Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ja, da står jeg på Vestby Fortum lader som ikke fungerer...

Startet av krisrst, søndag 26. april 2015, klokken 20:20

« forrige - neste »

Bekkenes

Husk at det bare ikke hjelper å logge inn på nettsiden, man må trykke på oppdater inne på siden får å hente ny status :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Kjell Leaf

Mange ganger står det at oppdatering var suksessfull, men så viser det seg at den viser status fra dagen før. Må alltid sjekke om klokkesletter er riktig. Lett å bli lurt der.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Falsum

Sitat fra: Bekkenes på fredag 05. juni 2015, klokken 11:03
Husk at det bare ikke hjelper å logge inn på nettsiden, man må trykke på oppdater inne på siden får å hente ny status :)

Jeg er klar over dette. Problemet er at et trykk på oppdater i iPhone-appen krasjer appen. Og dette har skjedd nøyaktig 100% av tilfellene, altså helt uten unntak!
Inne på nettsiden fungerer oppdateringen enkelte ganger, men dette er et fåtall av alle gangene jeg har prøvd foreløpig. Som nevnt over må man sjekke dato og klokkeslett nøye. Vanligvis kommer det opp et tidspunkt fra forrige vellykkede oppdatering, som da kan ha vært x antall dager siden.

Problemet mitt er først og fremst når vinteren kommer og jeg vil komme ut til forvarmet bil. Men dette kan jeg vel stille inn inne i bilen direkte? Gjenstår litt lesing av manualen, men det er vel riktig at man kan sette inn klokkeslett og intervaller hvis man ønsker at klimaanlegget skal starte f.eks.kl 07.45 hvis man vanligvis setter seg i bilen kl 08.00?

Olee

Sitat fra: Falsum på mandag 08. juni 2015, klokken 09:35

Jeg er klar over dette. Problemet er at et trykk på oppdater i iPhone-appen krasjer appen. Og dette har skjedd nøyaktig 100% av tilfellene, altså helt uten unntak!
Inne på nettsiden fungerer oppdateringen enkelte ganger, men dette er et fåtall av alle gangene jeg har prøvd foreløpig. Som nevnt over må man sjekke dato og klokkeslett nøye. Vanligvis kommer det opp et tidspunkt fra forrige vellykkede oppdatering, som da kan ha vært x antall dager siden.

Problemet mitt er først og fremst når vinteren kommer og jeg vil komme ut til forvarmet bil. Men dette kan jeg vel stille inn inne i bilen direkte? Gjenstår litt lesing av manualen, men det er vel riktig at man kan sette inn klokkeslett og intervaller hvis man ønsker at klimaanlegget skal starte f.eks.kl 07.45 hvis man vanligvis setter seg i bilen kl 08.00?
Pleier som regel å være slik her og, kræsjer for den får oppdatert.
Til vinteren kan du bruke klimatimeren i menyen, og stille inn tider for hele uken. Fint hvis du vet når du skal av gårde, og setter tiden 15 min før ;)

BE

Det finnes vel alternative apper til Iphone også som en kan benytte som ikke krasjer telefonen? Jeg ville testet en av disse.

Leaf Manager fungerer mye bedre på Android enn den offisielle appen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Falsum

Sitat fra: BE på mandag 08. juni 2015, klokken 11:53
Det finnes vel alternative apper til Iphone også som en kan benytte som ikke krasjer telefonen? Jeg ville testet en av disse.

Ja, det er en av tingene jeg lurer på. Finnes det andre apper enn Carwings for iPhone som kan skru av/på lading og klimaanlegg?

Olee

Sitat fra: Falsum på mandag 08. juni 2015, klokken 14:35
Sitat fra: BE på mandag 08. juni 2015, klokken 11:53

Ja, det er en av tingene jeg lurer på. Finnes det andre apper enn Carwings for iPhone som kan skru av/på lading og klimaanlegg?
Leaf Link :)

skysurfer

KRISRST: Hvordan går det med websiden?
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Bekkenes

Sitat fra: Falsum på mandag 08. juni 2015, klokken 09:35

Samme gjør den hos meg.
Men når jeg starter app på nytt står riktig informasjon.
Jeg "løste" hele problemet med å sette telefonen opp til å hente ny status ved pålogging (start av app).

Da kræsjer den ikke :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Christer

Leaf Link for iphone fungerer fint for meg :) har aldri fått carwings appen til å fungere
-----------------------------------

Nissan Leaf Nordic 2015 - lev medio mai

krisrst

Sitat fra: meiniac på tirsdag 09. juni 2015, klokken 10:09
KRISRST: Hvordan går det med websiden?

Hei, siden jeg er opptatt med jobb 180 % av tiden er det veeldig lite tid til å få det til. Har fått opp en midlertidig webside, men den trenger mer jobb. Skal se om jeg får fortsatt med noe utvikling i helgen.

krisrst

Føler jeg må gi et svar her. Siden jeg er altfor busy med jobb kommer jeg ikke til å klare å få opp noen avstemning / tilbakemelding til Nissan.

Jeg har imidlertid sendt mail til Carwings support. De er helt *utrolig* dårlige til å ta opp problemene vi ser, og forlanger blant andre ting at jeg skal debugge både bil og applikasjon OG sende skjermbilder til dem.

Jeg vil oppfordre alle som ser dette om å sende mail til support slik jeg har gjort: evnorway@nissan-services.eu

Beskriv problemene og hvor misfornøyde dere er. Hvis mange nok gjør det, så klarer vi kanskje å komme et sted.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA