Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ja, da står jeg på Vestby Fortum lader som ikke fungerer...

Startet av krisrst, søndag 26. april 2015, klokken 20:20

« forrige - neste »

krisrst

Noen som har merka at carwings har blitt oppdatert? For å oppsummere

• + oppdateringer tar nå fire sekunder
  • + kan sette klimatimer
  • - må oppdatere 3 ganger for å få faktisk hvor mye strøm det er igjen på bilen (ser ut som serveren returnerer cacha verdier)..
  • - får "not supported" av og til når jeg starter fjernvarme

fredsjo

Ja går raskere ser jeg, men trenger ikke oppdatere flere ganger. Får korrekt svar med en gang :)
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

krisrst

Merkelig. Jeg får ikke oppdatert status i det hele tatt..

smaug01

Ser for meg ut som Carwings appen er kjappere enn Leaf Manager uansett hvilken server jeg velger?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Powerflux

Jeg må også oppdatere 3 ganger for å få frem Nye data. Oppdateringen går mye raskere men generer altså gamle data 2 ganger på rad før nye data kommer inn!

Tiden som vises I Carwings er også konsekvent 1 time feil :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

krisrst

Lurer på om de har testa det i det hele tatt før de rulla ut oppdateringen.

Carwings er kanskje noe av det minst gjennomførte jeg noen gang har sett. Både på applikasjon og serverside. Betaler vi faktisk penger for det?? I såfall bør vi kanskje reklamere på varen.

fredsjo

Testet på nytt i dag: tar 10 sek å få svar og det er korrekt info som kommer på første forsøk. Og klokkeslettet er korrekt.....
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

smaug01

Sitat fra: krisrst på lørdag 04. april 2015, klokken 22:10
Lurer på om de har testa det i det hele tatt før de rulla ut oppdateringen.

Carwings er kanskje noe av det minst gjennomførte jeg noen gang har sett. Både på applikasjon og serverside. Betaler vi faktisk penger for det?? I såfall bør vi kanskje reklamere på varen.
There is no such thing as a free lunch. Selvsagt betaler vi for det men det er nok godt bakt inn sammen med bilkjøpet. Blir nok ikke skikkelig greie på Carwings før det faktisk blir en reell betaltjeneste.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

krisrst

Sitat fra: smaug01 på søndag 05. april 2015, klokken 11:38
There is no such thing as a free lunch.

Dette handler jo ikke om gratis lunsj. Carwings er uten tvil innbakt i prisen, og jeg har lest tidligere her på forumet at dette er noe vi faktisk må betale for å fornye etter x antall år. Problemet er at det er halvferdig, og jobben Nissan gjør med å utvikle det er ikke god nok. De har rett og slett ikke testet det godt nok.

Det har også kommet en ny funksjon i Carwings sånn at man kan sette klimatimer remotely. Men jeg sliter nå med at jeg får "not supported" når jeg forsøker å fjernvarme.. I noen tilfeller er bilen god og varm på tross av feilmeldingen, men det skal jo ikke være slik.

Powerflux

Forstatt helt bambus!
Trenger 3-4 oppdateringer før riktige data vises og tiden er helt på trynet :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

nr1rayner

Carwings er gratis, etter det jeg har lest, fordi vi blir "overvåket".
Hver gang bilen startes opp, trykker vi "ok" for å akseptere at Nissan kan samle inn data.
Logg inn på nettsiden, så dukker antall km, strømforbruk, regenerert strøm, strøm brukt til annet etc etc opp for HVER TUR!
Carwings er gratis fordi elbil er enda tidlig, og Nissan vil overvåke bruksmønster for å bruke dette til neste generasjon elbiler.

Selvsagt, for at vi skal ønske å bruke Carwings, må det være noen interessante funksjoner for brukeren ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

JBS

Sitat fra: smaug01 på lørdag 04. april 2015, klokken 09:03
Ser for meg ut som Carwings appen er kjappere enn Leaf Manager uansett hvilken server jeg velger?

Det virker som om at " Europa Alt. " Ikke virker længere, er flytte over på " Europa " og har fint svartider.
Har ikke brugt Carwins app længe, da jeg mener at den er for ringe...
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

erikf

Fra torsdag 2. april av, da denne tråden ble startet, har jeg opplevd at carwings fungerer stabilt og raskt.
I motsetning til stort sett de siste par årene, da det har fungert 1 av 5 ganger, og kanskje tatt ett minutt eller to å få resultater.
Opplever ikke det som enkelte andre nevner, at det må flere oppdateringer til for å få korrekt info.

Ellers gir det jo mening at dette er en gratis lønsj, slik som mer og mer annet på internett blir. Vi bare gir servitøren lov til å overvåke oss mens vi spiser, noe som gir dem meget verdifull informasjon. Å skulle betale for carwingssystemet virker unødvendig sånn sett.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Bjølseth1

Har ikke problemer heller, alt kommer kjapt å riktig. Alt virker som det skal
Jo hei å det går

acenta

smaug01

Selvsagt blir Carwings dekket gjennom kjøpesummen på bilen. Nissan taper ikke penger på å gi oss noe hvis noen skulle tro det. Før eller senere vil det nok bli en tjeneste man må abonnere på men da må nok den jevne oppfatning være at Carwings faktisk er nyttig og til å stole på.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA