectoring er helt sjef og sannsynligvis neste skudd på stammen for Tesla Model S, P120Q :-D eller noe i den duren.
Prismessig er jo merca en stykke fra Teslaen.

Finurlig at Sls amg electric drive er så treg fra 0-100, 3,9sek. Oh well. Finurlig at den veier 2,1 tonn og ikke har flere kWh.
Slik blir ofte resultatet når man tar en fossilbil og stapper inn elmotorer og batterier, istedenfor å bygge elbil fra bunnen.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

pwb

Har lest gjennom denne og forrige tråd, men sitter fortsatt igjen med ett spørsmål, hva er unikt med Tesla? Hva har Tesla funnet opp som gjør deres bil unik? Siste jeg ser nå er at til og med vindusviskere har de ikke klart å lage. Har aldri hatt problemer med vindusviskere på mine biler, selv ikke på en gammel 1303S, det må vel da bety at Tesla ikke er spesielt godt utviklet når selv små ting som det ryker.

Krishell

Hvorfor bytter man så mye hjullager og foringer på dagens biler i forhold til for 15-20år siden? Kan ikke vag og Mercedes lage biler?
Håper disse tulle trådene slettes...

kjølholdt

Det som er unikt er at de har gjort det mulig å kjøre 45 mil på en lading, man har optimert batteriet slik at dette får plass i en model s.eller rettere sagt de har bygd bilen rundt batteriet. I tillegg er ikke dette en bil på prøvesstadiet. Du kan kjøpe den online i motsetning til en del andre fantasibiler.
Det er rett og slett ikke noe poeng i åsammenligne El og diesel.
En mer korrekt sammenligning er model s mot Mb b klasse electric drive.
Med 100 års erfaring som bilbygger, er det beste Mb konsernet greier en El bil som kjører 12 mil vinterstid og ikke har mulighet for hurtiglading.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Enigami

Sitat fra: Krishell på fredag 03. april 2015, klokken 09:33
Hvorfor bytter man så mye hjullager og foringer på dagens biler i forhold til for 15-20år siden? Kan ikke vag og Mercedes lage biler?
Håper disse tulle trådene slettes...

Hjullager? Model S eiere bør jo se i sin egen feiltråd her inne på hva som går i stykker på Model S.

Her kommer faktaopplysninger om hvilke bruktbiler som er best:
http://www.dinside.no/933207/denne-bilen-har-minst-feil

Jeg synes det er rart at Tesla har så dårlig finish på produktene når delene kommer fra Mercedes og Toyota sitt 2010-2012 lager. Rattet i Model S er likt som en E63 AMG ratt, bare uten MB sitt deilige skinn og med annen logo og innmat. Blinklyshendelen i Model S er fra MB. Osv osv. Slik var det med Chrysler 300 C for 10 år siden. Bygget på gamle MB deler.

Enigami

Sitat fra: kjølholdt på fredag 03. april 2015, klokken 09:40
Det som er unikt er at de har gjort det mulig å kjøre 45 mil på en lading, man har optimert batteriet slik at dette får plass i en model s.eller rettere sagt de har bygd bilen rundt batteriet. I tillegg er ikke dette en bil på prøvesstadiet. Du kan kjøpe den online i motsetning til en del andre fantasibiler.
Det er rett og slett ikke noe poeng i åsammenligne El og diesel.
En mer korrekt sammenligning er model s mot Mb b klasse electric drive.
Med 100 års erfaring som bilbygger, er det beste Mb konsernet greier en El bil som kjører 12 mil vinterstid og ikke har mulighet for hurtiglading.

Det er ikke snakk om hva MB konsernet greier eller ikke, men hva de faktisk prioriterer. MB kommer nå med S 500 E, som er en 450hk pluginhybrid med trådløs ladning. Du kjører over et ladepunkt i din garasje og slipper å plugge inn ledning. I tillegg har den en bensinmotor som tar over når du vil kjøre nedover Danmark/Tyskland i jevne 170-200km/t.
Tesla bør komme med en hybrid for å overleve.

pwb

Ja, hybrid er veien å gå, at man må ha stopp på 30-50 minuttet hver 30mil må være slitsomt når man skal kjøre langt.

HåkonE

#12
Rart hvor interessert en fersk bruker med navn "BensinV8" var i en elektrisk MB. Skulle nesten tro det var Tesla de er forbannet på, og ikke elbiler.

Enigami

Sitat fra: Haknys på fredag 03. april 2015, klokken 10:50
Rart hvor interessert en fersk bruker med navn "BensinV8" var i en elektrisk MB. Skulle nesten tro det var Tesla de er forbannet på, og ikke elbiler.

Tesla65

Joda, Tesla duger på lang tur også. I vinter kjørte jeg Stavanger til Bad Gastein i Østerrike. Å påstå at det er slitsom å kjøre Tesla på langtur?
Å kjøre 20 til 30 mil så en 1/2 time pause, er jo opptimalt og fungerte helt topp. Og de elendige setene, ble ikke sliten en plass. Nå er ikke jeg vant med premiumbil, men Tesla var mange hakk opp for meg. En drømme bil i over et år og 33000 på telleren.
Hvit P85 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA