Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Soneparkering

Startet av Olemann, søndag 26. april 2015, klokken 23:40

« forrige - neste »

Olemann

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Model S, og spent på erfaringer fra dere som har hatt bilen en stund.  Har jo sett det er solgt flere  biler enn tempo på utbygging av flere plasser på ladestasjonene, betyr dette at dere erfarer kø på SC'ene? 

Tenker spesielt på fredag/søndag på utfart/retur Oslo til Lillehammer, Gol,  E18 (Lier) og Østfold/mot Strømstad.

Duzzy

Sitat fra: Olemann på torsdag 02. april 2015, klokken 13:00

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Model S, og spent på erfaringer fra dere som har hatt bilen en stund.  Har jo sett det er solgt flere  biler enn tempo på utbygging av flere plasser på ladestasjonene, betyr dette at dere erfarer kø på SC'ene? 

Tenker spesielt på fredag/søndag på utfart/retur Oslo til Lillehammer, Gol,  E18 (Lier) og Østfold/mot Strømstad.

I år opplevede jeg for første gang kø, på SC lillehammer lørdag formiddag.
Men folk lader ikke så lenge at det blir noe problem (enda). Ventet kanskje 5 min. Og 10 min senere var det flere ledige plasser. Så ja det kan bli kø i kortere perioder, men du må neppe stå så lenge å vente. Det er min erfaring i allefall.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

cirys1

Det er som alt annet, drar man utenom de vanlige tidene er det ikke kø..

Var alene på SC på Haukås idag kl 09.. :)

Tai

Aldri opplevd kø. Det nærmeste var da det var en ledig ladeplass på gol i vinter.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

petersv

De rundt Oslo er det veldig ofte fullt på. Spes. Sarpsborg og Drammen.

GOS

På min tur fra Stavanger til Hafjell traff vi følgende situasjon:
Lyngdal: Vi var de eneste når vi kom og det var en annen når vi dro.
Sundebru: Det var en når vi kom, det kom en annen mens vi sto der og han sto der når vi dro.
Lier: Det var en når vi kom, og han sto der når vi dro
Lillehammer. 5 av 8 var ledige når vi kom. Dette var mandag rundt 14-tiden

I går ettermiddag rundt 17-tiden så var alle på Lillehammer opptatt når jeg kjørte forbi. Det er første gangen jeg har sett/opplevd på noen SC.

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslanewbie

Var kø i Lyngdal og veldig treg lading ,149km/h ...

Tror kø ved laderne  kommer å bli et problem . Irriterende når folk lar bilene stå etter ferdig lading for at de ska handle .. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Meldola

Husker jeg feil om ikke jeg leste et sted at de skulle ha nok plasser til å også ta unna peak perioder?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

snurrehue

Selv opplevde jeg aldri kø på noen av SC'ene jeg var innom. Men du må heller være forberedt på å måtte oppleve sterkt redusert ladehastighet fra tid til annen. Noen ganger grunnet feil på ladestasjonene, andre ganger grunnet tilnærmet full SC og dermed både A og B-laderen i bruk (= redusert hastighet).

Men det sier jo seg selv at med et begrenset antall SC, og stadig flere Teslaer på veiene, så vil det bli større og større sannsynlighet for å oppleve kø og redusert hastighet.

Alt i alt er sannsynligheten for å oppleve noe av dette meget liten, så sant man ikke ferdes på peak-dagene.

VigdisA

Var på Dombås i går onsdag i 17-tiden. Det var fullt av folk og biler på fremsiden av bygget, og på superladeren var 6 av 8 ladere i bruk. Vi var borte ca 20 min mens vi ladet, og da vi kom tilbake var det bare vår bil og en til. Var en bil som sto parkert litt skjevt så det var vanskelig å komme til et av ladepunktene, men det gikk greit denne gangen.
Dombås pleier ikke å være en travel superlader, så dette var rekord så langt jeg har sett.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Kimpala

God plass på Elverum idag! Så fra to til seks biler i ett- totida idag.
X
3

Haldenser

På Lillehammer rundt kl 12 i dag var det fullt når vår bil ble parkert. Treig lading, sikkert pga kapasitet, men med unger som skulle spise, do og alt som hører til var det ikke noe dø-tid.
På Dombås nå, var 3 plasser ledig, også tregt her pga delte ladere. Men ble middag osv her så regner med vi har nok til Ålesund når vi er tilbake i bilen
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Hyperstress

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 02. april 2015, klokken 14:18
Tre biler i kø på Gol nå..

Var der 2 timer før deg, da ladet bare en bil. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Olemann

Takk til alle for rask og presis respons!   Da er ikke dette (enda) noen showstopper for å  handle bilen skjønner jeg, med mindre man planlegger stramt tidsmessig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA